ارسال به دیگران پرینت

ویزای توریستی | ویزای توریستی به تحصیلی

مراحل تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا + شرایط و مدارک

طبق آمار ارائه شده در سایت immigrationway، کانادا هر ساله ۱۵۰۰۰ دانشجو بین‌المللی برای تحصیل در مقطع کارشناسی یا مقاطع تحصیلی بالاتر را جذب می‌کند.

مراحل تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا + شرایط و مدارک

مراحل تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا + شرایط و مدارک

طبق آمار ارائه شده در سایت immigrationway، کانادا هر ساله ۱۵۰۰۰ دانشجو بین‌المللی برای تحصیل در مقطع کارشناسی یا مقاطع تحصیلی بالاتر را جذب می‌کند. میزبانی از برترین دانشگاه‌ها با رنکینگ برتر جهانی به همراه آینده کاری تضمین شده در کانادا بعد از فارغ‌ااتحصیلی از اولین دلایلی است که دانشجویان را به مهاجرت تحصیلی به کانادا ترغیب می‌کند. فرایند اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا در کشور مبدا ممکن است با چالش‌هایی همراه باشد؛ ازاین‌رو بسیاری از دانشجویان بین‌المللی متقاضی ورود موقت به این کشور و اخذ پذیرش و در نهایت ثبت‌نام برای دانشگاه‌های کانادا در این بازه زمانی هستند. در این مطلب به بررسی همه نکات درباره تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا سال 2024 می‌پردازیم. مطالعه این مطلب به‌عنوان راهنمای کامل تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا، از دست ندهید. 

تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی این کشور چگونه انجام می‌شود؟

در اولین گام برای ورود به کانادا باید ویزای توریستی این کشور را دریافت کنید. ویزای توریستی کانادا یا همان TVR با ارائه مدارکی از جمله پاسپورت، محل اسکان، دلیل سفر به کانادا، ارسال فرم‌های مربوطه و پرداخت هزینه فرایند بررسی درخواست متقاضی انجام می‌شود. معمولا ویزای کانادا توریستی تا 30 روز بعد از ثبت درخواست صادر می‌شود؛ این زمان باتوجه‌به شلوغی اداره مهاجرت و نوع پرونده متقاضی ممکن است کاهش یا افزایش داشته باشد. در ادامه به ترتیب مراحل تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا را معرفی می‌کنیم.

  1. انتخاب آموزشگاه: توجه داشته باشید که همه مدارس و دانشگاه‌های کانادا واجد شرایط درخواست ویزای تحصیلی از طریق ویزای توریستی نیستند. برای اطلاع از نام‌های دانشگاه‌ها به سایت DLI مراجعه کنید. 

  2. شرکت در آزمون زبان و اخذ پذیرش: در‌صورتی‌که دانشجو مدرک آیلتس یا حداقل نمره قابل‌قبول در گواهی زبان به‌منظور ورود به دانشگاه‌های کانادا را نداشته باشد، باید در آزمون زبان شرکت کند. کسب آمادگی برای آزمون‌های زبان در کانادا از طریق شرکت در دوره‌های آمادگی زبان امکان‌پذیر خواهد بود. باتوجه‌به مدت محدود اعتبار ویزای توریستی که 6 ماه است، در سریع‌ترین زمان ممکن برای شرکت در آزمون زبان قبل از اجبار به ترک کانادا اقدام کنید. 

  3. اخذ پذیرش از دانشگاه مورد‌نظر: برای تسریع فرایند این مرحله و انتخاب دانشگاه مقصد برای اپلای، قبل از ورود به کانادا تحقیقات لازم را انجام دهید. این فرایند به جمع‌آوری مدارک لازم و در نظر داشتن حداقل استانداردها برای اپلای اهمیت دارد. 

  4. ارسال درخواست ویزا: بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد‌نظر باید برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا درخواست دهید. در این مرحله کلیه مدارک جمع‌آوری شده به همراه گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد‌نظر و فرم‌های درخواست ویزا را برای اداره مهاجرت ارسال کنید. 

برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی این کشور علاوه‌بر مدارک و مراحل گفته شده، باید هزینه لازم را نیز پرداخت کنید. این هزینه برای بررسی درخواست شما توسط اداره مهاجرت کانادا در نظر گرفته می‌شود. 

مدارک مورد‌نیاز برای تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا

برای تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی باید مدارک متقاضی در قالب یک پرونده کامل به اداره مهاجرت ارائه شود. در ادامه این بخش به بررسی مدارک مورد‌نیاز برای تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی کانادا می‌پردازیم. 

  • ارائه مدرک زبان

  • ارائه گواهی پذیرش از دانشگاه 

  • پر کردن فر‌م‌های درخواست بررسی پرونده ویزای تحصیلی 

  • صورت‌حساب گردش مالی 4 ماه گذشته 

  • صورت حساب پرداخت شهریه و هزینه مسکن

  • مدارک مرتبط با بورسیه (در صورتی که بورسیه شده‌اید)

در هنگام ارسال مدارک برای تبدیل ویزای گردشگری به ویزای تحصیلی در کانادا حتما به کامل بودن پرونده توجه داشته باشید. نقص در پرونده احتمال ریجکت شدن درخواست ویزا را به‌شدت افزایش خواهد داد. 

شرایط تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا؛ چه پیش‌نیازهایی وجود دارد؟

یکی از پیش‌نیازهای تکمیل فرایند درخواست‌های تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی کانادا، شرکت در دوره‌های پیش نیازی است که در کانادا برای مدت زمان کوتاه برگزار می‌شود. شرکت در این دوره بدون نیاز به ویزای تحصیلی انجام می‌شود. به‌طورکلی دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی در کانادا (معمولا دوره‌های 6 ماهه) نیازی به دریافت ویزای تحصیلی ندارند. بااین‌حال شرکت در این دوره‌ها پیش‌نیاز تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی کانادا به شمار می‌رود؛ به شرطی که بخشی از دوره اصلی برای تحصیل نباشد. 

آیا با وجود گپ تحصیلی امکان تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی وجود دارد؟

بله؛ حتی با وجود گپ تحصیلی نیز امکان تبدیل ویزای گردشگری کانادا به ویزای تحصیلی این کشور وجود دارد. با پیشبرد این فرایند طبق دستور‌العمل‌ها و قوانین مهاجرتی برای تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی اقدام کنید. 

دانش‌آموزان مسن‌تر معمولا مدرک تحصیلی و سابقه کاری دارد؛ بنابراین افسر مهاجرت ممکن است هدف شما از تحصیل را زیر سوال ببرد. علاوه‌بر این، برخی از متقاضیان ممکن است نمره آیلتس بالاتر از 6.0 نداشته باشند، به این معنی که آن‌ها واجد شرایط زبان مورد نیاز پذیرش دانشگاه نیستند. ازاین‌رو پیشنهاد می‌شود که دانشجویان در سنین بالاتر یا والدینی که قصد مهاجرت دارند، ابتدا با ویزای توریستی وارد کانادا شوند.

علاوه‌بر این، شرایط این کار برای افرادی با سابقه رد شدن درخواست ویزای تحصیلی در کانادا نیز وجود دارد. فقط کافی است پرونده کامل از مدارک خود را به اداره مهاجرت ارسال کنید. 

مزایای تبدیل ویزای گردشگری به ویزای تحصیلی در کانادا چیست؟

در صورت انتقال از ویزای بازدیدکننده به مجوز تحصیل، زمان پردازش ظرف یک ماه تکمیل می‌شود. این به معنای تسریع فرایند آغاز تحصیل در کانادا به شمار می‌رود. تبدیل ویزای گردشگری به ویزای تحصیلی به‌عنوان یک میانبر برای دریافت مجوز کار از طریق مسیر تحصیلی نیز شناخته می‌شود. همچنین روش دریافت ویزای تحصیلی بعد از ورود به کانادا به‌عنوان گردشگر در مقایسه با سایر روش‌های مهاجرت به کانادا، تقریبا نیازی به اثبات اطلاعات بانکی متقاضی نخواهد داشت. 

پیش از ورود به کانادا برای تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی از هرمس اپلای کمک بگیرید

تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی در کانادا فرایندی است که در مدت‌زمان کمتر نسبت به درخواست ویزای تحصیلی از کشور مبدا انجام می‌شود. هر چند که نرخ پذیرش درخواست تبدیل ویزای توریستی به ویزای گردشگری در کانادا نشان‌دهنده میسر بودن انجام این کار است؛ بااین‌حال قبل از ورود به کانادا حتما مشاوره دریافت کنید. انتخاب دانشگاهی با نرخ پذیرش بالا، شهریه مناسب، شهری با فرصت‌های شغلی متعدد و در نهایت انتخاب بهترین مقصد ممکن با در نظر گرفتن تجربه مشاوران متخصص در این زمینه راحت‌ةر انجام می‌شود. 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه