ارسال به دیگران پرینت

مکان های گردشگری | مکان های گردشگری قم

با خنک ترین مکان های گردشگری قم آشنا شوید | تجربه ای فراتر از انتظار در سفر به قم در تابستان +تصویر

یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی قم در فصل تابستان دریاچه حوض سلطان است. جدای از بحث آب و هوای این منطقه در تابستان که نسبتا خنک‎تر است، باید به مرموز بودن این دریاچه اشاره کنیم.

با خنک ترین مکان های گردشگری قم آشنا شوید | تجربه ای فراتر از انتظار در سفر به قم در تابستان +تصویر

با خنک ترین مکان های گردشگری قم آشنا شوید

یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی قم در فصل تابستان دریاچه حوض سلطان است. جدای از بحث آب و هوای این منطقه در تابستان که نسبتا خنک‎تر است، باید به مرموز بودن این دریاچه اشاره کنیم.

قم در تابستان؛ طبیعتی فراتر از انتظار را تجربه کنید. در واقع شما با شناخت این جاذبه‌های طبیعی در دل شهری کویری مثل قم شگفت زده خواهید شد. شهری که به حرم مطهرش شهرت دارد، گنجینه‌ای از جاذبه‌های طبیعی پنهان را در دل خود جای داده است. از کوهستان‌های سرسبز و غارهای شگفت‌انگیز گرفته تا دریاچه‌های نمکی و تالاب‌های زیبا، قم در فصل گرما شما را به دل خنکی دعوت خواهد کرد. با راهنماتو همراه شوید تا این مقصد گردشگری کمتر شناخته شده را کشف کنیم.

یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی قم در فصل تابستان دریاچه حوض سلطان است. جدای از بحث آب و هوای این منطقه در تابستان که نسبتا خنک‎تر است، باید به مرموز بودن این دریاچه اشاره کنیم. وقتی فصل سرما و بارندگی می‌آید، این دریاچه پر می‎شود از آبی زلال که به دلیل حضور نمک در آن بسیار شفاف است. اما با عبور از فصل سرما و رسیدن به تابستان، آب این دریاچه رفته رفته خشک می‌شود و چیزی که باقی می‌ماند دریاچه‌ای نمکین است. به هنگام غروب خورشید وقتی نور سرخ رنگ آفتاب بر آن می‌تابد جلوه‌ای منحصر به فرد ایجاد می‌کند که به شدت دیدنی است.

برای رفتن به دریاچه حوض سلطان باید به استان قم، ۴۰ کیلومتری شمال قم، حاشیه بزرگراه خلیج‌فارس بروید.

رودخانه قره چای

1

قم یکی از عجیب‌ترین استان‌های ایران است، به این دلیل که بخشی کوهستانی، بخشی نیمه بیابانی و گرم و بخشی دیگر خشک بیابانی است. از این رو می‌توان به وقت تابستان به سراغ نقاطی از قم رفت که کوهستانی هستند تا هوایی عوض کرد. به عنوان مثال رودخانه قره چای یکی از جذاب‌ترین رودخانه‌های قم است که در فصل تابستان از گرمای هوا می‌توان به آن پناه برد. این رودخانه از سراب‌های متفاوتی سرچشمه می‌گیرد و در نهایت رهسپار اراک می‌شود.

برای رفتن به رودخانه قره چای می‌توانیم از شازند شروع کنیم و تا همدان و قم و حتی ساوه با او همراه باشیم!

چشمه وشنوه

1

یکی از جاذبه‌های طبیعی که همواره حضورش ما را به یاد خنکی هوا می‌اندازد چشمه‌ها هستند. حال فرض کنید چشمه‌هایی از یک منطقه ییلاقی و خنک در استان قم بجوشند. منطقه وشنوه را همه به غار وشنوه و چشمه‌هایی که از شیارهای کوهستان بیرون می‌ریزد می‌شناسند. این منطقه ییلاقی یکی از خاص‌ترین مناطق در استان قم است که مردم برای گریز از گرمای شهری به آن پناه می‌برند.

برای رفتن به چشمه وشنوه باید به استان قم، ۶۰ کیلومتری قم، بخش کهک، روستای وشنوه بروید.

روستای فردو

1

بدون شک یکی از خنک‌ترین مناطق در استان قم و فصل تابستان روستای کوهستانی فردو است که پیشینه‌ای طولانی داشته و قدمت آن بسیار زیاد است. اما، حضور چشمه‌ها، رودخانه، باغ‌های میوه و کوچه پس کوچه‌های روستایی آن را تبدیل به یک نقطه جذاب برای گردش در قم کرده است. این روستای جذاب در میان کوه هایی مثل برف انبار، کوه چال و سلطان سعید شاه قرار گرفته. این مساله نشان می‌دهد که در ارتفاعات قرار گرفته‌ایم. اما دلیل اصلی شهرت این روستا از سال 2009 تا کنون تاسیسات هسته‌ای است که در نزدیکی آن ساخته شده است.

برای رفتن به روستای فردو باید به ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی کهک و ۴۷ کیلومتری جنوب شهر قم بروید.

روستای کرمجگان

1

یکی دیگر از روستاهای کوهستانی و خوش آب و هوای استان قم که می‌توان در روزهای گرم به آن پناه برد، روستای کرمجگان است که به واسطه رودخانه دره باغ آب و هوایی بسیار خنک دارد. نکته جالب در مورد این روستا، فسیل‌هایی است که در آن پیدا کرده‌اند و طبق بررسی‌ها متوجه شدند که ممکن است مربوط به میلیون‌ها سال پیش شود. بعلاوه، در کنار رودخانه دره باغ، باغ‌های میوه و مزارع سرسبزی به وجود آمده که بدون شک ما را سرزنده می‌کند. ضمنا در این منطقه آتشکده‌ای چهارطاقی وجود دارد که یکی از آثار تاریخی مهم این منطقه به حساب آمده و به دوره ساسانیان برمی‌گردد.

برای رفتن به روستای کرمجگان باید در استان قم به سمت جاده کرمجگان بروید.

کوه دوبرادران

1

کوه دو برادران قم، با طبیعت بکر و چشم‌اندازهای بی‌نظیرش، یکی از مقاصد محبوب کوهنوردان و طبیعت‌گردان در فصل گرم سال است. این کوه که به دلیل شکل خاص و دو قله‌ای بودن به این نام شهرت یافته، در جنوب شرقی شهر قم قرار دارد و مکانی عالی برای فرار از شلوغی و گرمای شهر است. کوه دو برادران با تنوع مسیرهای کوهنوردی، از مسیرهای آسان برای مبتدیان تا مسیرهای چالش‌برانگیز برای حرفه‌ای‌ها، مناسب همه سلیقه‌هاست. ضمنا در فصل تابستان، هوای کوهستان بسیار خنک‌تر از شهر است و می‌توانید از هوای پاک و دلپذیر آن لذت ببرید.

برای رفتن به کوه دوبرادران باید به خیابان خضر نبی، بلوار ولیعصر در شهر قم بروید.

منطقه پلنگ دره

1

پلنگ دره، نگینی درخشان در طبیعت استان قم است که با پوشش گیاهی متنوع، گونه‌های جانوری غنی و چشم‌اندازهای بی‌نظیرش، مقصدی فوق‌العاده برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی و آرامش‌طلبان است. این منطقه حفاظت شده که در جنوب غربی قم قرار دارد، در فصل تابستان با آب و هوایی مطبوع و طبیعتی سرسبز، پناهگاهی امن برای فرار از گرمای شهر است. در این منطقه بیش از 420 گونه گیاهی و انواع پستانداران، پرندگان و خزندگان شناسایی شده است. پس با قدم زدن در دل طبیعت پلنگ دره، می‌توانید از شلوغی و آلودگی شهر دور شده و به آرامش برسید.

برای رفتن به منطقه پلنگ دره باید با توجه به تابلوهای راهنما مسیر منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم را دنبال کنید.

منبع : راهنماتو
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      این همه جاهای آس مثل دستجردوروستای نایه طلای درمیان کوهها

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه