ارسال به دیگران پرینت

خلاصه اخبار | خلاصه اخبار ۲۱ مهر

خلاصه اخبار نیم روزی ۲۱ مهر ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار امروز

خلاصه اخبار امروز را در سایت ۵۵ آنلاین میخوانید .

خلاصه اخبار نیم روزی ۲۱ مهر ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار امروز

خلاصه اخبار 

خلاصه اخبار امروز را در سایت ۵۵ آنلاین میخوانید .

کشف زمین‎خواری ۱۴۰ میلیارد تومانی در شمال‌شرق تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ: یک جاعل حرفه‌ای با همکاری یکی از سردفتران تهران اقدام به سندسازی و انتقال یک قطعه زمین هزار متری در خیابان جانبازان غربی کرده بود که پلیس متهمان را دستگیر کرد. کارشناسان ارزش زمین کشف‌شده را بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان برآورد کردند.

رکود مسکن ۱۳ ساله شد / یک قرن و نیم انتظار برای خرید خانه !

قیمت‌های عجیب و غریب در بازار مسکن، شرایط را به جایی رسانده که آنانی که خانه ندارند، عنوان می‌کنند دیگر خانه‌دار شدن را باید به خواب ببینیم.

تحلیلگران بازار مسکن معتقدند که قدرت درآمد خانوارهای کشور در سال ۱۴۰۲، مدت زمان انتظار برای خرید خانه را ۱۵ سال کاهش داد و به ۵۹ سال رساند؛ در تهران اما این ماراتن از ۱۱۲ سال به ۱۵۲ سال افزایش پیدا کرده است.

ماجرای مشروبات الکلی تقلبی، بعد از گیلان و مازندران به زنجان رسید

یک فوتی براثر مصرف مشروبات الکلی در زنجان

رئیس اورژانس استان زنجان:

براثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی در زنجان یک نفر فوت و ۵ نفر مسموم شدند و احتمال افزایش فوتی این مسمومیت زیاد است.

کمتر از نیمی از صاحبان خودروهای لوکس مالیات داده اند

سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد:  از مجموع ۵۶۶ هزار و ۷۵۳ خودرو مشمول مالیات شده تعداد ۲۳۵ هزار و ۶۱۷ مالک تاکنون نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کرده اند که از آنان مبلغ دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان (معادل ۴۲ درصد) وصول شده است.در ضمن از آنجایی که مالیات بر خودروهای لوکس پایه مالیاتی جدیدی است فرهنگ سازی آن نیاز به گذشت زمان دارد هر چند در همین زمان اندک نیز حدود ۵۰ درصد از مالیات خودروهای لوکس توسط سازمان وصول شده است.

احتمال زندانی‌شدن بیرانوند چقدر جدی است؟

ملایی، وکیل پایه یک دادگستری:

قانون‌گذار برای رشوه‌دهنده و رشوه‌گیرنده مجازات در نظر گرفته است. مجازات جرم رشا و ارتشا از ۳ ماه تا ۲ سال حبس و پرداخت جزای نقدی معادل ۲ تا ۵ برابر وجه یا مال رشوه محکوم می‌شوند.

بدون شک در کمیتۀ استیناف رأی کمیته وضعیت بازیکنان فوتبال نقض و حکم به محرومیت بیرانوند صادر خواهد شد. نکته‌ای که بسیار در مورد صدور رأی تعلیقی به آن اشاره می‌شود، سابقۀ حضور بیرانوند در تیم ملی است که به نظر از موارد تخفیفی قرار گرفته است. اما نباید فراموش کنیم که اتفاقاً در خصوص بازیکنان ملی و باسابقه انتظار بیشتری برای رعایت مقررات می‌رود.

کاهش نسبی دما از امروز در تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران:

از امروز تا روز چهارشنبه (۲۱ تا ۲۵ مهر) کاهش نسبی دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

زلزله‌ای به بزرگی ۴.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، نصرت‌آباد در سیستان و بلوچستان را لرزاند

ورود وسایل ارتباطی الکترونیکی به‌غیر از تلفن همراه در هواپیما ممنوع شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی:

با توجه به حفظ ایمنی پروازها، مسافران بخش هوایی از به همراه داشتن وسایل ارتباط الکترونیکی به غیر از تلفن همراه مانند پیجر، واکی تاکی و نظیر آن به کابین هواپیما یا در بار خودداری کنند.

وزیر خارجه ایران فردا به بغداد می‌رود

یک منبع در وزارت خارجه عراق در گفت‌وگو با سایت عراقی «میدل ایست نیوز» گفت که وزیر خارجه ایران در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای خود فردا یکشنبه طی سفری رسمی به بغداد می‌رود.

صنعت لوازم خانگی زیر تیغ سراها/ انحصارطلبی از صدا و سیما تا کارخانه‌ها

نایب رییس اتحادیه لوازم خانگی معتقد است که با ادامه وضعیت فعلی سراها علاوه بر تعیین تکلیف برای کارخانه‌ها صنعت لوازم خانگی را دگرگون می‌کنند. به گزارش چندثانیه، در روزهای گذشته دادستانی قم اعلام کرد که ۱۷هزار پرنده تخلف برای یکی از فروشگاه‌های بزرگ لوازم خانگی در زمینه عدم تطبیق قیمت‌ها، دریافت سود زیاد در قبال فروش کالا، تحویل با تاخیر و عدم تحویل کالای مدنظر خریدار و ... تشکیل شده است. حسین شهرستانی،نایب رییس اتحادیه لوازم خانگی در این رابطه به چندثانیه گفت: این موضوعات چندین بار از سوی اتحادیه گزارش داده شده بود، اما به دلیل افزایش چشمگیر تعداد شکایات موضوع اطلاع‌رسانی شده است. وی با اشاره به اینکه، فروشگاه‌های مذکور با جایزه‌های توخالی و تبلیغات گسترده غیرواقعی توانسته‌اند سهم بازار خود را افزایش دهند، اظهار داشت: برای مثال ارزش واقعی جایزه ۱۰میلیون تومانی بین ۲تا۳میلیون تومان است. نایب رییس اتحادیه لوازم خانگی ادامه داد: نرخ بهره‌ای که در این فروشگاه‌ها از مشتریان دریافت می‌شود، بسیار بیشتر از نرخ بهره بانکی است. فروشگاه‌ها برای اینکه بتوانند هزینه‌های خود را تامین کرده و هزینه‌های بانک را بپردازند، از جیب مشتریان هزینه‌ها را دریافت می‌کنند. وی افزود: وقتی بانک‌ها با فروشگاه‌ها قرارداد می‌بندند یک نرخ بهره معین وجود دارد، اما در پشت پرده  سراها باید مبلغی را به عنوان هزینه خدمات پرداخت کنند که آن را به صورت مستقیم از مشتریان دریافت می‌کنند. به همین دلیل میزان بهره‌ای که از مشتریان دریافت می‌شود بسیار نجومی است.شهرستانی تاکید کرد: این خطر جدی وجود دارد که فروشگاه‌های مذکور فعالیت  کارخانجات را تحت تاثیر قرار دهند. درحال حاضر تولیدکنندگان براساس سفارش سراها محصول تولید می‌کنند و ممکن است در آینده فروشگاه‌های سنتی در رقابت با سراها از گردونه خارج شده و یک انحصار در هرید به وجود آید. از سوی دیگر سراها هم برای تولیدکنندگان هم تعیین تکلیف کنند.

 وی افزود: درحال حاضر سراها به دلیل حجم بالای تبلیغات برای صدا و سیما تعیین تکلیف می‌کنند، وقتی اعضای اتحادیه در سازمان حضور پیدا می‌‌کنند تاکید می‌شود که صحبتی علیه سراها انجام نشود تا مشکلی برای واحد بازرگانی به وجود نیاید.

نایب رییس اتحادیه لوازم خانگی در ادامه تصریح کرد: اگر بازار در انحصار سراها قرار گیرد با قیمت‌گذاری، تعیین مدت زمان برای پرداخت مطالبات و ...   سراها برای کارخانه‌های تولیدی تعیین تکلیف می‌کنند و یک خطر جدی برای صنعت لوازم خانگی به وجود می‌آید. وی در پایان تاکید کرد: با ادامه وضعیت فعلی ممکن است سراها تولیدکنندگان را بیش از پیش تحت فشار قرار دهند و خود این موضوع می‌تواند صنعت لوازم خانگی را دگرگون کند. 

رسانه رسمی باشگاه فولاد در پایان بازی ایران و ازبکستان تصویری از یوسوپوف دروازه بان ازبک خود منتشر کرد و به تعریف و تمجید از او پرداخت و عقاب آسیا خطابش کرد!

در همین رابطه هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل فولاد ضمن عذرخواهی اعلام کرد مدیر رسانه ای این باشگاه از کارش برکنار شد.

منبع : ۵۵ آنلاین
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه