ارسال به دیگران پرینت

کالابرگ الکترونیکی | افزایش کالابرگ الکترونیکی

طرح فجرانه کالابرگ افزایش یارانه تشویقی تا ۲۲۰ هزار تومان برای ۶۱ میلیون نفر | پرداخت یک تا 2 میلیون تومان اعتبار کالابرگ آغاز شد

کالابرگ الکترونیک یک سیستم توزیع یارانه‌ها و کمک‌های دولتی به مردم است که به صورت دیجیتالی انجام می‌شود. این سیستم با هدف بهبود دسترسی افراد به کالاهای اساسی و مدیریت بهتر منابع یارانه‌ای طراحی شده است.

طرح فجرانه کالابرگ افزایش یارانه تشویقی تا ۲۲۰ هزار تومان برای ۶۱ میلیون نفر | پرداخت یک تا 2 میلیون تومان اعتبار کالابرگ آغاز شد

کالابرگ الکترونیک 

کالابرگ الکترونیک یک سیستم توزیع یارانه‌ها و کمک‌های دولتی به مردم است که به صورت دیجیتالی انجام می‌شود. این سیستم با هدف بهبود دسترسی افراد به کالاهای اساسی و مدیریت بهتر منابع یارانه‌ای طراحی شده است. در واقع، کالابرگ الکترونیک جایگزینی برای سیستم‌های سنتی توزیع یارانه مانند کوپن‌های کاغذی است و به دولت‌ها این امکان را می‌دهد که یارانه‌ها را به شکلی دقیق‌تر و هدفمندتر به جامعه تزریق کنند.

با استفاده از کالابرگ الکترونیک، افراد می‌توانند از طریق یک کارت یا اپلیکیشن موبایل به کالاها و خدماتی که مشمول یارانه هستند، دسترسی داشته باشند. این سیستم نه تنها موجب کاهش هزینه‌های اجرایی و کاغذبازی می‌شود، بلکه امکان نظارت و مدیریت بهتری را نیز برای دولت‌ها فراهم می‌آورد.مزیت‌های اصلی کالابرگ الکترونیک شامل افزایش شفافیت در توزیع یارانه‌ها، کاهش فساد، و افزایش بهره‌وری در مصرف منابع عمومی است. همچنین، با این روش دولت‌ها می‌توانند به راحتی داده‌های مصرفی را تحلیل کرده و سیاست‌های حمایتی خود را بهبود بخشند.

براساس طرح جدید یارانه  کالابرگ الکترونیکی  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۶۱ میلیون نفر مشمولین دریافت یارانه هفت دهک پایین می‌توانند در صورت تهیه یکی از یازده قلم کالای اساسی از فروشگاه‌های متصل به شبکه کالابرگی به‌جای ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی ، از ۲۲۰ هزار تومان یارانه تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ برخوردار شوند.

یارانه تشویقی  ۲۲۰ هزار تومانی در شرایطی به طور کامل قابل استفاده است که افراد از تخفیف هر ۱۱ قلم مشمول (ماکارونی، پنیر، مرغ، گوشت، روغن، شکر، شیر و..) استفاده کنند. یعنی دیگر مثل گذشته نیست که تنها از کل یارانه مثلا یک میلیون تومانی دریافتی توسط یک خانوار دو نفره، همه‌ی یارانه حبوبات خرید شده و از یارانه تشویقی هم بهره ببرند. بلکه ۲۲۰ هزار تومان طرح فجرانه مربوط به تخفیف و مابه التفاوت قیمتی کلیه یازده قلم کالای مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی است. یعنی اگر فردی هر یازده قلم کالا را بخرد، ۲۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی‌اش به واسطه مابه‌التفاوت قیمتی پرداخت می‌شود.طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با عنوان “طرح فجرانه کالابرگ” در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه (اول تا هفتم) فعلا تا اردیبهشت ماه ادامه دارد.

 

سیدرضا یحیوی، مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیحات شفاف‌تری در این خصوص ارائه کرده است.

به گفته وی، در طرح کالابرگ الکترونیک، هجدهم تا بیستم هر ماه حساب سرپرستان خانوار شارژ و اعتبار یارانه‌ها واریز می‌شود.

منبع : اقتصاد ۱۰۰
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      گفته بودین کالا برگ از چهار تیر ماه امسال اجرا میشه و بهر خانوار دهک یک تا سه پرداختذمیشه ولی خبری نشد همون دویست بیست افزایش بدن بیشترش کنن چیزی بخرم گوشت مرغ

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه