ارسال به دیگران پرینت

نفس کشیدن | نفس کشیدن صحیح

اصول نفس کشیدن صحیح | چرا تنفس دهانی کار اشتباهی است؟ +ویدئو

تا بحال به نحوۀ نفس کشیدن خود توجه کرده‌اید؟ نفس کشیدن از بدیهی‌ترین کارهایی است که هر ثانیه انجام می‌دهیم و به آن آگاه نیستیم.

اصول نفس کشیدن صحیح | چرا تنفس دهانی کار اشتباهی است؟ +ویدئو

اصول نفس کشیدن صحیح

 

تا بحال به نحوۀ نفس کشیدن خود توجه کرده‌اید؟ نفس کشیدن از بدیهی‌ترین کارهایی است که هر ثانیه انجام می‌دهیم و به آن آگاه نیستیم. نحوۀ تنفس نیز در سلامتی ما تاثیر شگرفی دارد. به طوری که با تنفس اشتباه راه برای بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات دهانی باز می‌شود. از طرفی دیگر تنفس درست باعث جلوگیری از بروز مشکلات زیادی در بدن ما می‌شود.

به این نکات توجه کنید:در سن سی سالگی حدود ۲۵۰ میلیون بار نفس کشیده‌اید.احتمال دارد تا حالا اشتباه انجامش داده‌اید.هر نفسی که از بینی می‌کشید، تصفیه شده، گرم و تنظیم‌شده قرار می‌گیرد.این کار باعث می‌شود که اکسیژن را راحت‌تر جذب کنید.همچنین حفره‌های بینی مولکولی شگفت‌انگیز به نام "اکسید نیتریک" آزاد می‌کند که رگ‌های خونی را باز و به بدن ما برای از بین بردن ویروس‌ها و باکتری‌ها کمک می‌کند.

مسئله این است که بیش‌از نیمی از ما از راه دهان نفس می‌کشیم.گرد و غبار، آلاینده‌ها، قارچ‌ها، ویروس‌ها.تمام این مواد آلوده و چسبناک، به طور مستقیم، بدون هیچ فیلتری وارد بدن می می‌شوند.این عامل می‌تواند باعث تحریک و رشد بیش‌ از حد باکتری‌ها شود که می‌تواند به ایجاد حفره‌های دندانی، بوی بد دهان و بیماری لثه منجر شود و شما را بسیار مستعد مواردی مانند خروپف یا آلرژی‌ و آسم بکند.این خوب نیست.اما بدانید که نحوه تنفس شما غیر قابل تغییر نیست.هرچه بیشتر از بینی خود استفاده کنید، تنفس پیوسته از راه بینی راحت‌تر خواهد بود.

منبع : راهنماتو
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه