ارسال به دیگران پرینت

خلاصه اخبار | خلاصه اخبار ۹ مرداد

خلاصه اخبار امروز | جمع بندی اخبار نیم روزی ۹ مرداد ۱۴۰۳

خلاصه اخبار گوناگون امروز ۹ مرداد ۱۴۰۳ را در پایگاه خبری ۵۵ میخوانید .

خلاصه اخبار امروز | جمع بندی اخبار نیم روزی ۹ مرداد ۱۴۰۳

خلاصه اخبار  امروز

خلاصه اخبار گوناگون امروز ۹ مرداد ۱۴۰۳ را در پایگاه خبری ۵۵ میخوانید .

استفاده از حنا در مصر 

در مصر باستان از حنا به عنوان یک عمل زیبایی بر روی بدن استفاده می‌کردند. گفته می‌شود که حتی کلئوپاترا، آخرین ملکه مصر باستان، از آن استفاده می‌کرد.

مصریان باستان از حنا در مراسم تدفین خود نیز استفاده می‌کردند و قبل از مومیایی کردن ناخن‌های مردگان را با آن رنگ می‌کردند.

درصد استفاده از طلا در مدال المپیک 

جالبه بدونید در المپیک ۱۹۰۸ صد در صد طلا در مدال های طلا وجود داشت ولی در المپیک ۲۰۲۴ فرانسه فقط یک درصد طلا در مدال های طلا وجود دارد.

افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز (سه شنبه ۹ مرداد ماه) با افت ۱۱ هزار و ۲۸۹ واحدی همراه بود و به رقم دو میلیون و ۱۲۰ هزار واحد رسید.

شاخص هم وزن نیزافت ۴۳۱۶ واحدی را تجربه کرد و به عدد ۶۷۸ هزار و ۸۹۲ واحدی ایستاد.

نمادهای فملی، فارس، فولاد، مبین، شپنا، خودرو و شتران بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشتند.

 

حقوق و مزایای کارگران شهرداری‌ها افزایش یافت

روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها:

طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگری شهرداری‌ها در سال ۷۲ به تصویب وزارت کار وقت رسیده است و از آن تاریخ تاکنون صرفاً در سال ۹۰ جدول مزد شغل کارگران اصلاح و افزایش یافته بود که در سنوات اخیر در دستور کار قرار گرفت.با بهره مندی از ظرفیت‌های قانونی موجود در طرح و جمع بندی اطلاعات مورد نیاز از کارگران شهرداری های سراسر کشور، در نهایت برقراری فوق العاده جذب بازارکار از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست که با همکاری و مساعدت آن‌ وزارتخانه، با پرداخت ۵۰ درصد مزد شغل کارگران در قالب فوق العاده مذکور موافقت‌ شود.

 

وقوع زمین‌لرزه ۴ ریشتری در رامسر

طبق اعلام مرکز لرزه‌نگاری مؤسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی چهار ریشتر شهرستان رامسر در غرب مازندران را لرزاند.

بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس ضربه‌ای بر اقتصاد فرانسه خواهد بود؟

داده‌های تاریخی نشان می‌دهد کشورهای میزبان المپیک، صرفا ده‌ها میلیارد دلار برای میزبانی بازی‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، اما در صورت سوءمدیریت، این میزبانی می‌تواند سال‌ها تاثیر مخربی بر اقتصاد آنها بگذارد.

هزینه‌های زیرساختی پاریس در مقایسه با برآوردهای ارائه شده در سال ۲۰۱۶، ۳۷ درصد بیش از حد برآورد شده است.

بودجه هزینه‌های عملیاتی در مقایسه با پیش‌بینی‌های بودجه سال ۲۰۱۹، ۱۵ درصد افزایش یافته است.

کمیته برگزاری بازی‌های المپیک ۴.۴ میلیارد یورو برای سازماندهی مسابقات در اختیار دارد و بخش خصوصی حدود ۹۷ درصد از این بودجه را به خود اختصاص می‌دهد.اگرچه هزینه نهایی ۱۰ میلیارد یورویی انتظار می‌رود ۰.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی فرانسه را به خود اختصاص دهد، دولت انتظار دارد تاثیر بزرگی از پاریس ۲۰۲۴ با منافع در تمام بخش‌های اقتصاد داشته باشد.

چگونه ارز اربعین بگیریم؟

برای دریافت ارز اربعین سال ۱۴۰۳ ابتدا باید در سماح اسم بنویسید و به شعب بانک‌های عنوان شده بروید. هزینه خرید ارزاربعین بین ۷ الی ۷.۵ میلیون تومان خواهد بود که در شعبه یا اپلیکیشن باید پرداخت کنید.

اجرای طرح ترافیکی اربعین از ۱۶ مرداد

رئیس پلیس‌راه کشور:

طرح ترافیکی اربعین از ۱۶ مرداد تا ۸ شهریور اجرا می‌شود.

در طرح اربعین سال گذشته ۴۲ درصد از تصادفات به علت عدم توجه به جلو و بیشترین تصادفات نیز از ساعت ۱۲ تا ۱۶ رخ داده بود.

تمام عملیات‌های عمرانی از ۲۰ مرداد در ایلام، خوزستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، کردستان، همدان، مرکزی و لرستان لغو می‌شود.

پیشگوی اعظم: «کامالا هریس» رئیس‌جمهور آینده آمریکاست

«آلن لیختمن» پیشگوی مشهور انتخابات آمریکا که از سال ۱۹۸۴ نتیجه تمام انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را درست پیش‌بینی کرده با تشریح فرمول پیش‌بینی که به آن دست یافته اعلام کرد که «کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ماه نوامبر «دونالد ترامپ» رقیب جمهوری‌خواه خود را شکست خواهد داد.

 

وضعیت عجیب تغذیه کاروان ورزشی ایران در المپیک2024 پاریس

نبودن غذا در دهکده‌ المپیک پاریس باعث شد قایقرانان ایرانی وزن کم کنند.عالمیان برای گرفتن یک تخم‌مرغ ساعت‌ها در صف ایستاده بود.

 

قیمت آینه بغل خودرو نجومی شد  یک عدد ۹.۵ میلیون!

آینه بغل خودرو که روزی جز ارزان‌ترین قطعات خودرو محسوب می‌شد و رانندگان باکی از آسیب‌دیدگی آن نداشتند با قیمت باور نکردنی رو‌به‌رو شده است.

قیمت یک عدد آینه بغل خودرویی مانند تارا به حدود ۴ میلیون تومان رسیده است.

آینه بغل خودروی سوزوکی کیزاشی ۹.۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

حتی جالب است بدانید یک عدد آینه بغل پیکان قیمت ۳۲۰ هزار تومان دارد.

ترفند جدید کلاهبرداری با واردات خودرو

 فروش کد ملی نیم میلیاردی واقعیت دارد؟

اواخر سال گذشته فروش کد ملی و بازار سیاه آن با قیمت‌هایی همچون 200 میلیون تومان و 300 میلیون تومان داغ شد. در عرض یک روز کاربران توانستند پلتفرم‌های آگهی اینترنتی را با آگهی فروش کد ملی پر کنند و با پیگیری #تجارت‌نیوز از این افراد، مشخص شد که اغلب این افراد نیازمند فوری پول هستند و بدون اطلاع از عواقب آن، اقدام به فروش کد ملی می‌کنند.

با گذشت چند روز از ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده، کلاهبرداران اینترنتی دست بکار شدند. هرچند اکنون، پلتفرم‌های آگهی اینترنتی، موضوعاتی همچون فروش کد ملی را فوراً پاک می‌کنند، اما برخی از این آگهی‌ها می‌توانند تا دقایقی در صفحه اصلی این وبسایت‌های بمانند و باعث قیمت‌سازی‌های جدید شوند.

اخیراً یک سایت‌ خبری ادعا کرده که نرخ جدید برای فروش کد ملی جهت واردات خودروهای کارکرده از 500 میلیون آغاز و تا یک میلیارد تومان هم می‌رسد

منبع : چند ثانیه ، عجیب ترین ها
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      کمددبواری

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه