ارسال به دیگران پرینت

وام مسکن | وام مسکن مستاجران

جزییات دریافت وام ۳۰۰ میلیونی وام مسکن اعلام شد | چه کسانی مشمول دریافت وام مستاجران میشوند ؟

وام مسکن مستاجران به‌عنوان یکی از راهکارهای حمایتی برای افرادی که قصد دارند از وضعیت اجاره‌نشینی خارج شوند و خانه‌دار شوند، طراحی شده است. این نوع وام به مستاجران این امکان را می‌دهد که با بهره‌مندی از تسهیلات مالی، بتوانند خانه‌ای خریداری کنند و به این ترتیب به مرحله‌ی مالکیت مسکن وارد شوند. این وام‌ها می‌توانند شرایط بهتری نسبت به وام‌های معمولی مسکن داشته باشند و معمولاً با هدف تسهیل شرایط خرید برای اقشار کم‌درآمد یا مستاجران طولانی‌مدت ارائه می‌شوند. شرایط و ضوابط این وام‌ها ممکن است شامل نرخ بهره پایین‌تر، مدت زمان بازپرداخت بلندتر یا سایر تسهیلات ویژه باشد.

جزییات دریافت وام ۳۰۰ میلیونی وام مسکن اعلام شد | چه کسانی مشمول دریافت وام مستاجران میشوند ؟

وام مسکن مستاجران

وام مسکن مستاجران به‌عنوان یکی از راهکارهای حمایتی برای افرادی که قصد دارند از وضعیت اجاره‌نشینی خارج شوند و خانه‌دار شوند، طراحی شده است. این نوع وام به مستاجران این امکان را می‌دهد که با بهره‌مندی از تسهیلات مالی، بتوانند خانه‌ای خریداری کنند و به این ترتیب به مرحله‌ی مالکیت مسکن وارد شوند. این وام‌ها می‌توانند شرایط بهتری نسبت به وام‌های معمولی مسکن داشته باشند و معمولاً با هدف تسهیل شرایط خرید برای اقشار کم‌درآمد یا مستاجران طولانی‌مدت ارائه می‌شوند.

سقف تسهیلات ودیعه مسکن افزایش یافت | وام ودیعه مسکن دو برابر شد

شرایط و ضوابط این وام‌ها ممکن است شامل نرخ بهره پایین‌تر، مدت زمان بازپرداخت بلندتر یا سایر تسهیلات ویژه باشد.وام ۳۰۰ میلیونی ودیعه مسکن طرح پیشنهادی دولت برای کمک و حمایت از مستاجران بود که تا امروز تنها ۳۰ درصد از واجدان شرایط توانسته‌اند آن را دریافت کنند. اگرچه بررسی‌ها نشان می‌دهد که این وام به‌ویژه در کلان‌شهرهایی نظیر تهران، چندان کمک‌کننده نبوده استلازم به ذکر است نرخ سود این وام برای مشمولان قانون جوانی جمعیت، مطابق با وام قرض‌الحسنه و با کارمزد چهار درصد محسوب می‌شود.

چه کسانی مشمول دریافت وام کمک ودیعه مسکن هستند؟

افراد متاهل یا سرپرست خانوار مشمول دریافت این وام هستند؛ همچنین به زنان مجرد خودسرپرست بالای ۳۵ سال و مردان مجرد بالای ۴۵ سال فاقد زمین یا مسکن نیز وام تعلق می‌گیرد. مردان و زنان مجرد تنها درصورتی مشمول وام کمک ودیعه مسکن هستند که دارای طلاق‌نامه و فرزند رسمی یا به‌دلیل فوت همسر مجرد باشند.
همچنین به نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور و معلولان جسمی، حرکتی با داشتن حداقل ۲۰ سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور این وام تعلق می‌گیرد.

مبلغ وام مستاجران چقدر است؟

براساس آخرین اصلاحات انجام شده در مقررات پرداخت وام ودیعه مسکن، به اجاره‌نشینان تهرانی ۲۰۰ میلیون تومان وام تعلق می‌گیرد؛ برای مراکز استان‌ها مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۱۰۰ میلیون تومان و برای روستانشین‌ها ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است.
تنها به ۳۰ درصد از واجدان شرایط وام تعلق گرفت

وام ۳۰۰ میلیون تومانی نیز از سال ‍۱۳۹۹ طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، برای مستاجرانی که از ابتدای همان سال صاحب فرزند سوم یا بیشتر شده‌اند، در نظر گرفته شده است

ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir

سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳، به نشانی اینترنتی tem.mrud.ir، جهت ارائه خدمات در رابطه با ثبت نام و دریافت تسهیلات ودیعه مسکن، پیگیری درخواست های ثبت نام و اخبار و اطلاعیه های مربوط به آن، از طرف وزارت راه و شهر سازی، طراحی و راه اندازی شده است. در این قسمت به معرفی سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir پرداخته شده است.

ثبت نام مستاجران برای دریافت وام ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. مستاجران، برای اینکه امکان ثبت نام در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن و دریافت وام اجاره خانه را داشته باشند، همچون، ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها​، لازم است دارای شرایط لازم باشند؛ از جمله اینکه متاهل یا سرپرست خانوار باشند، اجاره نامه آن ها رسمی بوده یا در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور، ثبت شده و تاریخ انعقاد قرار داد اجاره آنها، تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.متقاضیان، دریافت تسهیلات ودیعه مسکن، می توانند در مهلت زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن، اقدامات لازم را برای ثبت نام در لینک سایت وام اجاره خانه انجام دهند. همچنین، در پایان این بخش، لازم به ذکر است که سایت tem.mrud.ir اختصاص به ثبت نام وام ودیعه مسکن نداشته، بلکه ثبت نام نهضت ملی مسکن و انجام امور مربوط به آن نیز از طریق این سایت، امکان پذیر می باشد.افرادی که قصد دریافت وام ودیعه مسکن مستاجران را دارند، می توانند از طریق مراجعه به سامانه tem.mrud.ir، برای بهره مندی از تسهیلات ودیعه مسکن مستاجران، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران، به لینک زیر مراجعه نمایید.

 ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ در سامانه tem.mrud.ir

مستاجران، جهت دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳، برای ثبت نام، در سامانه tem.mrud.ir، می بایست مراحلی را طی نمایند. در ادامه، در رابطه با نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ در سامانه tem.mrud.ir، توضیحات لازم آورده شده است.جهت ثبت نام وام ودیعه مسکن، می بایست ابتدا، وارد سایت tem.mrud.ir شوید. سپس، از نوار بالای صفحه، گزینه ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه را انتخاب نمایید.

در این قسمت، قوانین و مقررات مربوط به ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن، برای شما نمایش داده می شود؛ پس از مطالعه دقیق، بر روی گزینه سبز رنگ متن بالا را مطالعه کردم و می پذیرم، کلیک کنید.

منبع : مکتوب نامه
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه