ارسال به دیگران پرینت

آبشارهای ایران | آبشارهای مشهد

مشهد کجا برویم که آب و هوا بهشتی باشد ؟ | معرفی آبشارهای اطراف مشهد

تنها جاذبه گردشگری مشهد مقدس٬ حرم مطهر و بازار رضا نیست. اگر تا کنون به مشهد از جنبه سفر زیارتی بودنش نگاه می‌کردید بهتر است با آبشارهای دلنشین و باورنکردنی آن آشنا شوید.

مشهد کجا برویم که آب و هوا بهشتی باشد ؟ | معرفی آبشارهای اطراف مشهد

جاذبه گردشگردی مشهد 

تنها جاذبه گردشگری مشهد مقدس٬ حرم مطهر و بازار رضا نیست. اگر تا کنون به مشهد از جنبه سفر زیارتی بودنش نگاه می‌کردید بهتر است با آبشارهای دلنشین و باورنکردنی آن آشنا شوید. مشهد مقدس به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری ایران، علاوه بر حرم مطهر، جاذبه‌های طبیعی بسیاری را نیز در اطراف خود جای داده است. یکی از این جاذبه‌ها، آبشارهای متعدد و زیبایی است که در فصول گرم سال، پناهگاهی خنک و دلنشین برای گردشگران فراهم می‌کنند. بنابراین می‌توانید پس از زیارت به پیک نیک فکر کنید؛ آن هم در کنار آبشارهایی جذاب که هوا را خنک کرده‌اند. اگر نمی‌دانید منظورمان کدام آبشارها است، پیشنهاد می‌کنیم به آبشارهای "اخلمد"، "آبشار قره‌سو" و "آبشار بار" سری بزنید. این آبشارها نه تنها مناظری چشم‌نواز دارند، بلکه با هوای خنک و تازه‌شان، شما را از گرمای تابستان فراری می‌دهند و تجربه‌ای دلپذیر و خاطره‌انگیز را برایتان رقم می‌زنند.

آبشار ارتکند

1

 این آبشار در فاصله 110 کیلومتری مشهد و در منطقه کلات نادری قرار دارد. آبشار ارتکند از دو آبشار تشکیل شده و مسیر دسترسی به آن کمی طولانی‌تر است. اما این سفر٬ سفری جذاب خواهد بود. چرا؟ این آبشار در دل منطقه‌ای جنگلی قرار گرفته است. در ادامه آبشار٬ رودخانه‌ای خروشان خاک این جنگل را مرطوب می‌کند و بوی خاک خیس خورده هوش از سرمان می‌پراند. نکته جذاب این است که آبشار ارتکند در نزدیکی روستایی به همین نام قرار گرفته و کمی آن طرف‌تر هم آب گرمی وجود دارد که می‌تواند محفلی جذاب برای سفر شما باشد. در این میان یکی از معروف‌ترین چشمه‌های این منطقه٬ چشمه سلطان محمود ارتکند است که حتما باید جوشش آن را از نزدیک ببینید و به زلالی آب آن دست بزنید.

برای رفتن به آبشار ارتکند باید به استان خراسان رضوی، شهرستان کلات نادری، هفت کیلومتری غرب روستای ارتکند بروید.

محبوب‌ترین آبشارهای اطراف مشهد

در ادامه به چند آبشار جذاب اطراف مشهد اشاره می‌کنیم که ممکن است تا کنون از دید شما پنهان مانده باشد.

آبشار اخلمد

1

این آبشار با ارتفاع 25 متر، یکی از محبوب‌ترین آبشارهای اطراف مشهد است. در اطراف آبشار، امکانات رفاهی مانند رستوران و سرویس بهداشتی نیز وجود دارد. نکته جذاب در مورد آبشار اخلمد حضور آن در روستایی زیبا با همین است که بافت زیبایش هوش از سرشما می‌پراند. بعلاوه٬ در نزدیکی این آبشار٬ کوه‌ها و دره‌ها و چشمه‌های جذابی وجود دارند که هر کدام به زیبایی این آبشار افزوده‌اند. بنابراین منطقه اخلمد تبدیل شده است به یک بهشت پنهانی و ییلاقی خوش آب‌وهوا برای مشهدی‌ها. حالا اگر ما هم مسافر مشهد بودیم می‌توانیم از زیبایی‌های آن لذت ببریم و نفسی تازه کنیم.

برای رفتن به آبشار اخلمد باید به  استان خراسان رضوی، شمال غربی مشهد، شهرستان چناران، روستای اخلمد بروید.مشهد شهری با آب‌وهوای خشک و گرم است؛ بنابراین منطقی است که در فصل تابستان از سفر به آن فاکتور بگیریم. اما٬ وقتی به طبیعت مشهد فکر کنیم و یقین داشته باشیم که پس از زیارت می‌توانیم در طبیعت خستگی در کنیم و از آب‌وهوایی خنک لذت ببریم٬ نظرمان عوض می‌شود. در این میان آبشارهای مشهد یکی از آن مکان‌های گردشگری‌ای هستند که ما را دلگرم می‌کنند. اما چرا؟

  • طبیعت بکر و سرسبز :  آبشارهای اطراف مشهد در دل طبیعتی بکر و سرسبز قرار دارند که فضایی آرام و دور از هیاهوی شهری را برای شما فراهم می‌کنند.
  • هوای خنک و مطبوع :  در روزهای گرم تابستان، هوای اطراف آبشارها بسیار خنک و مطبوع است و شما می‌توانید از گرمای شهر فرار کنید.
  • فعالیت‌های متنوع :  علاوه بر تماشای آبشار، می‌توانید به پیاده‌روی، کوهنوردی، عکاسی و پیک نیک نیز بپردازید.
  • دسترسی آسان :  بسیاری از آبشارها به جاده دسترسی دارند و رسیدن به آن‌ها آسان است.

    آبشار زشک

    1

     این آبشار در منطقه زشک و در نزدیکی روستای زشک قرار دارد. آبشار زشک با ارتفاع کم اما زیبایی خاص خود، مکانی مناسب برای پیک نیک و استراحت است. شاید از خود بپرسید که زشک به چه معناست. جالب است بدانید این نام کاملا متناسب با ویژگی‌های روستایی است که آبشار زشک در آن قرار دارد. در زبان محلی زشک به معنای جوشش چشمه‌ها است. بنابراین اگر جایی دیدید که رودخانه خشک شده است٬ نگران نباشید. کمی بعد چشمه‌ای را خواهید دید که در حال جوشش است و تامین کننده آب رودخانه‌ای که در ادامه‌اش می‌آید. خلاصه وجود کوه و باغ‌های میوه و فضای مناسب برای استراحت در روستای زشک باعث شده که سالانه گردشگران و زایران زیادی به سمت مشهد و سپس زشک راهی شوند.

    برای رفتن به آبشار زشک باید به ۲۰ کیلومتری شهر مشهد  و ۴ کیلومتری قله شیرباد بروید.

    آبشار دره آل

    1

    دره آل مشهد، یکی از زیباترین و بکرترین مناطق طبیعی در اطراف مشهد است که با آبشارهای فصلی، طبیعت سرسبز و هوای پاکش، هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. این دره زیبا در فاصله 45 کیلومتری مشهد و در مسیر کلات نادری قرار دارد. جالب است بدانید که این آبشار در روستایی با همین نام قرار دارد‌٬ اما چرا نام آل را روی آن گذاشته‌اند که موجودی افسانه‌ای و خوفناک در داستان‌های ایرانی است؟ این را باید از خود محلی‌ها پرسید! ضمنا در نزدیکی آبشار دره آل٬ جاذبه‌های طبیعی پ گردشگری دیگری از جمله دره انجیر٬ غار دره آل٬ قلعه آل و مات و کتیبه خان تاشی وجود دارد که هر یک بر زیبایی آبشار دره آل افزوده‌اند.

    برای رفتن به آبشار دره آل باید به خراسان رضوی، ۴۵ کیلومتری شمال‌شرقی مشهد و در مسیر کلات، نزدیکی روستای آل بروید.

    آبشار آب گرم

    1

    آبشار آبگرم کلات  یکی از جاذبه‌های طبیعی بسیار دیدنی در اطراف مشهد است که با ترکیب آب گرم و سرد، منظره‌ای بی‌نظیر را خلق کرده است. این آبشار در فاصله حدود 110 کیلومتری مشهد و در روستای آبگرم واقع شده است. آب این آبشار از چشمه‌ای تامین می‌شود و نکته این است که آب این چشمه دارای خواص درمانی بوده و برای درمان برخی بیماری‌ها مفید است. در اطراف آبشار آب گرم که در روستایی با همین نام قرار گرفته٬ جاذبه‌هایی مانند قلعه نادری و کاروانسرای عباسی نیز وجود دارند که هر زیبایی‌های خاص خودشان را دارند.

    برای رفتن به آبشار آب گرم باید به خراسان رضوی، ۷۵ کیلومتری کلات، مجاورت روستای آبگرم بروید.

منبع : راهنماتو
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۳۵ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • مجید ارسالی در

      سلام
      چرا عکس آبشار آبگرم را بعنوان آبشار ارتکند گذاشته اید؟

    • حسین یاوری ارسالی در

      عکس آبشار آب گرم کلات رو اشتباه گذاشتید برای ارتکند

    • محمد ارسالی در

      به کوری چشم شماها در تابستان هیچگاه سفر مشهد را فاکتور نمی گیریم

    • ناشناس ارسالی در

      سلام لطفاً از مناطق دیدنی رادکان هم بگویید

    • Mahdis ارسالی در

      وایی واقعا خدا خیرتون بده دیگه مونده بودیم کجا بریم ایشالله اخر هفته میریم🤭

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا بااین همه ابشاردراطراف مشهد همین دوسه تا آبشار جز گذاشتید خسته نباشین آبشارهای خرو .بوژان .درود.

    • علی ارسالی در

      منطقه هودانلو روستای ینگه قله و کوه سر آخور هم جای قشنگی است برای دیدن

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه