ارسال به دیگران پرینت

عدم پذیرش FATF | خسارت‌های عدم پذیرش FATF

موسویان: ایران تنها دو مورد از ۴۱ توصیه FATF را اجرا نکرده است؛ خسارت‌های عدم پذیرش FATF قابل توجه است

موسویان خاطرنشان کرد که حزب الله به عنوان گروه تروریستی توسط سازمان ملل شناخته نشده و عدم پذیرش FATF در سال‌های اخیر خسارات زیادی به کشور وارد کرده است.

موسویان: ایران تنها دو مورد از ۴۱ توصیه FATF را اجرا نکرده است؛ خسارت‌های عدم پذیرش FATF قابل توجه است

موسویان: ایران تنها دو مورد از ۴۱ توصیه FATF را اجرا نکرده است؛ خسارت‌های عدم پذیرش FATF قابل توجه است

 سید حسین موسویان، دیپلمات ارشد سابق، در اظهاراتی تأکید کرد که ایران از مجموع ۴۱ توصیه گروه ویژه اقدام مالی (FATF) تنها دو مورد را اجرا نکرده و این موارد شامل کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) و کنوانسیون پالرمو هستند. وی با اشاره به ماده ۴ CFT، تصریح کرد که تعیین مصادیق تروریسم بر عهده دولت‌هاست و گروه‌های تروریستی مشخص‌شده توسط شورای امنیت سازمان ملل، شامل القاعده و داعش هستند که دشمنان اصلی ایران محسوب می‌شوند. موسویان همچنین خاطرنشان کرد که حزب الله به عنوان گروه تروریستی توسط سازمان ملل شناخته نشده و عدم پذیرش FATF در سال‌های اخیر خسارات زیادی به کشور وارد کرده است.

موسویان محکوم و اخراج شود

دیپلمات ارشد سابق کشور با ارائه تحلیلی به دلایل نپذیرفتن «fatf» توسط ایران پرداخت.

به گزارش انتخاب، سید حسین موسویان در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «یک سئوال مهم این است که آیا ایران در دوره ریاست جمهوری پزشکیان fatf را خواهد پذیرفت. 

در این مورد پاسخ قطعی ندارم، اما یک نکته مهم اینکه ایران از ۴۱ توصیه fatf تاکنون ۳۹ توصیه رااعلام کرده که اجرا می‌کند و مقررات مربوطه را در قوانین و مقررات داخلی اعمال کرده و fatf هم پذیرفته. چیزی که باقی مانده همان کنوانسیون پالرمو است و کنوانسیون CFT که مربوط به پولشوئی و تامین مالی تروریسم و ... است. 

اما طبق ماده ۴ کنوانسیون CFT تعیین مصادیق تروریسم، بر عهده دولت‌ها است و گروه‌های تروریستی تعیین شده توسط شورای امنیت سازمان ملل هم القاعده و داعش و جبهه النصره یعنی شاخه سوری القاعده هستند که دشمن خونین ایران هستند. حزب الله توسط سازمان ملل بعنوان گروه تروریستی تعیین نشده است؛ لذا در چند سال گذشته ایران با نپذیرفتن fatf خسارت فراوان کرده است.»

 

منبع : انتخاب
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه