ارسال به دیگران پرینت

افزایش دمای تهران | گرمازدگی هوا

تهران گرم تر میشود | هشدار خطر گرمازدگی در تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ اعلام کرده است که از دوشنبه تا پنج‌شنبه (۱۵ تا ۱۸ مرداد)، تداوم استقرار توده هوای گرم و افزایش نسبی دما در استان تهران پیش‌بینی می‌شود. 

تهران گرم تر میشود | هشدار خطر گرمازدگی در تهران

گرمازدگی در تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ اعلام کرده است که از دوشنبه تا پنج‌شنبه (۱۵ تا ۱۸ مرداد)، تداوم استقرار توده هوای گرم و افزایش نسبی دما در استان تهران پیش‌بینی می‌شود. این شرایط می‌تواند منجر به افزایش اشعه ماوراء بنفش خورشید (UV)، خطر گرمازدگی به‌ویژه برای گروه‌های حساس مانند کودکان و سالمندان، افزایش مصرف برق و آب، و صدمات احتمالی به محصولات باغی و زراعی، دام و طیور، زنبورهای عسل و برخی تاسیسات و تجهیزات صنعتی شود.همچنین، در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، به‌ویژه در ساعات بعدازظهر تا شب، وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در نیمه جنوبی و غربی استان دور از انتظار نیست.

با این روش‌های ساده از گرما زدگی در امان باشید | امروز خیلی گرمه این نکته ها را یاد بگیر!

اداره کل هواشناسی استان تهران توصیه‌هایی برای مقابله با این شرایط ارائه داده است: پرهیز از تردد در ساعات میانه روز برای گروه‌های حساس، محافظت از پوست و چشم در برابر اشعه مضر خورشید، انجام کار در فضای باز ترجیحاً در ساعات عصر و شب یا صبح زود، صرفه‌جویی در مصرف برق و آب، استفاده از حمل و نقل عمومی به جای خودروهای شخصی، تنظیم آبیاری برای حفظ رطوبت باغات، ایجاد سایبان و کنترل دمای کلونی‌های زنبور عسل و سالن‌های پرورش قارچ، و مستحکم‌سازی سازه‌های موقت و سست برای جلوگیری از سقوط اجسام.همچنین، لازم به ذکر است که در ارتفاعات شرقی استان تهران و فیروزکوه، احتمال افزایش ابر و رگبار پراکنده باران وجود دارد. طبق گزارش اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با دمای ۴۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

پیش‌بینی شده است که آسمان تهران فردا (۱۴ مردادماه) صاف تا قسمتی ابری باشد، از بعدازظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد خواهد داشت. همچنین، دوشنبه (۱۵ مردادماه) نیز آسمان صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعات وزش باد و افزایش باد از بعدازظهر با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

هشدار زرد رنگ به معنای احتمال وقوع پدیده جوی‌ای است که ممکن است در سفرها و کارهای روزمره اختلال ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم و آماده‌سازی آنان جهت مواجهه با شرایط جوی کمی شدیدتر از حالت معمول صادر می‌شود. مسئولان نیز باید در صورت لزوم، تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

منبع : فرارو
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه