ارسال به دیگران پرینت

دولت ژاپن | طرح تشویقی ازدواج دولت ژاپن

دولت ژاپن طرح تشویق نقدی برای ازدواج زنان توکیویی را متوقف کرد

دولت ژاپن اعلام کرد که اجرای طرح تشویق نقدی و ارائه بلیت قطار به زنان توکیویی برای ازدواج با مردان در مناطق روستایی به دلیل عدم موفقیت در جذب مشارکت متوقف شده است.

دولت ژاپن طرح تشویق نقدی برای ازدواج زنان توکیویی را متوقف کرد

دولت ژاپن طرح تشویق نقدی برای ازدواج زنان توکیویی را متوقف کرد

دولت ژاپن اعلام کرد که اجرای طرح تشویق نقدی و ارائه بلیت قطار به زنان توکیویی برای ازدواج با مردان در مناطق روستایی به دلیل عدم موفقیت در جذب مشارکت متوقف شده است. این طرح که هدف آن کاهش شکاف جنسی در حومه شهرها بود، پیش از این وعده پرداخت تا ۴۲۰۰ دلار به زنانی که با مردان روستایی ازدواج کنند را داده بود.

روزانه چند نفر بر اثر تصادف ناشی از مصرف الکل کشته می‌شوند؟

دولت ژاپن اعلام کرد که طرح تشویق نقدی و خرید بلیت قطار برای زنان توکیویی که برای ازدواج با مردان در مناطق روستایی داوطلب می‌شوند را متوقف کرده است.

پیش از این رسانه‌های ژاپنی اعلام کرده بودند که دولتمردان این کشور، در جهت کاهش شکاف جنسی در حومه شهرها، تا سقف ۴۲۰۰ دلار به زنانی که با مردان روستایی ازدواج کنند پرداخت می‌کند.

این طرح که از سوی منتقدان، طرحی برامده از دولتی مردسالار توصیف شده بود، در طول هفته گذشته با واکنش تحقیرآمیز زنان و شهروندان ساکن شهرهای بزرگ مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در پی انتقاد گسترده به این طرح و تمسخر رسانه‌ها و شهروندان ژاپنی، هاناکو جیمی، وزیر دولت ژاپن در امور منطقه‌ای، روز جمعه نهم شهریور، با تاکید بر اینکه گزارش‌ها درباره میزان پاداش نقدی صحت ندارد، اعلام کرد که دستور «بازنگری» این طرح را صادر کرده است.

یک کاربر ژاپنی در اکس نوشت: «آیا آنها می‌دانند که زنان مستقل، باانگیزه و تحصیل کرده ساکن در شهرها چه فکر می‌کنند؟ برای زندگی به روستا برم و در مقابل ۶۰ هزار ین (۴۱۲۴ دلار) دریافت کنم؟ آنها جدی‌اند؟»

با بالا رفتن سن ازدواج و خالی شدن شهرهای کوچک ژاپن از جمعیت، چهارمین اقتصاد بزرگ جهان در سال‌های اخیر با بحران رشد جمعیت مواجه بوده است. زنان جوان، روستاها و شهرهای کوچک را برای به دست آوردن موقعیت‌های مالی و شغلی بهتر رها می‌کنند و به ویژه در توکیو ساکن می‌شوند.

بر اساس گزارشی که در ماه آوریل منتشر شده است، با خروج زنان ۲۰ تا ۳۰ ساله از روستاها، بیش از ۴۰ درصد از شهرداری‌های ژاپن در «خطر ناپدید شدن» قرار دارند.


 

منبع : کانال تلگرامی چند ثانیه
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه