ارسال به دیگران پرینت

انواع مربا | مربای گردو کال

طرز تهیه مربای گردوی کال | این مربای خاص و خودت تو خونه درست کن

مربای گردوی کال یکی از محبوب‌ترین و باکیفیت‌ترین انواع مربای گردو در جهان است که نخستین بار از ارمنستان وارد ایران شده است.

طرز تهیه مربای گردوی کال | این مربای خاص و خودت تو خونه درست کن

مربای گردوی کال 

مربای گردوی کال یکی از محبوب‌ترین و باکیفیت‌ترین انواع مربای گردو در جهان است که نخستین بار از ارمنستان وارد ایران شده است. برای تهیه این مربا، به ۵۰ عدد گردوی کال، ۱.۵ لیتر آب، و نیم پیمانه آهک نیاز دارید. آهک در این دستور به حفظ بافت گردوها کمک می‌کند و مانع از له شدن آن‌ها پس از پخت می‌شود.مواد شیرین‌کننده شامل ۱ لیتر آب، ۵۰۰ گرم شکر، ۴ عدد میخک، یک تکه دارچین و ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو هستند.

اگه میخوای مربا هویج ات شکرک نزنه ببین! | طرز تهیه مربا هویج بدون شکرک زدن +ویدئو

 

روش تهیه

این مربا به این صورت است: ابتدا پوست گردوها را جدا کرده و آن‌ها را به مدت ۷ روز در آب می‌خیسانید، به طوری که هر روز آب آن را تعویض می‌کنید. پس از این مرحله، گردوها را ۳ تا ۴ بار، هر بار به مدت ۵ دقیقه، در آب می‌جوشانید و سپس با آب سرد می‌شویید. در آخرین مرحله جوشاندن، گردوها را در آب یخ قرار داده و برای ۲۴ ساعت استراحت می‌دهید.

در مرحله بعد، آب و آهک را مخلوط کرده و پس از ته‌نشین شدن آهک، آب رویی را جدا می‌کنید. گردوها را به مدت ۶ ساعت در این آب آهک استراحت می‌دهید و سپس آن‌ها را کاملاً آبکشی می‌کنید. پس از آن، گردوها را ۱۵ دقیقه در آب جوشانده و دوباره آبکشی می‌کنید.در مرحله بعد، آب و آهک را مخلوط کرده و پس از ته‌نشین شدن آهک، آب رویی را جدا می‌کنید. گردوها را به مدت ۶ ساعت در این آب آهک استراحت می‌دهید و سپس آن‌ها را کاملاً آبکشی می‌کنید. پس از آن، گردوها را ۱۵ دقیقه در آب جوشانده و دوباره آبکشی می‌کنید.مربای گردو

در مرحله پایانی، شکر، میخک، دارچین و آب را روی گردوها ریخته و برای ۲۰ دقیقه می‌پزید تا شربت به غلظت مورد نظر برسد. در ۵ دقیقه آخر، آب لیمو را اضافه کرده و در نهایت قابلمه را از روی حرارت بردارید تا مربا کاملاً سرد شود. مربای گردوی کال اکنون آماده است.

منبع : ایده آشپزی
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه