ارسال به دیگران پرینت

اورژانس | اورژانس ایران

ایران باید در مسیر تبدیل شدن به قطب اوژانس منطقه باشد | وزیر بهداشت: اورژانس جمهوری اسلامی ایران باید در منطقه حرف اول را بزند.

وزیر بهداشت در مراسمی با تاکید بر ارتقای جایگاه علمی اورژانس ایران در منطقه، گفت: اورژانس کشور باید به مرجعی علمی در منطقه تبدیل شده و حرف اول را در این زمینه بزند.

ایران باید در مسیر تبدیل شدن به قطب اوژانس منطقه باشد | وزیر بهداشت: اورژانس جمهوری اسلامی ایران باید در منطقه حرف اول را بزند.

ایران در مسیر تبدیل شدن به قطب اورژانس منطقه

وزیر بهداشت در مراسمی با تاکید بر ارتقای جایگاه علمی اورژانس ایران در منطقه، گفت: اورژانس کشور باید به مرجعی علمی در منطقه تبدیل شده و حرف اول را در این زمینه بزند.

بهرام عین‌اللهی در آیین بهره‌برداری از ۲۳ دستگاه موتورلانس اورژانس تهران، بزرگ‌ترین انبار پشتیبانی کشور در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی و اتاق هدایت عملیات بحران (EOC) اظهار داشت: سابقه درخشان و عملکرد موثر اورژانس ایران در طول تاریخ گواه تعهد و تلاش بی‌وقفه  کارکنان این بخش است. 

وی با بیان اینکه خدمت در اورژانس عشق و ایثار می‌طلبد، افزود: پرسنل اورژانس در سخت‌ترین شرایط، جان بر کف دست نهاده و به نجات جان انسان‌ها می‌شتابند. این فداکاری و از خودگذشتگی، پاداشی جز رضایت خداوند متعال ندارد.

عین‌اللهی در ادامه با اشاره به رویکرد مردمی دولت سیزدهم و تلاش‌های بی‌وقفه آیت‌الله رئیسی در جهت پیشرفت کشور، خطاب به مدیران و کارکنان اورژانس خاطرنشان کرد: شما به عنوان سنگر اول سلامت در بحران‌ها، رسالت خطیری بر عهده دارید. باید با ادامه راه و مکتب شهید دکتر رئیسی، گام‌های بلندی در جهت ارتقای جایگاه اورژانس ایران در منطقه بردارید.

انتقال هوایی قلب اهدایی از رفسنجان به تهران با موفقیت جان بیمار را نجات داد | چه کسی قلب اهدایی را دریافت کرد؟

وزیر بهداشت با تاکید بر حرکت کشور به سمت مرجعیت علمی، گفت: اورژانس جمهوری اسلامی ایران باید به سمت مرجعیت علمی حرکت کند و در منطقه حرف اول را بزند.

وی تصریح کرد: اورژانس مانند یک دانشگاه است چراکه پرسنلش باید به تمامی اطلاعات در مورد بیماری ها، سوانح، وقایع و آسیب دیدگی ها دسترسی و آگاهی داشته باشند.

عین اللهی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اکنون مورد توجه کشورهای جهان اسلام قرار دارد، تاکید کرد: اورژانس کشور باید هم از لحاظ سخت افزاری و هم از حیث نرم افزاری با شایستگی های جمهوری اسلامی ایران برابری کند.

لزوم ارتقای روزافزون امکانات و تجهیزات امدادی و اورژانسی در کشور
وی افزود: ایران کشوری چهار فصل و پر از حوادث و بلایای طبیعی است؛ بنابراین ضرورت دارد که امکانات و تجهیزات امدادی و اورژانسی در کشورمان روز به روز ارتقا یابد، در این زمینه آموزش، کسب تجربه و تقویت روابط دیپلماسی در حوزه اورژانس، مهم است.

جعفر میعد فر رییس سازمان اورژانس کشور نیز در این مراسم، ضمن تشریح گزارشی از اقدامات سازمان اورژانس در دولت سیزدهم، از تقویت و تکمیل زیرساخت های اورژانس در نقاط مرزی به منظور خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی، خبر داد.

در ابتدای دولت مردمی، ۱۵۰ دستگاه موتورلانس در استان تهران فعال بود و با تدابیر اتخاذ شده، امروز با تزریق این ۳۳ دستگاه، ناوگان موتورلانس به ۲۶۴ دستگاه افزایش می یابد.

در ابتدای دولت زمان رسیدن بر بالین آمبولانس، ۲۵ دقیقه و موتورلانس ۱۷ دقیقه در استان تهران بوده که با اقدامات انجام شده، خصوصاً افزایش ناوگان موتورلانس، زمان رسیدن آمبولانس به ۱۵ دقیقه و موتورلانس از لحظه دریافت تماس به ۹ دقیقه کاهش یافته است.

تمام ناوگان موتورلانس به دستگاه تله کاردیولوژی مجهز است و بیماران قلبی در محل تماس توسط متخصص قلب ویزیت شده و آمار مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

افتتاح بزرگ‌ترین انبار پشتیبانی کشور در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی
بزرگترین انبار کشور در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی توسط خیّرین به متراژ ۲۴۰۰ متر مربع وقف شده که در این دولت سوله و پایگاه اورژانس آن ساخته شده است.

زمان شروع پروژه از سال ۱۳۹۸ آغاز شده که تا ابتدای دولت ۵۰ درصد کار انجام شده بود و در این دولت به اتمام رسید.

این انبار بزرگترین انبار پشتیبان حوزه فوریت های پزشکی در سراسر کشور است و نقش بسزایی در پشتیبانی عملیات ها خواهد داشت.

 

منبع : اقتصادآنلاین
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه