ارسال به دیگران پرینت

قیمت بنزین | افزایش قیمت بنزین

اطلاعیه سازمان امور مالیاتی به معنای افزایش قیمت بنزین است؟

سازمان امور مالیاتی در واکنش به مصوبه اخیر هیئت وزیران، اعلام کرد که دریافت مالیات بر ارزش افزوده و عوارض فروش داخلی فرآورده‌های نفتی از مصرف‌کننده نهایی، به معنای افزایش قیمت بنزین نیست.

اطلاعیه سازمان امور مالیاتی به معنای افزایش قیمت بنزین است؟

اطلاعیه سازمان امور مالیاتی: افزایش قیمت بنزین به دلیل مصوبه جدید نیست

سازمان امور مالیاتی کشور در اطلاعیه‌ای که به تازگی منتشر کرده، به تشریح جزئیات مصوبه اخیر هیئت وزیران پرداخته و تصریح کرده است که این مصوبه تأثیری بر قیمت نهایی بنزین و گازوئیل ندارد. طبق این اطلاعیه، مالیات بر ارزش افزوده و عوارض فروش داخلی فرآورده‌های نفتی از مصرف‌کننده نهایی دریافت خواهد شد، اما به دلیل تعیین نرخ این دو فرآورده به صورت تکلیفی، هیچگونه تغییر قیمتی برای آنها ایجاد نخواهد شد.

ین اطلاعیه به دنبال تصویب آئین‌نامه اجرایی بند (پ) تبصره (۴) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور توسط هیئت وزیران صادر شده است. بر اساس این آئین‌نامه، مالیات بر ارزش افزوده و عوارض فروش داخلی فرآورده‌های نفتی باید از مصرف‌کننده نهایی دریافت و با سازمان امور مالیاتی تسویه شود.

تمهیدات ترافیکی مراسم تحلیف ریاست جمهوری اعلام شد | تردد در این خیابانها ممنوع است

این اعلام سازمان امور مالیاتی مبتنی بر مصوبه اخیر هیئت وزیران است. در این مصوبه که تیرماه امسال به امضای معاون اول رئیس جمهوری رسید، آمده:

بنزین

این مصوبه در خصوص همه فرآورده‌های نفتی می‌تواند روی قیمت نهایی عرضه آن‌ها اثرگذار باشد، اما در خصوص نرخ بنزین و گازوئیل، با توجه به آنکه نرخ این دو فرآورده‌های نفتی به صورت تکلیفی تعیین شده و هرگونه تغییر در نرخ آنها، نیازمند مصوبه مجزایی از سوی هیئت وزیران است، این خبر مالیاتی نمی‌تواند روی قیمت نهایی عرضه بنزین و گازوئیل به مردم، اثرگذار باشد و تنها در مراودات مالی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، خزانه و سازمان امور مالیاتی، تغییراتی ایجاد خواهد کرد.

 

منبع : راهنماتو
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه