ارسال به دیگران پرینت

دانمارک | کشاورزی در دانمارک

دانمارک در اقدامی پیشگامانه، مالیات کربن بر گاوها را به ۱۰۰ یورو در سال افزایش می‌دهد! | دانمارک متعهد شده تا انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۷۰ درصد کاهش دهد

در حرکتی که به نظر می‌رسد اولین مورد در نوع خود در جهان باشد، دولت دانمارک قصد دارد به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، مالیات جدیدی را بر هر گاو در سال به میزان ۱۰۰ یورو اعمال کند.

دانمارک در اقدامی پیشگامانه، مالیات کربن بر گاوها را به ۱۰۰ یورو در سال افزایش می‌دهد! | دانمارک متعهد شده تا انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۷۰ درصد کاهش دهد

دانمارک در اقدامی پیشگامانه، مالیات کربن بر گاوها را به ۱۰۰ یورو در سال افزایش می‌دهد!

کپنهاگ، دانمارک: در حرکتی که به نظر می‌رسد اولین مورد در نوع خود در جهان باشد، دولت دانمارک قصد دارد به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، مالیات جدیدی را بر هر گاو در سال به میزان ۱۰۰ یورو اعمال کند.

وقف سه‌شیرها مقابل دانمارک، اما صدرنشینی حفظ شد | انگلیس با وجود تساوی، همچنان در صدر گروه C باقی ماند

دانمارک قصد دارد از کشاورزان به ازاء هر گاو در سال ۱۰۰ یورو مالیات کربن بگیرد و ظاهرا اولین کشوری است که مالیات کربن صفر را بر کشاورزان تصویب کرده است!

دولت دانمارک اذعان دارد که وضعِ مالیات ۱۱۲۵ کرون (۱۶۴٫۲۱ دلار) به ازای تولید هر تن دی‌اکسیدکربن، انتشار کربن را تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۳٫۷ میلیون تن کاهش خواهد داد.

این مالیات بر صنایع سنگین و بخش انرژی اعمال می‌شود و بر اساس قیمت مجوز کربن اتحادیه اروپا در سال ۲۰۳۰ است.

 دولت همچنین حاضر است ۷ میلیارد دلار برای کمک به شرکت‌هایی نوپا در زمینه انتقال سبز هزینه کند. هدف این سرمایه‌گذاری این است که به کسب و کارها کمک کند که به جای مهاجرت به خارج و اجتناب از مالیات کربن، «سبز» بمانند.

دولت دانمارک برای شرکت‌های کوچکتر که بخشی از سیستم آلاینده‌های اتحادیه اروپا نیستند، مالیات ۷۵۰ کرون برای هر تن دی‌اکسید کربن پیشنهاد کرده است. ژپه برووس، وزیر مالیات، در این باره گفته است: «این ابتکار به منظور اطمینان از این است که شرکت‌هایی که بر آب و هوا تأثیر می‌گذارند، هزینه انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را بپردازند.»

متان از طریق فرآیند هضم طبیعی توسط گاوها تولید می‌شود و به عنوان یکی از عوامل اصلی تغییرات آب و هوایی شناخته می‌شود. دانمارک که به عنوان کشوری پیشرو در زمینه اقدامات زیست‌محیطی شناخته می‌شود، متعهد شده است تا انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۷۰ درصد کاهش دهد و این مالیات جدید به عنوان بخشی از این تلاش‌ها در نظر گرفته شده است.

 

 

 

منبع : تجارت نیوز
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه