ارسال به دیگران پرینت

تخلف رانندگی | دوبرابر شدن جرایم رانندگی

تخلف رانندگی کردید؟ | این نکات را بدانید!

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا در خصوص جریمه‌های دوبرابر شده و روند رسیدگی به تخلفات رانندگی، توضیحاتی را ارائه داد.

تخلف رانندگی کردید؟ | این نکات را بدانید!

فرصت اعتراض تا کی؟

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا در خصوص جریمه‌های دوبرابر شده و روند رسیدگی به تخلفات رانندگی، توضیحات زیر را ارائه داد:

"هرگونه تخلف رانندگی که توسط مامور پلیس راهنمایی و رانندگی در محل وقوع تخلف یا دوربین‌های نظارتی ثبت شود، پس از بررسی و تایید نهایی در سامانه الکترونیکی مربوطه، به حساب مشخصات فنی خودرو متخلف منظور می‌گردد.

مالکان خودروها تنها تا مدت ۶۰ روز پس از ثبت تخلف، فرصت دارند تا نسبت به جریمه صادره اعتراض خود را به صورت رسمی و قانونی مطرح نمایند. این بدان معناست که پس از گذشت این مهلت ۶۰ روزه، امکان اعتراض به جریمه ثبت شده وجود نداشته و جریمه قطعی تلقی خواهد شد.

جریمه‌های جدید | سدی در برابر تخلفات حادثه‌ساز

شایان ذکر است که اعتراض به جریمه صرفا در صورتی قابل بررسی است که در مهلت مقرر قانونی و از طریق مجاری مشخص شده صورت پذیرد. مراجعه مالک خودرو در هر زمان دیگری به منظور اعتراض به جریمه، از نظر قانونی پذیرفته نبوده و قابل پیگیری نخواهد بود.

در صورتی که مالک خودرو ظرف مدت ۶۰ روز نسبت به پرداخت جریمه صادره اقدام ننماید، علاوه بر مبلغ اصلی جریمه، مبلغی به عنوان جریمه دیرکرد نیز به آن افزوده خواهد شد که این مبلغ دو برابر مبلغ اصلی جریمه بوده و قابل بخشودگی نمی‌باشد.

لازم به ذکر است که پلیس راهور هیچگونه اختیاری در خصوص بخشودگی جریمه‌های دوبرابر شده نداشته و تصمیم‌گیری در این خصوص منوط به تصویب قوانین جدید توسط مجلس شورای اسلامی می‌باشد. تاکنون هیچگونه مصوبه قانونی در خصوص بخشودگی این نوع جریمه‌ها به تصویب نرسیده است."

 

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه