ارسال به دیگران پرینت

انواع میوه | خواص میوه | خواص آلو

با آلو قوی تر شوید | جلوگیری از پوکی استخوان با این میوه تابستانی

مریم تقوی شیرازی، متخصص طب ایرانی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در مورد خواص میوه آلو توضیحاتی ارائه داد. او بیان کرد که آلو میوه‌ای تابستانی با انواع مختلف و رنگ‌های گوناگون مانند سبز، زرد، سیاه و قرمز است.

با آلو قوی تر شوید | جلوگیری از پوکی استخوان با این میوه تابستانی

خواص آلو 

مریم تقوی شیرازی، متخصص طب ایرانی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در مورد خواص میوه آلو توضیحاتی ارائه داد. او بیان کرد که آلو میوه‌ای تابستانی با انواع مختلف و رنگ‌های گوناگون مانند سبز، زرد، سیاه و قرمز است. این میوه در اندازه‌های مختلف و با طعم‌های ترش، شیرین و ملس یافت می‌شود. بر اساس منابع طب ایرانی، طبع آلو که در این منابع با نام "اجاص" آمده، بسته به میزان ترشی آن متفاوت است. آلوهای رسیده و شیرین طبع سرد و تر ملایمی دارند، اما هرچه ترش‌تر باشند، سردی آن‌ها افزایش می‌یابد.

images (7)

تقوی همچنین به خاصیت ملین بودن آلو اشاره کرد و گفت که آلو تازه و آبدار خاصیت لینت بخشی بیشتری دارد. این میوه می‌تواند حرارت بدن را کاهش دهد و به تسکین تب، تشنگی، گرمازدگی و التهاب و خارش پوست کمک کند، به‌ویژه اگر قبل از غذا مصرف شود. همچنین هرچه آلو شیرین‌تر باشد، خاصیت ملین آن بیشتر و هرچه ترش‌تر باشد، توانایی آن در کنترل التهاب و گرمی بیشتر است.او توصیه کرد که در صورتی که معده و دستگاه گوارش سرد باشد و مشکلاتی مانند ترشی معده، کندی هضم و نفخ ایجاد کند، آلو بهتر است با آب و عسل یا گلقند مصرف شود. اگر آلو با شکر به صورت شربت پخته شود، یک ملین ملایم و بدون عوارض ایجاد می‌کند که حتی برای افراد با سرفه‌های مزمن نیز مناسب است و به نرم کردن سینه کمک می‌کند.

طرز تهیه کلروفیل در خانه | معجونی ارزان و پرخاصیت +ویدئو

آلو یک میوه کم کالری با ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌های متنوع است. آلو خشک، علاوه بر داشتن کالری بیشتر، فیبر بیشتری نیز دارد که نه تنها حرکت روده‌ها را تسهیل می‌کند، بلکه به تنظیم قند و چربی خون نیز کمک می‌کند. یکی از خواص جالب دیگر آلو، جلوگیری از پوکی استخوان است. افزودن آلو به غذاهایی مانند خورش، آش و سالاد، طعم آن‌ها را بهتر می‌کند. همچنین، استفاده از آلو در تهیه لواشک‌ها و پاستیل‌های خانگی می‌تواند جایگزین مناسبی برای تنقلات صنعتی و کم‌خاصیت برای کودکان باشد. اطلاعات بیشتر درباره خواص آلو:

  1. کمک به هضم غذا: آلو حاوی فیبر بالاست که به هضم غذا کمک می‌کند و مانع از بروز یبوست می‌شود.

  2. تقویت سیستم ایمنی: به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌های فراوان، مصرف آلو می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و از آسیب‌های اکسیداتیو به سلول‌ها جلوگیری کند.

  3. کنترل وزن: آلو یک میان‌وعده سالم و کم‌کالری است که به کنترل وزن کمک می‌کند.

  4. بهبود سلامت قلب: مصرف آلو می‌تواند به کاهش فشار خون و کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک کند.

  5. حفاظت از پوست: آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آلو به بهبود سلامت پوست کمک می‌کنند و از پیری زودرس جلوگیری می‌کنند.

منبع : همشهری آنلاین
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه