ارسال به دیگران پرینت

بادمجان | ناهار

ناهار بادمجان ناردونی درست کن، محشر میشه | طرز تهیه بادمجان ناردونی خوشمزه و مخصوص با نکات کامل

بادمجان ناردونی یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد که می توانید آن را با دستور پخت های متفاوت تهیه کنید و طعم و مزه آن را متناسب با ذائقه خود تغییر دهید.

ناهار بادمجان ناردونی درست کن، محشر میشه | طرز تهیه بادمجان ناردونی خوشمزه و مخصوص با نکات کامل

بادمجان ناردونی یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد که می توانید آن را با دستور پخت های متفاوت تهیه کنید و طعم و مزه آن را متناسب با ذائقه خود تغییر دهید. بادمجان ناردونی را می توان هم به صورت ترش و هم به صورت ملس سرو کنید و با اضافه کردن گردو داخل این خورش، آن را مجلسی و شیک کرده و برای یک مهمانی خاص از این غذای بی نظیر لذت ببرید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بادمجان ناردونی در ادامه با سایت 55آنلاین همراه باشید.

خودت توی خونه نان بربری درست کن، خیلی راحته | طرز تهیه نان بربری خانگی سنتی و خوشمزه در فر و توستر

مواد لازم برای ۴ نفر
انار دون شده ۱ عدد بزرگ
بادمجان ۸ عدد متوسط
پیاز ۱ عدد
رب انار ملس ½ قاشق غذاخوری
پونه خشک ۱ قاشق مرباخوری
آلو ترش و جنگلی به مقدار دلخواه
زردچوبه و روغن به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه بادمجان ناردونی

مرحله اول

برای فراهم کردن بادمجان ناردونی به سبک شمالی، شروع کار بادمجان ها را می شوییم و بعد از پوستگیری به صورت طولی برش داده و کمی نمک روی آنها می پاشیم. سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت به همین حالت بمانند تا تلخی احتمالی آنها از بین برود.

مرحله دوم

در این فاصله تا گرفتن تلخی بادمجان، پیاز را پوست می گیریم و می شوییم. حالا روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. آنگاه تابه ای مناسب را روی حرارت متوسط می گذاریم و کمی روغن کف آن می ریزیم تا داغ شود.

مرحله سوم

اکنون پیاز را به تابه منتقل کرده و تا جاییکه پیاز سبک و شیشه ای شود، تفت دادن را ادامه می دهیم. زمانیکه پیاز را سرخ کردیم کمی زردچوبه و فلفل سیاه روی پیاز می پاشیم و به مدت ۱ دقیقه تفت داده تا بوی خامی ادویه گرفته شود.

مرحله چهارم

در این قسمت دانه های قرمز انار را که از قبل دان کردیم به تابه می افزاییم و بدون اتلاف وقت رب انار را روی آن می ریزیم و به خوبی تفت می دهیم تا مخلوط شود. آنوقت نوبت اضافه کردن آلو ترش و جنگلی می باشد. بعد از اضافه کرد کمی تفت می دهیم.

مرحله پنجم

زمانیکه تمامی مواد با هم یکنواخت و مزه دار شدند، پونه خشک را روی مواد می پاشیم و تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. بعد از زمان تعیین شده بادمجان های پوست کنده را داخل تابه ای مناسب به صورت جداگانه به همراه کمی روغن سرخ می کنیم.

مرحله ششم

گام بعدی ورقه های بادمجان را درون همان تابه کنار هم می چینیم و مواد ناردونی را به صورت پخش روی بادمجان اضافه می کنیم. در نهایت درب تابه را می گذاریم و بدون اضافه کردن آب، تامل می کنیم بادمجان به مدت ۱۵ دقیقه کاملا بپزد. بادمجان ناردونی را با برنج و ماست سرو می کنیم. نوش جان

 

 

 
منبع : میریتو
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه