ارسال به دیگران پرینت

شهر کرج | مکان های دیدنی شهر کرج

قلعه هاگوارتز در ایران کجاست؟ | معرفی مکان های دیدنی شهر کرج

شهر کرج پر است از روستاهای خوش آب و هوا و مقاصد گردشگری جذابی که هر یک در فصل پاییز زیبایی خاصی دارند. در ادامه برای آشنایی با مکان های دیدنی شهر کرج با ما همراه باشید.

قلعه هاگوارتز در ایران کجاست؟ | معرفی مکان های دیدنی شهر کرج

معرفی مکان های دیدنی شهر کرج 

شهر کرج پر است از روستاهای خوش آب و هوا و مقاصد گردشگری جذابی که هر یک در فصل پاییز زیبایی خاصی دارند. در ادامه برای آشنایی با مکان های دیدنی شهر کرج با ما همراه باشید.

هنوز هم وقتی سوار مترو تهران می‌شویم، به مترو کرج می‌رسیم و از آن پیاده می‌شویم خنکی، تمیزی و لطافت هوای کرج نسبت به تهران را حس می‌کنیم. کرج شهری است که اگر به آن وارد شوید احساس غربت نخواهید کرد. اما زیباترین جاهای دیدنی کرج به وقت پاییز کجاست؟

کرج پر است از روستاهای خوش آب و هوا و مقاصد گردشگری جذابی که هر یک در فصل پاییز زیبایی خاصی دارند. 

روستای برغان

برغان-کرج-780x450

روستای برغان، با طبیعت بکر و تاریخی غنی، یکی از زیباترین مقاصد گردشگری اطراف کرج است. در فصل پاییز، با تغییر رنگ برگ‌ها، این روستا به یک نقاشی رنگارنگ تبدیل می‌شود. پیاده‌روی در دل طبیعت پاییزی برغان و تماشای رنگ‌های گرم برگ‌ها، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است. باغ‌های میوه برغان در پاییز، مملو از میوه‌های رنگارنگ است. می‌توانید از باغ‌ها دیدن کنید و از میوه‌های تازه فصل لذت ببرید. ضمنا رودخانه‌های سنج و شاهرود که از دل برغان می‌گذرند، در پاییز جلوه‌ای خاص پیدا می‌کنند. از جمله جاذبه‌های خاص این روستا درخت چنار کهنسالی است که در اتاقکی کوچک در مسجد برغان وجود دارد و منظره‌ای خیال‌انگیز ایجاد کرده است. از طرفی در این روستا تکیه و حسینیه‌ای قدیمی وجود دارد که اطرافش را خیابان‌هایی سنگفرش پوشانده. در حوالی این روستا سوئیت‌ها، ویلاها و خانه‌های روستایی زیادی برای اقامت وجود دارند که می‌توانید اجاره کنید.

برای رفتن به روستای برغان باید به استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ، منطقه چندار، دهستان برغان بروید.

شهرستانک

jpg (2)

بدون شک یکی از زیباترین جاهایی که به وقت سفر پاییزی باید آن را به عنوان مقصدی ایدئال در نظر بگیرید، شهرستانک است. منظره رویایی و طبیعت زرد و نارنجی شهرستانک که به زبان محلی شارسونک خوانده می‌شود در فصل پاییز نمونه ندارد. این منطقه که در نزدیکی کرج و تهران است، به وقت پاییز مقصد بسیاری از گردشگران پایتخت نشین می‌شود. در کنار رودخانه و آبشارهای فصلی شهرستانک باید به کاخ ناصری آن نیز اشاره کنیم که مربوط به دوره قاجار می‌شود. بعلاوه، کوچه باغ‌های قدیمی و بافت سنتی این روستا چنان دل‌انگیز است که شما را سرشار از حس نوستالژیک می‌کند. در حوالی شهرستانک اقامت‌گاه‌های فراوانی وجود دارد تا در دل هوای خنک پاییز کنار شومینه‌ای بنشینید که گرمایش از سوختن چوب بلند می‌شود!

برای رفتن به شهرستانک باید به  استان البرز، شهرستان کرج، بخش آسارا، دهستان آسارا، شهرستانک بروید.

روستای آغشت

آغشت

یکی دیگر از زیباترین روستاهای کرج در فصل پاییز روستای آغشت است که مطمئنا تبدیل به مقصدی خاص به وقت سفر شما می‌شود. درواقع، پیاده‌روی در دل طبیعت پاییزی آغشت و تماشای رنگ‌های گرم برگ‌ها، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است. در دل این منظره بکر رودخانه جاری در آغشت، با آب زلال و طبیعت اطرافش، مکانی عالی برای آرامش و تفریح است. خانه‌های قدیمی در کنار خانه‌های مدرن در این روستا فضایی جالب توجه به وجود آورده، اما چیزی که از نظر بافت معماری این روستا را متفاوت کرده است، قلعه آغشت است که از آن با نام قلعه هاگوارتز ایران یاد می‌کنند. این قلعه نوساز و شخصی است، اما جلوه‌ای خاص برای عکاسی ایجاد کرده است. از جمله جاهای دیدنی دیگری که در روستای آغشت وجود دارد، آبشار شرشربند  است که شاید در فصل پاییز پر آب و خروشان نباشد اما منظره اطرافش دیدنی است. بعلاوه، گرمابه، تکیه و پل تاریخی این روستا نیز از دیگر جاذبه‌های دیدنی آن به حساب می‌آید. ضمنا برای اقامت در این روستا می‌توانید سوئیت یا خانه‌های روستایی را اجاره کنید که برخی مدرن و برخی قدیمی هستند.

برای رفتن به روستای آغشت باید به ، استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ، دهستان برغان بروید.

روستای واریان

1683365643_روستای-واریان-کرج،-تنها-روستای-آبی-ایران-jpg

بدون شک یکی از مرموزترین روستاهای نزدیک کرج روستای واریان است که به وقت سفر پاییزی می‌تواند مقصدی متفاوت برای شما باشد. نکته این است که برای رسیدن به این روستای جذاب باید دل سد امیرکبیر را بشکافید و با قایق به این روستا سفر کنید؛ این روستا شبیه به جزیره‌ای در دل سد است. اما رفتن به آن بدون داشتن مجوز امکان پذیر نیست پس بهتر است حتما به همراه تورهای روستای واریان به آن سفر کنید. حال بهتر است بدانیم که در فصل پاییز طبیعت بکر واریان تبدیل به تابلویی رنگارنگ می‌شود. در این روستا هتلی وجود دارد که می‌توانید در آن اقامت داشته باشید.

برای رفتن به روستای واریان باید به استان البرز، شهرستان کرج، بخش آسارا بروید.

روستای خور

jpg (1)

یکی از جذاب‌ترین روستاهای اطراف کرج که جاذبه‌های گردشگری متفاوتی دارد روستای خور است. یکی از دلایل محبوبیت این روستا، پیست اسکی آن است که در فصل پاییز تبدیل به فضایی خاص برای گردشگران می‌شود. پیست اسکی خور یکی از آن پیست‌های اسکی مجهز ایران است که برای سلیقه‌های متفاوت سرگرمی‌های جذابی آماده کرده است. علاوه بر آن آبشار خور در فصل پاییز بسیار دیدنی است. البته اگر سفر پاییزی خود را موکول به آذرماه کنید ممکن است آبشار خور را در حالی ببینید که یخ زده است. اما، در روزهای ابتدایی پاییز این آبشار با آبی بسیار خنک پذیرای شماست، پس حتما لباس گرم بپوشید از آبتنی بپرهیزید. ضمنا شما می‌توانید به راحتی یکی از اقامتگاه‌های خور را رزرو کنید و یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای پاییزی خود را تجربه کنید.

برای رفتن به روستای خور باید به  استان البرز، کرج، جاده چالوس بروید.

منبع : راهنماتو
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • محمدخویی ارسالی در

      اگربه کتاب های قدیمی دسترسی دارید قعله روستای اغشت بهیچ وجه شخصی نیست ازطرفی چندین باغ زمین موقوفه اداره اوقاف بود که متاسفانه بااجاره خیلی کم ناچیزبیک عده داده شده

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه