ارسال به دیگران پرینت

رپورتاژ آگهی؛

برای تمام سفرهای خارجی نیاز به گرفتن ویزا است؟

یکی از جذابترین راه‌ها برای گذراندن اوقات فراغتمان سفر کردن است. به‌خصوص اگر به کشورهای دیگر سفر کنیم، می‌توانیم مدت زمانی را به شکلی کاملاً متفاوت در میان مردمی جدید که حتی زبان آن‌ها با زبان ما فرق دارد بگذرانیم، به سراغ جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آن‌ها برویم، با آداب‌ورسوم و فرهنگشان آشنا شویم و از غذاهای محلی‌شان میل کنیم.

برای تمام سفرهای خارجی نیاز به گرفتن ویزا است؟

یکی از جذابترین راه‌ها برای گذراندن اوقات فراغتمان سفر کردن است. به‌خصوص اگر به کشورهای دیگر سفر کنیم، می‌توانیم مدت زمانی را به شکلی کاملاً متفاوت در میان مردمی جدید که حتی زبان آن‌ها با زبان ما فرق دارد بگذرانیم، به سراغ جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آن‌ها برویم، با آداب‌ورسوم و فرهنگشان آشنا شویم و از غذاهای محلی‌شان میل کنیم.

به غیر از بلیط هواپیما و رزرو هتل، ویزا مهم‌ترین مدرکی است که برای سفر به کشورهای خارجی لازم است. اما سفر به برخی از کشورها نیاز به ویزا ندارد و بدون این مدرک به‌راحتی می‌توانید به آن‌ها سفر کنید. تنها کافی است که تا پایان مقاله همراه ما باشید تا با کشورهایی آشنا شوید که بدون صدور ویزا می‌توان به آن‌ها سفر کرد.

کشورهایی که بدون ویزا می‌توان به آن سفر کرد

اگر قصد دارید بلیط بخرید اما هنوز مقصد سفرتان را مشخص نکرده‌اید و از طرفی می‌خواهید به کشوری بروید که بدون طی کردن مراحل صدور ویزا بتوانید به آن سفر کنید، مشاهده لیست کشورهای بدون نیاز به ویزا که در ادامه معرفی می‌کنیم برای شما ضروری است. 

اگر قصد سفر به کشورهای آسیایی را دارید که بدون صدور ویزا می‌توان به آن سفر کرد، مقاصد زیر را در برنامه سفر خود قرار دهید:

  • کشور ترکیه: تا ۹۰ روز می‌توانید در این کشور به گشت‌وگذار بپردازید.

20240730_130957

  • مالزی: بعد از ورود به این کشور تا ۱۴ روز می‌توانید در آن بمانید.

  • عراق: بعد از آنکه پایتان را در خاک عراق گذاشتید تا ۳۰ روز می‌توانید در این کشور بمانید.

  • ارمنستان: بعد از ورود به این کشور تا ۹۰ روز می‌توانید در آن بمانید.

  • گرجستان: بعد از ورود به آن تا ۴۵ روز می‌توانید در آن اقامت کنید.

  • قزاقستان: بعد از ورود به این کشور تا ۱۴ روز وقت دارید تا از جاذبه‌های آن دیدن کنید.

همان‌طور که متوجه شدید، برای سفر به این کشورها اگرچه که نیاز به ویزا ندارید، اما اقامت در آن‌ها به قصد بازدید از جاذبه‌های گردشگری و گذراندن اوقات فراغت و محدودیت زمانی دارد و بعد اتمام این محدودیت دیگر نمی‌توانید در آن کشور بمانید.

اگر قصد دارید به کشور ونزوئلا در قاره آمریکا بروید، می‌توانید بدون ویزا تا ۱۵ روز در این کشور بمانید. از دیگر کشورهای قاره آمریکا که ایرانیان می‌توانند بدون صدور ویزا به آن سفر کنند، کشوری به نام سورینام است که تا ۹۰ روز هم نیز می‌توانید در آن بمانند.

ایرانیان می‌توانند بدون ویزا در کشورهای کارائیب نظیر دومینیکا تا ۲۱ روز و هائیتی تا ۹۰ روز بمانند.

از دیگر کشورهایی که مسافران ایرانی می‌توانند بدون آنکه ویزا دریافت کنند، به دیدن جاذبه‌های گردشگری آن بروند، کشوری به نام «میکرونزیا» است تا ۳۰ روز نیز می‌توانند در این کشور بمانند.

کشورهایی که با ویزای فرودگاهی یا الکترونیکی می‌توان به آن سفر کرد

برای سفر به برخی از کشورها نیاز به طی کردن مراحل صدور ویزا ندارید و بعد از خرید بلیط هواپیما خارجی و رزرو هتل در آن کشور به‌راحتی می‌توانید به آن‌ها سفر کنید و ویزای خود را به‌محض ورود به فرودگاه آن کشور دریافت کنید یا ویزای آنها را به‌صورت الکترونیکی دریافت کنید.

در ادامه لیست کشورهایی که ویزای فرودگاهی یا الکترونیکی برای مسافران ایرانی صادر می‌کنند را مشاهده می‌کنید:

1. کشور عمان: برای سفر به این کشور می‌توانید ویزای فرودگاهی یا الکترونیکی دریافت کنید و تا ۱۴ روز در شهرهای آن بمانید.

2. قطر: برای سفر به این کشور می‌توانید به سراغ ویزای فرودگاهی یا الکترونیکی بروید و تا ۳۰ روز حق ماندن در این کشور را دارید.

3. لبنان: برای سفر به آن تنها ویزای فرودگاهی صادر می‌شود و تا ۳۰ روز میتوانید در آن بمانید.

4. کشور مالدیو: با دریافت ویزای فرودگاهی این کشور می‌توانید تا ۳۰ روز در آن بمانید.

5. کشور جمهوری آذربایجان: با دریافت ویزای فرودگاهی آذربایجان می‌توانید تا ۳۰ روز در این کشور بمانید.

6. کامبوج: این کشور برای ایرانیان ویزای الکترونیکی صادر می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا ۳۰ روز در شهرهای آن بمانند.

7. جزیره تیمور لسته: با صدور ویزای فرودگاهی امکان اقامت در این کشور را برای 30 روز خواهید داشت.

با ویزای فرودگاهی شما می‌توانید به 24 کشور در قاره آفریقا سفر کنید که ازجمله مهم‌ترین این کشورها می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد:

  • ماداگاسکار: با امکان صدور ویزای فرودگاهی و الکترونیکی و اقامت تا ۹۰ روز

  • نیجریه: با صدور ویزای فرودگاهی

  • کنیا: با صدور ویزای الکترونیکی و امکان اقامت تا ۹۰ روز

  • زیمبابوه: صدور ویزای فرودگاهی و امکان اقامت تا ۳۰ روز

  • گینه: صدور ویزای الکترونیکی و امکان اقامت تا ۹۰ روز

مدارک لازم برای صدور ویزای گردشگری

اگر مقصد سفر خود را یکی از کشورهایی انتخاب کردید که نیاز به صدور ویزا دارد، لازم است که مدارک اولیه‌ای نظیر موارد زیر را تهیه کنید:

  • پاسپورت

  • بلیط هواپیمای رفت‌وبرگشت

  • رزرو هتل یا آدرس اقامت منزل دوستان و آشنایانتان در آن کشور

این موارد برای سفر به کشورهایی نظیر روسیه و دبی کفایت می‌کند و با داشتن آن‌ها به‌راحتی می‌توانید ویزای این دو کشور را دریافت کنید. اما اگر بخواهید به کشورهای حوزه شنگن بروید، صدور ویزا برای شما سخت خواهد بود. برای دریافت ویزای کشورهای عضو شنگن حتماً باید مدارک شغلی و مالی قابل‌قبولی را به سفارت ارائه کنید.

20240730_131001

پیشنهاد ما به شما این است که حتماً قبل از سفر به کشورهای حوزه شنگن، ابتدا چندین سفر خارجی به کشورهای بدون نیاز به ویزا داشته باشید و سپس به کشورهایی نظیر دبی یا روسیه بروید تا مهره چند کشور مختلف در پاسپورتتان وجود داشته باشد و سپس اقدام به سفر به کشورهای حوزه شنگن کنید.

چگونه برای دریافت ویزای گردشگری اقدام کنید؟

اگر می‌خواهید خودتان به شخصه برای دریافت ویزای گردشگری به کشور خاص اقدام کنید، حتماً باید به وب‌سایت رسمی سفارتخانه آن کشور مراجعه کنید یا حضوری به آن سفارت بروید و مدارک لازم برای دریافت ویزا را جویا شوید و مطابق آن، این مدارک را مهیا کنید و در زمان گفته‌شده در محل آن سفارتخانه حضور داشته باشید. با کمی جستجو می‌توانید وب‌سایت، شماره تلفن و آدرس سفارت خانه‌های مختلف را پیدا کنید. اگر در شهر تهران زندگی می‌کنید، به راحتی می‌توانید به محل قرارگیری سفارتخانه مورد نظرتان بروید.

اما اگر نمی‌خواهید وقت زیادی را صرف طی کردن مراحل اداری برای صدور ویزا در سفارتخانه کنید، می‌توانید به سراغ خرید تورهای گردشگری بروید. در خدمات تورهای گردشگری علاوه بر بلیط و هتل ویزا نیز برای مسافران صادر می‌شود.

جمع‌بندی 

اگر قصد دارید تعطیلات خود را در یکی از کشورهای خارجی سپری کنید، می‌توانید به مقاصدی بروید که به ایرانیان بدون صدور ویزا اجازه ورود می‌دهد. از جمله جذاب‌ترین این کشورها می‌توان به ترکیه، ارمنستان، مالزی و گرجستان در آسیا اشاره کرد. همچنین بسیاری از کشورها ویزای فرودگاهی یا الکترونیک برای ایرانیان صادر می‌کند که ازجمله آن‌ها می‌توان به قطر، عمان و جمهوری آذربایجان در آسیا و کنیا در آفریقا اشاره کرد.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه