ارسال به دیگران پرینت

حقوق معلمان | افزایش حقوق معلمان

افزایش چشمگیر حقوق معلمان؛ جزئیات جدید از طرح رتبه‌بندی

در پی اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان، حقوق معلمان ایرانی افزایش قابل توجهی یافته است.

افزایش چشمگیر حقوق معلمان؛ جزئیات جدید از طرح رتبه‌بندی

افزایش چشمگیر حقوق معلمان؛ جزئیات جدید از طرح رتبه‌بندی

در پی اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان، حقوق معلمان ایرانی افزایش قابل توجهی یافته است. این در حالی است که جامعه فرهنگیان همچنان در انتظار واریز پاداش پایان خدمت هستند. جزئیات بیشتر درباره میزان افزایش حقوق و زمان واریز پاداش را در ادامه بخوانید.

 حقوق معلمان در ایران با توجه به طرح رتبه‌بندی فرهنگیان متفاوت است. میانگین حقوق معلمان پس از اعمال رتبه‌بندی در سال ۱۴۰۳ حدود ۱۶ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان است. این مقدار برای معلمانی است که ۲۴ ساعت تدریس موظف در هفته دارند. البته میزان دقیق حقوق بر اساس عواملی مانند سابقه کار، مدرک تحصیلی و رتبه شغلی تغییر می‌کند. بر اساس طرح رتبه‌بندی، معلمانی با رتبه‌های بالاتر حقوق بیشتری دریافت می‌کنند که می‌تواند از ۷.۹ میلیون تومان تا بیش از ۱۵.۴ میلیون تومان متغیر باشد.

بلاتکلیفی ۷۰۰ هزار بازنشسته در افزایش حقوق | افزایش حقوق بازنشستگان صحت دارد؟

یکی از آثار اجرای رتبه‌بندی معلمان، افزایش حقوق جامعه فرهنگیان کشور بود. آنگونه که رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش گفته بود: حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی، 26 درصد رشد پیدا کرده که البته حق معلمان بیش از این است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در این‌باره گفت: بودجه این وزارتخانه امسال 110 درصد تخصیص پیدا می‌کند و اگر بتوانیم مطالبات فرهنگیان را پرداخت کنیم در سال آینده مشکل نخواهیم داشت. اکثر بدهی‌های پرسنلی پرداخت شده است، بدهی اصلی ما مربوط به پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال 1402 است که پرداخت آن به 40 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 

 

 

منبع : اقتصادآنلاین
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه