ارسال به دیگران پرینت

حادثه لاهیجان | فرمانده لاهیجان

سخنگوی قوه قضائیه: پرونده کیفری برای فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان تشکیل شد | احضار فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان به‌دلیل پرونده مرگ جوان لاهیجانی

سخنگوی قوه قضائیه: پرونده کیفری برای فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان تشکیل شد.

سخنگوی قوه قضائیه: پرونده کیفری برای فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان تشکیل شد | احضار فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان به‌دلیل پرونده مرگ جوان لاهیجانی

حادثه لاهیجان

سخنگوی قوه قضائیه: پرونده کیفری برای فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان تشکیل شد.اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز اظهار داشت: اگر دشمنان مسلمانان توانسته‌اند در کشورهایی مانند فلسطین، یمن و لبنان به اراضی مسلمانان تجاوز کنند، شاید به دلیل عدم توجه کافی به پیام وحدت‌آفرین پیامبر اسلام (ص) بوده است. ما باید به این وحدت بازگردیم تا بتوانیم در برابر استکبار به وظایف انسانی خود عمل کنیم. وحدت بین دولت و ملت نیز در سایه ولایت امر می‌تواند موجب پیروزی در تمام امور شود.

 

وی همچنین با گرامیداشت یاد شهدای ۱۷ شهریور و امام راحل، افتخارآفرینی ورزشکاران ایران در مسابقات پارالمپیک فرانسه را تبریک گفت.در ادامه، جهانگیر در پاسخ به سوالی درباره پرونده ساخت هتل ۳۰ طبقه در منطقه ولنجک که دیوان عدالت اداری مصوبه شهرداری تهران را باطل کرده است، بیان کرد: با شکایت سازمان بازرسی، تخلفات اداری در این پروژه شناسایی و درخواست ابطال پروانه و مصوبه کمیسیون ماده ۵ مطرح شد. دیوان عدالت اداری مصوبه کمیسیون ماده ۵ را ابطال کرد و پرونده برای بررسی مجدد به شهرداری بازگشت. همچنین پرونده‌ای برای پروانه ساختمان در شعبه اول دیوان عدالت در حال رسیدگی است. بحث قصور و تقصیر مسئولین نیز مطرح بوده و درخواست تعقیب کیفری آنان ارائه شده است. تا زمان تعیین تکلیف نهایی، ساخت این ساختمان متوقف شده است.وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بابک زنجانی گفت: پس از همکاری ایشان در رد مال، حکم اعدام وی به ۲۰ سال حبس تبدیل شد که بخشی از آن را گذرانده و همچنان در حال سپری کردن باقی مدت حبس است. تاکنون اقدام جدیدی در این زمینه صورت نگرفته و اگر اقدامات ارفاقی انجام شود، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

جهانگیر در پاسخ به سوالی درباره مرگ جوان لاهیجانی به دلیل ضرب و جرح توسط پلیس اظهار کرد: پس از اطلاع از این حادثه، رئیس دادگستری استان شخصاً ورود کرد و با پیگیری‌های لازم، ۵ نفر از افراد دخیل در این ماجرا بازداشت شده‌اند. همچنین برای فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان پرونده کیفری تشکیل و او احضار شده است. هم دستگاه قضایی و هم نیروی انتظامی تلاش دارند تا حقوق مردم در تمامی عرصه‌ها رعایت شود و مأموریت پلیس منجر به نقض حقوق شهروندی نشود.وی افزود: با وجود تأسف از این واقعه، همکاری کامل نیروی انتظامی در پیگیری این موضوع تا کنون کمک کرده و امیدواریم شاهد تکرار چنین مواردی در آینده نباشیم. همچنین تأکید کرد که هرگونه قصور مأموران نیروی انتظامی باید مورد پیگرد قانونی قرار گیرد، اما این برخوردها نباید به گونه‌ای منعکس شود که به وجهه کلی پلیس خدشه وارد کند.

منبع : انتخاب
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه