ارسال به دیگران پرینت

جاذبه های گردشگری | سفر به چابکسر

بهشت دیدنی چابکسر | روستاهای بکر چابکسر برای سفر

چابکسر، نگینی در حاشیه دریای خزر و مرز میان استان گیلان و مازندران، یکی از مقاصد جذاب گردشگری برای علاقه‌مندان به طبیعت بکر و آرامش است.

بهشت دیدنی چابکسر | روستاهای بکر چابکسر برای سفر

سفر به چابکسر 

چابکسر، نگینی در حاشیه دریای خزر و مرز میان استان گیلان و مازندران، یکی از مقاصد جذاب گردشگری برای علاقه‌مندان به طبیعت بکر و آرامش است. این شهر کوچک و سرسبز با سواحل زیبا، جنگل‌های انبوه و آب‌وهوای معتدل، مقصدی عالی برای افرادی است که به دنبال فرار از شلوغی‌های روزمره هستند. علاوه بر طبیعت دل‌انگیز چابکسر، روستاهای بکر و دست‌نخورده‌ای در اطراف آن قرار دارند که با چشم‌اندازهای منحصر به فرد، چشمه‌ها، جنگل‌های سرسبز و باغ‌های چای، تجربه‌ای ناب از زندگی روستایی و آرامش طبیعت را به گردشگران ارائه می‌دهند. این مناطق با مردمی مهمان‌نواز و سنت‌هایی که هنوز در زندگی روزمره جاری است، مقصدی عالی برای سفری خاطره‌انگیز و متفاوت محسوب می‌شوند.

روستای فکجور

jpg (1)

 

شما طرفدار کدام منظره طبیعی در پاییز هستید؟ ساحل یا جنگل؟ روستای فکجور در چابکسر، روستایی است که منظره‌هایی بکر از رنگارنگی رشته کوه البرز را با سواحل دریای خزر پیوند می‌زند. یعنی هم فال و هم تماشا! حال بهتر است به یکی از بکرترین جاذبه‌های این روستا توجه کنیم؛ چشمه دمکش که در فصل پاییز در میان باغی شخصی از دل زمین می‌جوشد. جالب این است که بدانید چشمه دمکش فکجور به عنوان چشمه‌ای بدون املاح در میان چشمه‌های خاورمیانه می‌درخشد. جویی که از این چشمه در روستا جاری می‌شود منظره‌ای بهشتی به وجود آورده که به شدت دیدنی است. برای اقامت در روستای فکجور می‌توانید به سوئیت‌ها و خانه‌های روستایی اجاره‌ای آن سر بزنید.

برای رفتن به روستای فکجور باید به استان گیلان، شهرستان رودسر، بخش چابکسر رفته سپس از طریق تابلوهای راهنما یا نقشه آنلاین این روستا را بیابید.

ییلاق جواهردشت

مسیر-جواهردشت

 

ییلاق جواهردشت، نامی آشنا برای دوستداران طبیعت و کوهنوردی است. این ییلاق زیبا و بکر در استان گیلان و در نزدیکی شهر رودسر و در دل چابکسر واقع شده است. جواهردشت با آب و هوای خنک، طبیعت بکر، و چشم‌اندازهای بی‌نظیر، هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری است. جواهردشت با مراتع سرسبز، جنگل‌های انبوه، و رودخانه‌های خروشان، طبیعتی بکر و دست‌نخورده‌اش که در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد، در بیشتر روزهای پاییز پدیده اقیانوس ابر را به چشمان ما پیشکش می‌کند. پیاده‌روی در این طبیعت، تنفس هوای پاک و تماشای مناظر زیبای اطراف، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است. اما جالب‌ترین جاذبه گردشگری جواهر دشت کوه سماسوس آن است. صعود به قله این کوه و تماشای منظره پانورامیک اطراف، به خصوص دریای خزر، از جمله لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌توانید در جواهردشت انجام دهید. اقامت و کمپ زدن در این ییلاق نیز برای گردشگران فراهم است.

برای رفتن به ییلاق جواهردشت باید به استان گیلان، شهرستان رودسر، بخش چابکسر، دهستان سیاهکلرود بروید.

روستای سرولات

سرولات

روستای سرولات، نگین سبز گیلان، در فصل پاییز به زیباترین شکل خود می‌رسد. با شروع فصل سرما، طبیعت این روستا رنگارنگ می‌شود و منظره‌ای رویایی را خلق می‌کند که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. ازجمله جاذبه‌های روستای سرولات باغ‌های چای است. پیاده‌روی در میان باغ‌های چای در فصل پاییز و تماشای برگ‌های رنگارنگ چای، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است. بعلاوه، صدای دلنشین رودخانه آچی‌رود و مناظر اطراف آن، آرامش خاصی را به ارمغان می‌آورد. برای صرف غذا هم می‌توان به یکی از رستوران‌های محلی سر زد و یک دل سیر غذاهای گیلانی اصیل نوش جان کرد. آن هم با مواد اولیه‌ای که بوی روستا می‌دهند و سرزندگی. ضمنا، خانه‌های قدیمی و سنتی سرولات با معماری زیبا و چشم‌نواز، جلوه‌ای خاص به روستا بخشیده‌اند و ما می‌توانیم برای اقامت برخی از آن‌ها را اجاره کنیم.

 

برای رفتن به روستای سرولات باید به استان گیلان، شهرستان رودسر، بخش چابکسر بروید.

روستای لیمه سرا

jpg (2)

روستای لیمه سرا، یکی از زیباترین روستاهای گیلان و در نزدیکی چابکسر است که در فصل پاییز، جلوه‌ای خاص و رویایی پیدا می‌کند. این روستا با طبیعت بکر، آب و هوای دلپذیر و خانه‌های چوبی رنگارنگ، مقصدی ایده‌آل برای گردشگران و طبیعت‌گردانی است که به دنبال آرامش و سکوت هستند. نکته این است که اگر یکی از این خانه‌های زیبای لیمه سرا را برای اقامت انتخاب کنید، به وقت صبح، مهی غلیظ شما را از خواب پاییزی بیدار می‌کند و چشم‌هایتان به منظره‌ای رنگارنگ از کوه‌های پوشیده از درخت می‌افتد. نکته این است که فاصله لیمه سرا با سرولات فقط ۲ کیلومتر است به همین خاطر رودخانه آچی‌رود را در این روستا نیز می‌توانید ببینید.

برای رفتن به روستای لیمه سرا باید به استان گیلان، شهرستان رودسر، بخش چابکسر بروید.

روستای اوشیان

jpg

یکی از حیرت‌انگیزترین روستاهایی که در چابکسر وجود دارد، روستای اوشیان است. این روستا پیوند جنگل و دریاست. در این صورت می‌توانید صبح پاییزی‌تان را در آغوش کوه‌های سرسبز آغاز کنید و غروب پاییزی‌تان را در کنار ساحل بگذرانید. در این میان عطر برنج و مرکبات هوش را از سر شما می‌پراند و صدای خورد موج به ساحل آرامشی عمیق در روحتان می‌کارد. وقتی پاییز سر می‌رسد ممکن است بر سطح تپه‌ها نمه‌ای از برف بنشیند و چاله‌های کوچکی از آب در مراتع ایجاد شود که به شدت خیال انگیز و رویایی است. اقامت در روستای اوشیان أصلا کار سختی نیست. از هتل گرفته تا فضای مناسب برای کمپینگ در این روستا فراهم است.

برای رفتن به روستای اوشیان باید به ۳۰ کیلومتری شهرستان رودسر و در ۶ کیلومتری شهر چابکسر بروید.

منبع : راهنماتو
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • بابک ارسالی در

      چابکسر زیبا روی گیلان عشق است باید بود و دید در تمام فصول چشم چراغ ایران را و مایه فخر و مباهات جهان را حیف که یک صدم رامسر به چابک نمیرسن

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه