ارسال به دیگران پرینت

جاذبه گردشگری | سفر در تابستان

شهریور ماه به کجا سفر کنیم ؟ | مقاصد گردشگری جذاب در ایران

شهریور، آخرین ماه تابستان در تقویم ایرانی، زمانی ایده‌آل برای سفر و کشف زیبایی‌های جدید است. با شروع شهریور، گرماهای تابستانی آرام‌تر می‌شود و هوای مطبوع‌تر و دلپذیرتر فرصت مناسبی برای سفر به مقاصد مختلف فراهم می‌آورد. این ماه، با ویژگی‌های خاص خود، از جمله تعطیلات تابستانی و پایان فصل گرما، فرصت‌های زیادی برای برنامه‌ریزی و لذت بردن از سفرهای داخلی و خارجی ارائه می‌دهد. چه قصد دارید به طبیعت دل‌پذیر شمال کشور بروید، یا از فرهنگ و تاریخ شهرهای تاریخی لذت ببرید، شهریور زمان مناسبی برای کشف و تجربه‌های جدید است

شهریور ماه به کجا سفر کنیم ؟ | مقاصد گردشگری جذاب در ایران

سفر در ایران

شهریور، آخرین ماه تابستان در تقویم ایرانی، زمانی ایده‌آل برای سفر و کشف زیبایی‌های جدید است. با شروع شهریور، گرماهای تابستانی آرام‌تر می‌شود و هوای مطبوع‌تر و دلپذیرتر فرصت مناسبی برای سفر به مقاصد مختلف فراهم می‌آورد. این ماه، با ویژگی‌های خاص خود، از جمله تعطیلات تابستانی و پایان فصل گرما، فرصت‌های زیادی برای برنامه‌ریزی و لذت بردن از سفرهای داخلی و خارجی ارائه می‌دهد. چه قصد دارید به طبیعت دل‌پذیر شمال کشور بروید، یا از فرهنگ و تاریخ شهرهای تاریخی لذت ببرید، شهریور زمان مناسبی برای کشف و تجربه‌های جدید است

دریاچه شورمست سوادکوه

5919984012737233399

 

تنها دریاچه طبیعی این شهر بهترین انتخاب است. در دل جنگل‌های هیرکانی، در بخش‌های مرتفع پل سفید سوادکوه، یک دریاچه شیشه‌ای با درختان و برگ‌های بیضی شکل محصور شده است. سکوت جنگل و همراهی پرندگان، خستگی جاده پر پیچ و خمی که پشت سر گذاشته‌اید را از تنتان می‌برد. در اقامتگاه دریاچه شورمست مازندران می توان کلبه گرفت. برای اجاره ویلا در دریاچه شورمست هم پیشنهاد می دهیم به روستاهای نزدیک بروید. برای غذا نیز خوشمزه‌ترین غذاهای محلی اطراف را انتخاب کنید. در آب دریاچه به دلیل خطرناک بودن شنا نکنید اما با قایق‌سواری در این دریاچه از در دل طبیعت بودن لذت ببرید و مشامتان را از بوی درخت‌های راش اطراف پر کنید.

کشف زیبایی‌های بکر آبشارها و رودخانه‌های سراب | سفری به خنکای آبشارها و رودخانه‌های سراب

روستا پالنگان کردستان

5919984012737233400

 

در مرز استان‌های کرمانشاه و کردستان زیبا، روستا پلکانی پالنگان وجود دارد. وقتی پس از یک مسیر طولانی به این روستا می‌رسید روی تابلو خوش آمدگویی اسم روستا و در کنارش «بهشت گمشده» نوشته شده که به راستی در این ارتفاعات و خانه‌هایی که پلکانی کنار یک دیگر قرار گرفته‌اند یک بهشت ساخته‌اند. قدمت این روستا به قبل از اسلام می‌رسد. یادتان باشد به دلیل سرد بودن هوا با خودتان لباس گرم ببرید. در بین دو ارتفاع یک پل ساخته شده است که از زیر آن رودخانه‌ای خروشان می‌گذرد. در واقع این روستا به دو قسمت تقسیم می‌شود. اینجا ماسوله کردستان است با کباب‌های خوش‌طعم، بازارهای محلی، لباس‌های رنگارنگ و دره‌ای که دو طرف روستا را احاطه کرده. پیشنهاد می‌کنیم برای یک پیک‌نیک به چشمه پالنگان بروید.

برای رفتن به روستا پالنگان کردستان باید به ردستان، ۴۷ کیلومتری شمال غرب کامیاران، دره تنگی‌ور بروید

اولسبلنگاه ماسال

5919984012737233401

در فراز شهر ماسال در غرب گیلان روستایی قرار دارند که کوچ نشینان آن را برای ییلاق خود انتخاب کرده‌اند.  ییلاق اولسبلنگاه که در ارتفاع 1490 متری از سطح دریا قرار دارد. کلبه‌های چوبی، سقف‌های حلبی، بافت قدیمی و طبیعت ترکیبی که شما را وادار می‌کند تا از این روستا دیدن کنید. در مسیر نه تنها خسته نمی‌شوید بلکه تا رسیدن به روستا طبیعت شما را بغل کرده است. در این روستا مه در رفت و آمد است و بخاری‌های هیزمی و نفتی روشن است. اگر از طبیعت سیر نشدید ماشین را روشن کنید و جاده را بالاتر بروید و در روستای بالایی روی ابرها پا گذاشتن را تجربه کنید.

 

برای رفتن به اوسبلنگاه باید به گیلان، شهرستان ماسال، ۲۹ کیلومتری جنوب غرب ماسال بروید.

دشت دریاسر تنکابن

5919984012737233402

دریاسر نام دشتی در جنوب تنکابن است که میان چهار کوه احاطه شده. این دشت در مازندران حکم یک مرز را دارد که پوشش سبز و جنگلی را از پوشش برفی و یخچالی الموت جدا کرده است. اگر در بهار شانس دیدن این دشت را داشته باشید، پوششی از گل‌های زرد بهاری را بر تن آن خواهید دید و غرق لذت می‌شوید. از قلب منطقه جنگلی جاده دوهزار عبور می‌کنید، جاده پر پیچ و خمی که توسط درختان احاطه شده است. این مسیر آنقدر زیباست که شاید زمان رسیدنتان به مقصد را دو برابر کند و شما دائم در حال کنار زدن ماشین و دیدن این طبیعت زیبا باشید. در دریاسر چشمه‌هایی که از دل زمین می‌جوشند را می‌بینید و اگر شانس کمپ کردن در این دشت را داشتید از دیدن آسمان شب شگفت زده خواهید شد.

برای رفتن به دریاسر باید به  مازندران، جنوب تنکابن، منطقه دوهزار بروید.

روستا خمده فیروزکوه

5919984012737233404

از جاده‌ای که موازی با خط راه‌آهن تهران-مازندران می‌گذرید و در مسیر از روی چندین پل قدیمی که مربوط به دوران پهلوی است عبور می‌کنید. باغ‌‌های سیب، گلابی، هلو، گردو، آلبالو و گیلاس این روستا را شیرین و ملس کرده است. آب و هوای آن در فصل تابستان بخصوص ماه آخر تابستان بی‌نظیر است. در ضلع شرقی روستا بر روی دیواره سنگی آثاری هزار ساله وجود دارد و چشمه آب معدنی خمده نیز یکی از دیدنی‌ترین نقاط گردشگری است که می‌توانید آب‌تنی دلچسبی را در یک روز گرم تابستانی در آن تجربه کنید. در این روستا به دلیل پوشش گیاهی که دارد حتی ممکن است پرنگان شکاری همچون شاهین ببینید.

برای رفتن به خمده باید به  تهران، ۲۰ کیلومتری جنوب فیروزکوه، زرین شهر، روستای خمده بروید.

مازیچال کلاردشت

5919984012737233406

مرتعی خوش آب و هوا که دامداران را در فصل بهار و تابستان به اینجا می‌کشاند. مازیچال حتی روستا هم نیست و این بکر بود این منطقه است که شما را شگفت زده می‌کند. درخت‌های بلوط شما را احاطه می‌کنند. برای رسیدن به مازیچال باید از جاده چالوس عبور کنید و حتما خوب از زیبایی‌های این جاده می‌دانید. کلفی است که در ارتفاعات مازیچال بایستید و اقیانوس ابرها را تماشا کنید تصویری که تا ابد به یادتان خواهد ماند. بهترین خوردنی‌هایی که می‌توانید در مازیچال سراغ بگیرید لبنیات تازه است. یادتان باشد پیش از سفر حتما از امکان ورود به منطقه مطمئن شوید و بعد از تماس با اداره محیط زیست وارد منطقه شوید.

برای رفتن به مازیچال باید به مازندران، نزدیک کلاردشت، ۴۸ کیلومتری چالوس بروید.

منبع : راهنماتو
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • احمدی ارسالی در

      توصیه میکنم هرگز مازندران صفر نکنید چون مردمانی بی رحم دارد.اگه بفهمند غریبه هستی چندبرابربات حساب میکنند

    • ناشناس ارسالی در

      سلام وقت بخیر .عکس اولتون مربوط به جاده سیاهکل به دیلمان در استان گیلان میباشد

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه