ارسال به دیگران پرینت

نکات مهم در تبلیغات محیطی

هر کسب‌وکاری در هر جایگاه و‌ موقعیتی که باشد نیاز به تبلیغات دارد. در واقع تبلیغات در مسیر موفقیت کسب‌وکار قرار دارند و باید مورد توجه باشند. امروزه تبلیغات محیطی بسیار محبوب شده و اکثر صاحبان کسب‌وکار به این روش روی آورده‌اند. در این سبک از تبلیغات می‌توان از چاپ بنر ، چاپ استیکر و چاپ مش استفاده کرد. به همین دلیل قصد داریم تمام نکات مهم در تبلیغات محیطی و چاپ‌های گفته شده را در این مطلب بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

نکات مهم در تبلیغات محیطی

هر کسب‌وکاری در هر جایگاه و‌ موقعیتی که باشد نیاز به تبلیغات دارد. در واقع تبلیغات در مسیر موفقیت کسب‌وکار قرار دارند و باید مورد توجه باشند. امروزه تبلیغات محیطی بسیار محبوب شده و اکثر صاحبان کسب‌وکار به این روش روی آورده‌اند. در این سبک از تبلیغات می‌توان از چاپ بنر ، چاپ استیکر و چاپ مش استفاده کرد. به همین دلیل قصد داریم تمام نکات مهم در تبلیغات محیطی و چاپ‌های گفته شده را در این مطلب بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

تبلیغات محیطی چیست؟

هر ابزار صوتی و تصویری تبلیغاتی که خارج از محیط خانه باشد و سبب ارتباط مشتری با کالا و یا خدمات خاصی گردد تحت عنوان تبلیغات محیطی شناخته می‌شود. تبلیغات محیطی OOH Advertising هستند که این عبارت به معنای Out of home Advertising می‌باشد. این تبلیغات زیر مجموعه تبلیغات ATL است. در این تبلیغات مردم و کل بازار به عنوان مخاطب هدف در نظر گرفته می‌شوند. این تبلیغات خارج از نقطه نهایی خرید مشتری یعنی خانه انجام می‌گیرد. بدین شکل فرد پیش از اینکه به مرکز خرید مراجعه کند با برندها، محصولات و خدمات آشنا می‌شود.

انواع تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی انواع مختلفی دارد که پس از انتخاب آن می‌توان چاپ مناسبی مثل چاپ بنر ، چاپ استیکر و چاپ مش را برای آن در نظر داشت. در ادامه مهمترین مواردی که در این زمینه وجود دارد را معرفی می‌کنیم.

۱- تبلیغات بیلبورد

بیلبوردها دارای ابعاد بزرگی هستند و معمولا دارای روشنایی می‌باشند. از این سازه‌ها در خیابان‌ها، آزادراه‌ها و جاده‌ها استفاده می‌شود. تبلیغات بیلبورد می‌تواند به صورت چاپی ثابت، دیجیتالی و تلفیقی باشد.

۲- تبلیغات استرابورد

استرابوردها ابعاد کوچکتری نسبت به بیلبورد دارند. این سازه‌ها در بیشتر خیابان‌ها قرار دارند و دسترسی به آنها برای اجرای تبلیغات آسان‌تر است. معمولا استرابوردها مانند بیلبورد روشنایی ندارند.

۳- تبلیغات های برد

از آنجایی که امروزه از تبلیغات محیطی استقبال بسیاری می‌گردد، به علت کمبود جا، های برد نیز وارد عرصه تبلیغات شده است. از این تابلوها در محیط‌های پرتردد استفاده می‌کنند.

۴- تبلیغات عرشه پل

پل‌های هوایی در معرض دید افراد زیادی هستند. به همین دلیل تبلیغات مختلفی را می‌توان به صورت چاپی یا دیجیتال بر روی این پل‌ها نصب کرد.

۵-  تبلیغات ترانزیت

این گروه از تبلیغات بر روی اتوبوس، مترو، قطار، تاکسی و سایر موارد نصب می‌شود. این تبلیغات بازدهی خوبی دارند.

1-2

چاپ بنر برای تبلیغات محیطی

چاپ بنر به عنوان نوعی چاپ دیجیتال لارج فرمت شناخته می‌شود. برای چاپ بنر ابتدا دستور طراحی از طریق کامپیوتر ثبت می‌شود و سپس از طریق دستگاه، جوهر بر سطح بنر پاشیده شده و در فرمت مناسب طراحی می‌شود. بنر قابلیت این را دارد که انواع رنگ‌ها را در معرض دید کاربر قرار دهد.

 به همین دلیل افرادی که به رنگ و روی تبلیغ اهمیت می‌دهند به سراغ این نوع چاپ می‌روند. بنرها از نظر سایز دارای اندازه‌های مختلفی هستند. هر فردی باید با توجه به محل نصب تبلیغ به سفارش چاپ این بنرها بپردازد. زیرا اگر ابعاد بنر با محل تبلیغ هماهنگ نباشد، جذابیت چندانی نخواهد داشت.همچنین در این پروسه به قیمت چاپ بنر نیز باید توجه داشت.

انواع بنر

بنرها انواع مختلفی دارند. بدین شکل شما می‌توانید بر اساس نیاز خود به انتخاب بنر مناسب بپردازید.

۱- بنرهای چسب‌دار

بخش پشت این نوع بنر دارای چسب است. بدین شکل برای نصب می‌توان از این چسب استفاده کرد و بنر را به آسانی در محل مورد نظر قرار داد.

۲- بنرهای بدون چسب

این نوع بنر در بخش پشت خود دارای چسب نیست. به همین دلیل باید برای نصب آن از طناب استفاده کرد.

چاپ استیکر برای تبلیغات محیطی

یکی دیگر از مواردی که در تبلیغات محیطی می‌توان از آن استفاده کرد؛ چاپ استیکر می‌باشد. این نوع چاپ تحت عنوان چاپ وینیل نیز شناخته می‌شود. برای این نوع چاپ از پی وی سی استفاده می‌گردد. به همین دلیل استیکرها ضدآب و ضد رطوبت هستند. این نوع چاپ در دو نوع شیشه‌ای و شیری انجام می‌شود.

در چاپ شیری زمینه دارای رنگ سفید است و تنها از یک طرف دید دارد. این در حالی است که در چاپ شیشه‌ای رنگ زمینه سفید نیست و از دو طرف دارای دید است. می‌توان از این نوع چاپ برای فروشگاه‌ها، مراکز خرید، ماشین‌ها، شیشه و حتی کف پاساژ استفاده کرد. دوام این نوع چاپ بالا است و می‌توان از آن تا مدت‌ها بهره برد.

چاپ مش برای تبلیغات محیطی

چاپ مش گزینه دیگری برای تبلیغات محیطی است. در این روش از یک شابلون، صفحه مشبک، جوهر و اسکریج برای انتقال طرح به صفحه استفاده می‌گردد. از این نوع چاپ برای چاپ زدن بر روی پارچه و کاغذ استفاده می‌کنند. البته می‌توان از طریق جوهرهای خاص بر روی شیشه، پلاستیک، فلز و چوب نیز چاپ زد.

این نوع چاپ به صورت لایه لایه انجام شده و پس از چاپ کلی طرح، حالت لمس پذیری دارد. رنگ‌ها در مش دارای حالتی زنده و پویا هستند. این موضوع باعث جذابیت بیشتر این نوع چاپ شده است. از یک شابلون می‌توان بارها برای چاپ استفاده کرد و این باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

1-3

نکات مهم تبلیغات مهمی

برای اینکه تبلیغات محیطی مفیدی داشته باشید باید نکاتی را مدنظر قرار دهید. این نکات به صورت زیر است:

·   انتخاب طرح مناسب برای تبلیغات بسیار اهمیت دارد. پس طراحی تبلیغاتی را به افراد ماهر بسپارید.

·   برای اجرای تبلیغات به روش آن فکر کنید. پس هر روشی را برای تبلیغات انتخاب ننمایید و پیش از آن تحقیق کنید.

·   چاپ بنر ، استیکر و مش را با توجه به نوع نیاز خود انتخاب کنید.

·   برای اجرای تبلیغات به موقعیت جغرافیایی نصب تبلیغ توجه داشته باشید.

·   ابعاد چاپ تبلیغ را به نحوی در نظر بگیرید که برای مشتریان جالب توجه و کاملا خوانا باشد.

·   اگر یک روش تبلیغاتی جوابگو نبود به سراغ روش دیگری بروید.

·   برای طراحی تبلیغات از رنگ‌

کلام پایانی

در این مطلب به بررسی تبلیغات محیطی پرداختیم. شما می‌توانید از چاپ بنر ، چاپ استیکر و چاپ مش برای اجرای این تبلیغات بهره ببرید. اگر برای اجرای این تبلیغات دچار تردید هستید پس بهتر است که از افراد متخصص مشاوره بگیرید. کارشناسان مجموعه چاپ مدرن یاس آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان هستند. بدین ترتیب انتخاب مطمئن‌تری خواهید داشت.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه