ارسال به دیگران پرینت

افزایش وزن ناخواسته | دلایل افزایش وزن ناخواسته

چرا ناگهان چاق می‌شویم؟ | 5 دلیل اصلی افزایش وزن ناخواسته

آیا شما هم تجربه افزایش وزن ناگهانی و بدون دلیل را داشته‌اید؟ این مشکل می‌تواند برای بسیاری از افراد آزاردهنده و نگران‌کننده باشد.

چرا ناگهان چاق می‌شویم؟ | 5 دلیل اصلی افزایش وزن ناخواسته

چرا ناگهان چاق می‌شویم؟ 5 دلیل اصلی افزایش وزن ناخواسته

آیا شما هم تجربه افزایش وزن ناگهانی و بدون دلیل را داشته‌اید؟ این مشکل می‌تواند برای بسیاری از افراد آزاردهنده و نگران‌کننده باشد. اما نگران نباشید، در این مقاله به بررسی ۵ دلیل اصلی افزایش وزن ناخواسته می‌پردازیم تا بتوانید علت این مشکل را شناسایی کرده و برای رفع آن اقدام کنید.

برخی علل احتمالی افزایش وزن غیرارادی عبارتند از:

۱. مصرف دارو

در موارد متعدد، مصرف انواع خاصی از داروها، مانند داروهای ضد روان پریشی، ضد افسردگی، کورتیکواستروئیدها، داروهای کنترل دیابت و فشار خون، ممکن است باعث افزایش وزن ناخواسته شوند.

۲. بی‌خوابی

اگر ۴۰ سال را رد کردید این ویتامین ها برایتان واجب است

کمبود خواب می‌تواند بر ریتم شبانه‌روزی بدن تأثیر بگذارد و مختل کردن عملکردهای داخلی، از جمله ایجاد نوسان در هورمون‌های گرسنگی و تحریک به پرخوری، سبب افزایش وزن شود.

۳. اختلال تیروئید

کم‌کاری تیروئید بر بسیاری از عملکردهای بدن، از جمله سرعت متابولیسم، تأثیر منفی می‌گذارد و به مرور زمان سبب چاقی ناخواسته می‌شود.

۴. سندرم تخمدان پلی کیستیک

این عارضه با چندین ناهنجاری هورمونی مشخص می‌شود. زنان مبتلا به PCOS معمولاً دارای مقاومت به انسولین هستند و در ادامه ممکن است دچار افزایش وزن شوند. هم‌چنین افراد مبتلا به این بیماری در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و سطح کلسترول بالا هستند. هیچ درمانی برای PCOS وجود ندارد؛ اما تغییر سبک زندگی، داشتن رژیم غذایی سالم و ورزش منظم می‌تواند به کاهش وزن و بهبود مقاومت به انسولین کمک کند.

۵. مشکلات کلیوی

کلیه‌ها مسئول تصفیه مواد زائد و مایعات از بدن هستند. اگر آسیب ببینند، ممکن است به درستی مواد زائد را دفع نکنند و بدن مایعات را در خود نگه دارد و در نتیجه منجر به افزایش وزن شود.

 

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه