ارسال به دیگران پرینت

آنفلوآنزا | واکسن آنفلوآنزا

تزریق واکسن آنفلوآنزا برای این گروه‌ها ضروری است | تولید داخلی واکسن آنفلوآنزا افزایش یافت

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر کافی بودن موجودی واکسن آنفلوآنزا در کشور، از شهروندان به ویژه گروه‌های پرخطر خواست تا نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند.

تزریق واکسن آنفلوآنزا برای این گروه‌ها ضروری است | تولید داخلی واکسن آنفلوآنزا افزایش یافت

تزریق واکسن آنفلوآنزا برای این گروه‌ها ضروری است

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر کافی بودن موجودی واکسن آنفلوآنزا در کشور، از شهروندان به ویژه گروه‌های پرخطر خواست تا نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند. وی همچنین از تولید ۱۹۵ هزار دز واکسن آنفلوآنزا در داخل کشور خبر داد.

سیدحیدر محمدی گفت: قرار است ۲۰۰ هزار دز دیگر نیز برای توزیع در داروخانه ها در اختیار شرکت های پخش دارو قرار گیرد. منتظریم این شرکت واکسن‌های تولیدی را زودتر تحویل دهد تا در اختیار مردم قرار دهیم؛ شرکت تولید کننده واکسن آنفلوآنزا در ایران تاکنون ۱۹۵ هزار دز واکسن تحویل معاونت بهداشت وزارت بهداشت برای تزریق رایگان به گروه های پرخطر، داده است.

محبوبیت حیوانات خانگی در مقابل تهدید سلامتی | سالک به جان پایتخت افتاد | ضرر ۵۰۰ میلیاردی همخانگی با سگ و گربه

محمدی در خصوص واردات واکسن آنفلوآنزا نیز بیان کرد: تاکنون در مجموع حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دز مجوز واردات واکسن داده شده که حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار دز آن وارد کشور شده و در داروخانه ها در دسترس مردم قرار دارد.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: طبق رصدی که انجام شده در حال حاضر واکسن آنفلوآنزا هم در شرکت های پخش دارو و هم داروخانه ها موجود است. ۲۵۰ هزار دز نیز واکسن خارجی برای تزریق به گروه های پرخطر تحویل معاونت بهداشت وزارت بهداشت شده است.

کادر بهداشت و درمان، افراد بالای ۶۵ سال، کودکان ۶ ماه تا پنج سال، بیماران دیابتی، قلبی و عروقی، ریوی، کلیوی، افرادی که نقص سیستم ایمنی دارند و زنان باردار در اولویت تزریق واکسن آنفلوآنزا قرار دارند.

 

 

منبع : اقتصادآنلاین
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه