خبر فوری
ارسال به دیگران پرینت

معرفی کتاب | معرفی کتاب ذهن خود را پاکسازی کنید

خداحافظی با آشفتگی فکری | معرفی کتاب ذهن خود را پاکسازی کنید

اگر از آشفتگی ذهنی رنج می‌برید و دچار نشخوار فکری هستید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

خداحافظی با آشفتگی فکری | معرفی کتاب ذهن خود را پاکسازی کنید

معرفی کتاب ذهن خود را پاکسازی کنید

اگر از آشفتگی ذهنی رنج می‌برید و دچار نشخوار فکری هستید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

کتاب صوتی ذهن خود را پاکسازی کنید نوشته‌ی اس. جی اسکات و بری داونپورت، راهنمایی عملی و ساده است برای آرام کردن آشفتگی‌های ذهنی و کم کردن نشخوارهای فکری. این کتاب با نشان دادن علل و ریشه‌های آشفتگی ذهنی، راهکارها و توصیه‌های فراوانی برای بهتر و کم کردن تعهداتِ کاری، رابطه‌ای و محیطی به شما ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی ذهن خود را پاکسازی کنید

کتاب ذهن خود را پاکسازی کنید (Declutter Your Mind: How to Stop Worrying, Relieve Anxiety, and Eliminate Negative Thinking) نوشته‌ی اس. جی اسکات (S. J. Scott) و بری داونپورت (Barrie Davenport) با بررسی علل و ریشه‌های آشفتگی ذهنی شروع می‌شود. این دو نویسنده، چهار عامل را برای آشفتگی ذهنی می‌شناسند که از این قرار هستند: «استرس»، «پارادوکس انتخاب»، «دارایی‌های زیاد» و «سوگیری‌های منفی». فصل‌های کتاب به تفصیل این علل را بررسی می‌کنند و راه‌هایی برای اجتناب و کم کردن هر کدام را در برابر شما می‌گذارند.

اس جی. اسکات و بری داونپورت در ادامه، نشان می‌دهند که یکی از بهترین راه‌های کم کردن آشفتگی‌های ذهنی، شناختن و پیدا کردن ارزش‌های اساسی و فردی است. کتاب ذهن خود را پاکسازی کنید در این بخش استراتژی‌های متعددی برای پیدا کردن ارزش‌های اصلی و اساسی هر فرد معرفی می‌کند و از شما می‌خواهد پس از فهمیدن این ارزش‌ها، اولویت‌های زندگی خود را دوباره تعیین کنید.

یکی دیگر از مباحثی که در کتاب ذهن خود را پاکسازی کنید به تفصیل مورد بررسی قرار می‌گیرد، کم کردن آشفتگی‌های مربوط به روابط عاطفی است. روابط عاطفی‌ای که افراد با یکدیگر برقرار می‌کنند، نقش زیادی در ایجاد استرس و فشار و یا آرام کردن ذهن و روان بازی می‌کنند. 4 استراتژی ساده و مبتنی‌بر علمی که در این بخش معرفی می‌شوند، می‌توانند روابط عاطفی شما را به روابطی سالم‌تر و شادتر تبدیل کنند.

آخرین فصل کتاب، به اهمیت پاکسازی و کم کردن آشفتگی‌های محیط و دوروبرتان می‌پردازد و نشان می‌دهد یک محیط آشفته و بی‌نظم تا چه اندازه می‌تواند میزان شادی و سلامت روان شما را تحت‌تأثیر قرار دهد. همانطور که نویسندگان این کتاب می‌گویند: «زمانی که محیط اطراف شما بی‌نظم باشد، توانایی تمرکز را از دست خواهید داد»؛ و نداشتن تمرکز، آشفتگی و اضطراب بیشتری را در شما ایجاد خواهد کرد.

کتاب صوتی ذهن خود را پاکسازی کنید برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از آشفتگی ذهنی رنج می‌برید و دچار نشخوار فکری هستید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی ذهن خود را پاکسازی کنید می‌شنویم

برای اهدافی که ما در اینجا داریم، مراقبه رو به‌عنوان ابزاری پیشنهاد می‌کنیم که کمک می‌کنه ذهن‌تون رو آموزش بدید و افکارتون رو کنترل کنید؛ چه در موقعیت مراقبه باشید، چه نباشید. مزایای مراقبه در زندگی روزمره نمایان می‌شه و کمک می‌کنه بتونید نگرانی‌ها و درگیری‌های ذهنی‌تون رو کنترل کنید. همچنین، برای سلامتی، فواید بی‌شماری داره که در ادامه، به اون‌ها خواهیم پرداخت. کلید رضایت داشتن از مراقبه صرفاً تمرینه. اگه متعهد شید که هر روز مراقبه کنید، مهارت‌هاتون رو تقویت می‌کنید و به خوبی فواید ذهنی، جسمی و عاطفی رو که به مرور زمان افزایش پیدا می‌کنن درک می‌کنید. بری گفته بود در روزهایی که مراقبه می‌کرد، اضطراب و آشفتگی کمتری داشت و در کارش به‌خصوص در نوشتن، تمرکزش بیشتر بود. او همچنین متوجه شده بود که توانایی در لحظه زندگی کردنش افزایش یافته و هر بار که عامل حواس‌پرتی بالقوه‌ای تمرکز او رو مخدوش می‌کرد، می‌تونست خود رو دوباره به همون کاری که مشغولش شده بود، برگردونه.

منبع : کتابراه
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه