ارسال به دیگران پرینت

مقابله با گرما

سازمان مدیریت بحران | آماده مقابله با بحران گرما

حسین ظفری، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور، در خصوص موج گرمای اخیر اعلام کرد که تصمیم‌گیری درباره تعطیلی ادارات و کاهش ساعات کاری در روزهای گرم به عهده استانداران است.

سازمان مدیریت بحران | آماده مقابله با بحران گرما

گرمای طاقت‌فرسا؛ توصیه‌هایی برای گذراندن روزهای گرم

حسین ظفری، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور، در خصوص موج گرمای اخیر اعلام کرد که تصمیم‌گیری درباره تعطیلی ادارات و کاهش ساعات کاری در روزهای گرم به عهده استانداران است. وی با اشاره به تنوع آب و هوایی کشور، بر لزوم تصمیم‌گیری محلی و با توجه به شرایط هر استان تأکید کرد. سازمان مدیریت بحران نیز به استان‌ها ابلاغ کرده است که آمادگی لازم برای مقابله با موج گرما را داشته باشند.

امسال در مقایسه با پارسال هوا گرم‌تر است | توضیحات محمد اصغری درباره تداوم گرما در آینده +ویدئو

ظفری همچنین گفت که در صورت تبدیل شدن گرما به یک بحران ملی، سازمان مدیریت بحران به طور مستقیم وارد عمل خواهد شد. همچنین، در صورت بروز مشکلات بهداشتی ناشی از گرما، وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز وارد عمل می‌شوند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران در ادامه به اقدامات انجام شده برای مقابله با گرما اشاره کرد؛ از جمله استقرار نیروهای امدادی در مکان‌های پر رفت‌وآمد، تأکید بر مدیریت مصرف انرژی در ادارات و کارخانه‌ها و توصیه به مردم برای کاهش ترددهای غیرضروری در ساعات گرم روز و تنظیم دمای محیط.

در پایان، ظفری از دستگاه‌های اجرایی و نیروهای امدادی خواست تا در این شرایط بحرانی به وظایف خود عمل کنند و به مردم کمک کنند. به طور کلی، سازمان مدیریت بحران کشور بر اهمیت تصمیم‌گیری محلی و آمادگی برای مقابله با بحران گرما تأکید کرده است.

 

منبع : ایسنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه