ارسال به دیگران پرینت

سفر | سفر خارجی

راهنمای مرحله به مرحله سفر خارجی

برای افرادی که عاشق سفر هستند، سفر به کشورهای دیگر و آشنایی با فرهنگ آن‌ها بسیار هیجان انگیز است، اما سختی‌ها و مراحل زیادی دارد که باید حتماً آن‌ها را در نظر بگیرید تا سفری عالی و بدون چالش را تجربه کنید. در این مقاله قصد داریم تا درباره مراحل مهم قبل سفرهای خارجی با شما صحبت کنیم.

راهنمای مرحله به مرحله سفر خارجی

راهنمای مرحله به مرحله سفر خارجی

برای افرادی که عاشق سفر هستند، سفر به کشورهای دیگر و آشنایی با فرهنگ آن‌ها بسیار هیجان انگیز است، اما سختی‌ها و مراحل زیادی دارد که باید حتماً آن‌ها را در نظر بگیرید تا سفری عالی و بدون چالش را تجربه کنید. در این مقاله قصد داریم تا درباره مراحل مهم قبل سفرهای خارجی با شما صحبت کنیم.

برنامه ریزی کنید

سفر به خارج از کشور می‌تواند تجربه‌ای هیجان‌انگیز و خاطره‌انگیز باشد، اما در عین حال، نیازمند برنامه‌ریزی و آمادگی دقیق نیز هست. برای اینکه سفری آرام و بدون دردسر داشته باشید، باید مراحل مختلف را به درستی انجام دهید و ابتدا یک برنامه کامل و دقیق بچینید. مشخص کنید که کشور مقصد کجاست، دیدنی‌های آن چیست، آیا به ویزا نیاز دارید؟ آب‌وهوای مقصد چگونه است و غیره. این برنامه ریزی به شما کمک می‌کند تا به صورت کامل درباره قوانین مختلف نوع پوشش، مدارک لازم برای خرید بلیط هواپیما خارجی و ورود به کشور مقصد بیشتر بدانید.

قوانین کشور مقصد

درست است که سفر به کشورهای مختلف و دیدن زندگی روزمره و آشنایی با فرهنگ آن‌ها جذاب است، اما هر کشور برای تضمین امنیت شهروندان و برهم نخوردن شرایط و روند نرمال زندگی شهروندان قوانینی دارد که مسافران باید حتماً آن‌ها را رعایت کنند. به همین خاطر برای ورود به برخی کشورها شما نیازمند ویزا هستید که بر اساس یک سری بررسی‌ها توسط سفارت کشور مقصد صادر خواهد شد.

برخی کشورها مانند امارات قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای ورود دارو دارند که برای افراد ناآگاه می‌تواند مشکل ساز باشد. پس بهتر است که پیش از خرید اینترنتی بلیط هواپیما حتماً شرایط ورود به کشور و اعتبار پاسپورت خود (اعتبار پاسپورت شما باید بیشتر از ۶ ماه باشد) را بررسی کنید تا متضرر نشوید و برنامه‌های شما به هم نخورد. اگر پاسپورت شما کمتر از ۶ ماه اعتبار دارد، باید حدود ۱۵ روز برای تمدید آن زمان در نظر بگیرید.

بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی، نوعی بیمه‌نامه است که در زمان سفر به خارج از کشور، از شما در برابر اتفاقات و ضررهای احتمالی مانند بیماری، حادثه، لغو پرواز، سرقت و... محافظت می‌کند. با داشتن این بیمه، می‌توانید با خیالی آسوده سفر کنید و از گزند بسیاری از مشکلات در امان باشید. برای ورود به برخی کشورها داشتن بیمه مسافرتی یک الزام است.

نوع ارز مورد نیاز

اگر به کشورهای خاصی سفر می‌کنید، باید اطمینان حاصل کنید که مقداری از پول رایج آن کشور را برای ترانسفر از فرودگاه به هتل و برطرف کردن برخی نیازهای مهم اولیه در بدو ورود به همراه دارید. شما در حین خروج از کشور می‌توانید ارز مسافرتی دریافت کنید که به صورت دلار یا یورو خواهد بود و ارزهای دیگر را باید از صرافی‌های معتبر خریداری کنید.

خرید بلیط هواپیما

برخی کشورها دارای چندین مدل پرواز یک سره یا چند مقصدی هستند که حین خرید بلیط باید به آن‌ها توجه کنید. پرواز با توقف، به پروازهایی گفته می‌شود که در مسیر خود، حداقل یک بار در فرودگاهی دیگر فرود می‌آیند و مسافران باید برای ادامه سفر، از هواپیمای دیگری استفاده کنند. به طور کلی، پروازهای با توقف ارزان‌تر از پروازهای مستقیم هستند. این به دلیل رقابت بیشتر بین ایرلاین‌ها و همچنین مسیرهای طولانی‌تر است که منجر به صرفه‌جویی در هزینه سوخت می‌شود. قیمت این مدل پروازها با یکدیگر متفاوت است و از نظر زمان سفر هم متفاوت هستند. بلیط‌های چند مقصد می‌تواند طولانی باشد که در صورت در نظر نگرفتن این موضوع برنامه سفر شما می‌تواند به صورت کامل برهم بخورد.

در نهایت، انتخاب بین پرواز با توقف یا پرواز مستقیم به بودجه، زمان و ترجیحات شما بستگی دارد. اگر به دنبال سفر ارزان‌تر هستید و برایتان طولانی‌تر شدن زمان سفر مهم نیست، پرواز با توقف می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اما اگر می‌خواهید سریع‌تر به مقصد برسید و از آسودگی بیشتر در سفر بهره ببرید، پرواز مستقیم را انتخاب کنید.

رزرو محل اقامت

برای ورود به برخی کشورها لازم است که قبل از ورود برای طول مدت اقامت خود محلی را مشخص کنید که در آن اقامت دارید، ممکن است مجبور شوید که یک نامه رزرو معتبر هتل یا مسافرخانه را به سفارت ارائه دهید که مطابق با بلیط برگشت شماست.

زبان کشور مقصد را بشناسید

برای کاهش چالش‌های خود در سفرهای خارجی بهتر است یک دانش پایه از زبان کشور مقصد داشته باشید که بتوانید نیازهای خود را رفع کنید. کتاب‌های مختلف زیادی هستند که با عنوان زبان در سفر می‌توانید تهیه کنید و با مردم کشور مقصد ارتباط بگیرید. این امر به شما کمک می‌کند که در شرایط بحرانی بتوانید راحت‌تر مشکلات خود را حل کنید.

عوارض خروج از کشور

برای خروج از کشور باید حتماً مبلغی را تحت عنوان عوارض خروج از کشور به دولت بپردازید و قبض و کد رهگیری آن را در فرودگاه همراه خود داشته باشید. این عوارض خروج از کشور به صورت پلکانی تغییر می‌کند و با هر بار خروج درصدی به آن اضافه خواهد شد.

اگر سرباز هستید

اگر پسر هستید، بالای ۱۸ سال سن دارید و هنوز کارت معافیت دیجیتال یا پایان خدمت ندارند و می‌خواهید از کشور خارج شوید، باید حتماً گواهی اشتغال به تحصیل یا نامه از سازمان نظام وظیفه داشته باشید که بتوانید از کشور خارج شوید. در برخی مواقع گذاشتن یک وثیقه و سند به همراه نشان دادن بلیط برگشت جهت دریافت اجازه‌نامه دانشگاه و محل تحصیل ضروری است.

با تور سفر کنیم یا به تنهایی؟

بهتر است اگر برای بار اول قصد دارید به یک کشور خارجی سفر کنید، از تورهای معتبر برای این موضوع کمک بگیرید. چرا که آشنا نبودن با مراحل خروج از کشور و پرداخت قبض‌های مختلف مانند عوارض خروج و... در کنار رویارویی با فرهنگ و قوانین خاص و جدید می‌تواند چالش بسیار سنگینی برای شما باشد.

ضمن این که برخی کشور‌ها به افرادی که برای اولین بار به تنهایی سفر می‌کنند ممکن است مشکوک باشند و کمی چالش برای او ایجاد کنند.

سخن پایانی

سفر به کشورهای دیگر و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم سایر ملل می‌تواند جذاب باشد، اما اگر این سفر به دقت و با در نظر گرفتن مراحل انجام نشود، می‌تواند خاطرات بدی برای شما به یادگار بگذارد و هزینه‌های زیادی روی دست شما بگذارد. پس سعی کنید که مراحل را به دقت انجام دهید و از افراد با تجربه هم راهنمایی بگیرید.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه