ارسال به دیگران پرینت

تمیز کردن سوختگی کف اتو | ترفند تمیز کردن سوختگی کف اتو

یکبار برای همیشه این ترفند ساده برای تمیز کردن سوختگی کف اتو رو یاد بگیر! | مخصوص کسایی که کف اتو رو سیاه میکنند! + ویدئو

برای اطلاع از ترفند تمیز کردن سوختگی کف اتو با ما در ادامه همراه باشید.

یکبار برای همیشه این ترفند ساده برای تمیز کردن سوختگی کف اتو رو یاد بگیر! | مخصوص کسایی که کف اتو رو سیاه میکنند! + ویدئو

ترفند تمیز کردن سوختگی کف اتو

برای اطلاع از ترفند تمیز کردن سوختگی کف اتو با ما در ادامه همراه باشید.

لکه های سوختگی که در کف اتو بر اثر سوختن لباس، فرش یا… ایجاد می‌شوند، حتماً باید تمیز شوند. چرا که اگر آن را تمیز نکنیم؛ برای دفعه بعد که می‌خواهیم لباسی را اتو بزنیم، این لکه ها داغ شده به لباس ما می‌چسبند و لباس را خراب می‌کنند. در این پست روش تمیز کردن سوختگی کف اتو بخار و معمولی با ۴ راه متفاوت و روش جرم گیری اتو را می‌خوانیم. سعی کردم روش‌هایی را که بیان می‌کنم، بسیار آسان و در دسترس باشند تا هزینه‌ای بابت رفع سوختگی اتو به شما تحمیل نشود.

روش تمیز کردن سوختگی کف اتو

این ۴ روشی که در ادامه توضیح می‌دهیم برای تمیز کردن کف اتو بخار و معمولی یکسان است و از آن‌ها برای تمیز کردن هر نوع اتویی می‌توان استفاده کرد. فقط برای اتو بخار، باید بخارِ اتو را ببندید.

۱- پاک کردن کف اتو با خمیردندان :

اگر اتوی شما سوختگی جزئی دارد می‌توانید با کمی خمیردندان آن را به راحتی برق بیندازید. تنها کافی است کمی خمیر دندان را به سطح اتو بمالید. ترجیحاً سطح اتو داغ باشد. اما نه خیلی داغ و بعد با یک پارچه نخی نم شده روی اتو بکشید؛ تا سوختگی های روی اتو برطرف شود.

آموزش نحوه صحیح اتو زدن یقه لباس | همه‌ی عمرتون اشتباه اتو میزدید! + ویدئو

- تمیز کردن سوختگی کف اتو با نمک :

توجه: بهتر است این روش را برای اتو بخار استفاده نکنید.

در این روش یک تیکه کاغذ معمولی یا روزنامه را روی میز اتو قرار دهید. روی آن را یک الی دو قاشق غذا خوری نمک بریزید و اتو را در بالاترین دما روشن کنید. همانطور که قبلاً گفتیم برای تمیز کردن اتو بخار، بخار اتو را قطع کنید و وقتی اتو خوب داغ شد از برق بکشید، اتو را روی نمک ها قرار داده و بصورت عقب جلو و با کمی فشار اتو را روی ذرات نمک جابجا کنید با این روش لکه های سوختگی اتو به راحتی تمیز می‌شوند.

توجه: نمک را اگر برای اتوی بخار استفاده کردید، ممکن است، نمک وارد سوارخ های اتو بشه و باعث شود، اتو روشن نشود. اگر این اتفاق برای اتو شما افتاد یعنی اتو بعد از استفاده از نمک برای پاک کردن سوختگی کف آن روشن نشد:

ابتدا با خلال دندان سوارخ های اتو رو خوب تمیز کنید اگر باز اتو روشن نشد، کف اتو رو چند بار داخل سرکه بزنید یا ۲۰ دقیقه کف اتو را داخل سرکه قرار دهید، سرکه نمک رو میشوره و سوراخ ها اتو باز میشه و اتو دوباره مثل روز اول کار میکنه.  این راهکار را چند نفر از دوستان که این مشکل براشون پیش اومده انجام دادن مشکلشون حل شده. (البته بهتر است از نمک برای اتو بخار استفاده نکنید.)

اگر سوختگی اتو شما زیاد است و این سوختگی حتی به سوراخ ها و شیارهای اتو نفوذ کرده، بهتر است از دو روشی که در ادامه گفته می شود استفاده کنید.

- روش تمیز کردن سوختگی کف اتو با نمک و سرکه :

مرحله ۱ :

مقدار برابر سرکه و نمک را مخلوط کنید و آن‌ها را حرارت دهید و بهم بزنید؛ تا نمک‌ها کاملاً در سرکه حل شوند. اما قبل از اینکه سرکه بجوشید آن را از حرارت بردارید.

مرحله ۲ :

زیر اتو را یک دستمال یا حوله پهن کنید. اتو را خاموش کنید و وقتی اتو کاملاً داغ است با یک پارچه نخی یا یک تیکه اسکاچ نه خیلی زبر و نه خیلی نرم داخل سرکه و نمک که هنوز داغ هستند؛ بزنید و روی اتو بکشید. اینکار را ادامه دهید تا سوختگی های کف اتو برطرف شود.

مرحل ۳ :

برای تمیز کردن سوراخ های اتو با یک عدد گوش پاک کن داخل محلول سرکه و نمک بزنید و داخل شیارها و سوراخ‌های اتو را تمیز کنید.

مرحله ۴ :

بعد با یک دستمال نمدار نخی یا یک حوله اتو را تمیز کنید.

۴- پاک کردن کف اتو با یک ترکیب عالی:

در این روش شما نیاز دارید به:

  • جوش شیرین
  • سرکه
  • خمیردندان

یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با حدود یک قاشق چای خوری خمیر دندان مخلوط کنید و به آن ها یک قاشق غذاخوری سرکه بزنید. اتو را روی بیشترین درجه قرار دهید تا داغ شود و بعد اتو را از برق بکشید و با این ترکیب و یک دستمال آن را تمیز کنید.

هرکدام از این روش ها برای تمیز کردن سوختگی کف اتو را امتحان کردید، تجربه خودتون رو برای ما بنویسید.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه