ارسال به دیگران پرینت

انواع چای | خواص چای

ماچا و بهبود خواب و تعاملات اجتماعی | تأثیرات شگفت‌انگیز چای سبز بر زوال شناختیج

چای سبز حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌تواند فوایدی برای سلامتی داشته و حتی از برخی بیماری‌ها جلوگیری کند. محققانی که این مطالعه را انجام دادند، بررسی کردند که آیا این مزایا می‌تواند به بهبود عملکردهای شناختی نیز گسترش یابد.دن

ماچا و بهبود خواب و تعاملات اجتماعی |  تأثیرات شگفت‌انگیز چای سبز بر زوال شناختیج

چای سبز 

چای سبز حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌تواند فوایدی برای سلامتی داشته و حتی از برخی بیماری‌ها جلوگیری کند. محققانی که این مطالعه را انجام دادند، بررسی کردند که آیا این مزایا می‌تواند به بهبود عملکردهای شناختی نیز گسترش یابد. با توجه به افزایش موارد زوال عقل، دانشمندان در حال بررسی راه‌هایی برای بهبود سلامت شناختی هستند.

نتایج این تحقیق، انتظارات محققان را به طور کامل برآورده نکرد. شرکت‌کنندگانی که ماچا مصرف کردند، در حافظه و سایر عملکردهای شناختی بهبود قابل توجهی نشان ندادند. با این حال، افراد مسنی که دچار زوال خفیف شناختی بودند و ماچا مصرف کردند، در شناخت اجتماعی و کیفیت خواب بهبود داشتند.ماچا سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین‌های C و E، منیزیم و پتاسیم است. همچنین حاوی ترکیبات فعال زیستی همچون تیانین و کاتچین است. تیانین، یک اسید آمینه است که به آرامش ذهن کمک می‌کند و کاتچین‌ها، پلی‌فنول‌هایی هستند که می‌توانند التهاب را کاهش داده و از آسیب سلولی جلوگیری کنند.

در این مطالعه، محققان با جذب ۹۹ شرکت‌کننده بین سنین ۶۰ تا ۸۵ سال، تأثیر ماچا بر عملکرد شناختی را طی ۱۲ ماه بررسی کردند. از این تعداد، ۶۴ نفر زوال شناختی خفیف و ۳۵ نفر اختلال شناختی ملایم داشتند. شرکت‌کنندگان به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند؛ گروهی که روزانه ۲ گرم ماچا مصرف کردند و گروهی که دارونما حاوی نشاسته ذرت دریافت کردند.محققان ارزیابی‌های شناختی، وضعیت عصب‌روان‌شناختی، حافظه، عملکرد اجرایی، توجه، تعاملات اجتماعی و کیفیت خواب شرکت‌کنندگان را در ابتدا، پایان و ۶ ماه پس از مطالعه انجام دادند. همچنین از تصویربرداری عصبی برای بررسی ماده خاکستری و سفید مغز آنها استفاده شد.

در نهایت، نتایج نشان داد که گروه ماچا در عملکرد شناختی گسترده بهبود قابل توجهی نداشت، اما بهبود قابل توجهی در شناخت اجتماعی و کیفیت خواب این افراد مشاهده شد

منبع : دنیای اقتصاد
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه