ارسال به دیگران پرینت

گرمای شدید

از ساعت ۱۱ تا ۵ بعدازظهر زیر آفتاب نروید | آفتاب ظهر خطرناک است!

طبق اعلام گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، در روزهای گرم و آفتابی، به ویژه بین ساعات ۱۱ صبح تا ۵ عصر، شدت تابش اشعه فرابنفش خورشید به حداکثر خود می‌رسد.

از ساعت ۱۱ تا ۵ بعدازظهر زیر آفتاب نروید | آفتاب ظهر خطرناک است!

آفتاب ظهر خطرناک است!

طبق اعلام گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، در روزهای گرم و آفتابی، به ویژه بین ساعات ۱۱ صبح تا ۵ عصر، شدت تابش اشعه فرابنفش خورشید به حداکثر خود می‌رسد. این اشعه‌ها می‌توانند آسیب‌های جدی به پوست و چشم وارد کنند. برای سنجش میزان خطر این اشعه‌ها، شاخصی به نام UV index تعریف شده است. زمانی که این شاخص به بالای ۶ برسد، یعنی خطر آسیب‌دیدگی از تابش خورشید بسیار زیاد است و باید اقدامات احتیاطی انجام شود.

رکوردشکنی دما در تهران | ورامین ۴۳ درجه‌ای شد

برای کاهش آسیب‌های ناشی از تابش اشعه فرابنفش، توصیه می‌شود در ساعات اوج تابش خورشید از قرار گرفتن مستقیم در معرض نور خورشید خودداری کنید. استفاده از کلاه لبه‌دار، عینک آفتابی با استانداردهای لازم، کرم ضدآفتاب با SPF بالای ۳۰، پوشیدن لباس‌های آستین بلند و شلوارهای بلند و ایجاد سایبان در محیط‌های باز، می‌تواند به طور قابل توجهی از پوست و چشم شما محافظت کند.

هرگز در وضعیت خطرناک اشعه ماورای بنفش بیرون نروید | خطر سرطان پوست با تابش اشعه UV

لازم به ذکر است که این توصیه‌ها به ویژه در روزهای گرم سال و در مناطقی که میزان تابش خورشید بیشتر است، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه