ارسال به دیگران پرینت

خلاصه اخبار؛

جمع بندی اخبار مهم در ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۳ | خلاصه‌ای از مهم‌ترین رویدادهای شبانگاهی

مهم ترین اخبار و رویدادهای مهم شبانگاهی ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۳ را در ۵۵ آنلاین بخوانید.

جمع بندی اخبار مهم در ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۳ | خلاصه‌ای از مهم‌ترین رویدادهای شبانگاهی

خلاصه‌ای از مهم‌ترین رویدادهای شبانگاهی

مهم ترین اخبار و رویدادهای مهم شبانگاهی ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۳ را در ۵۵ آنلاین بخوانید.

واکنش معاون قوه قضاییه به بی‌اخلاقی‌های انتخاباتی: توهین و تهمت‌ها در فضای مجازی رصد و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود

«خیبر» اولین تازه‌وارد لیگ برتر

 تیم خیبر خرم‌آباد در هفته سی و سوم و ماقبل پایانی لیگ آزادگان موفق شد ضمن پیروزی مقابل ۴-۱ مقابل آریو اسلامشهر و کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها، صعود خود را به عنوان اولین تیم به لیگ برتر قطعی کند.

جای نگرانی نیست، حال عمو قناد خوب است

افزایش ۵۰ درصدی ورود گردشگر خارجی به ایران

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: سال گذشته ۶ میلیون گردشگر خارجی به ایران سفر کردند که نسبت به سال قبل آن، افزایش ۵۰ درصدی داشته است.در فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه سال‌جاری با رشد حدود ۳۶ درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو بودیم.

در گرمای زیاد این علامت یعنی وضعیت بدن شما در خطر است

در فصل گرما، مهم است که علائم خطرناک گرمازدگی را شناسایی و به پیشگیری اقدام کنید.این علائم شامل گیجی یا حالت روحی مه‌آلود، لکنت زبان، از دست دادن هوشیاری و کما، پوست گرم و خشک یا تعریق زیاد، و تشنج می‌شوند. در صورت مشاهده هر یک از این علائم، باید بلافاصله برای کاهش دمای بدن اقدام کنید.

تاکنون ۱۲۰ هزار نفر از داوطلبان کارشناسی ارشد انتخاب رشته کرده‌اند

معاون آزمون‌های سازمان ملی سنجش: از ۴۷۶ هزار داوطلب آزمون کارشناسی ارشد ۳۶۶ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شده و بیش از ۱۲۰ هزار نفر تاکنون انتخاب رشته کرده‌اند.

اولین خرید استقلال مشخص شد

 مدیران باشگاه استقلال به دنبال جذب روبرتو تورس ستاره اسپانیایی گل‌گهر سیرجان هستند.روبرتو تورس در زمان مربیگری جواد نکونام به فولاد پیوست. در ابتدای فصل گذشته این وینگر اسپانیایی در آستانه پیوستن به استقلال بود اما مشکلات سقف قرارداد آبی پوشان باعث شد تا مدیران باشگاه استقلال نتوانند این بازیکن را جذب کنند و او راهی گل گهر شد.

گزارش روزنامه آمریکایی از بروز علائم زوال عقل بایدن

 وال استریت ژورنال در یک گزارش تحقیقی با استناد به صحبت‌های بیش از ۴۰ نفر، نوشت که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پشت درهای بسته نشانه‌هایی از زوال شناختی نشان می‌دهد.

محصولات غیرمجاز آرایشی با رنگ‌های خطرناک تولید می‌شود

مدیرکل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذاودارو: در تولید محصولات غیرمجاز آرایشی از مواد اولیهٔ صنعتی استفاده می‌شود که برای سلامتی به‌شدت خطرناک است.به‌طور مثال در ترکیب رژلب‌های غیرمجاز به‌دلیل استفاده از رنگ صنعتی، فلزاتی مثل سرب، آرسنیک و جیوه وجود دارد و باتوجه به اینکه این مواد به‌مرور بلعیده می‌شود، استفادهٔ آن‌ها در طولانی‌مدت می‌تواند عوارض جدی برای مصرف‌کنندگان داشته باشد.

کودکان ظاهراً به ربات‌ها بیشتر از انسان‌ها اعتماد دارند

معمولاً در انیمیشن‌ها شاهد دوستی بین کودکان و ربات‌ها هستیم و حالا دانشمندان در تحقیق جدید خود که روی ۱۱۱ کودک بین ۳ تا ۶ سال انجام شده است، ادعا کرده‌اند که کودکان در مجموع بیشتر به ربات ها اعتماد دارند تا انسان‌ها.علاوه بر این، کودکان تمایل بیشتری داشته‌اند که اسرار خود را با ربات‌ها در میان بگذارند و با آن‌ها دوست شوند. همچنین کودکان از جایگزینی معلم‌ها با ربات‌ها استقبال کرده‌اند.

مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ تمدید شد

معاون آزمون‌های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور از اصلاح دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ و تمدید مهلت انتخاب رشته تا پایان روز یکشنبه ۲۰ خرداد خبر داد.

پوست پرتقال می‌تواند فواید فوق‌العاده‌ای برای قلب داشته باشد

پوست تلخ پرتقال که برای حفاظت از داخل میوه است می‌تواند از داخل بدن ما نیز محافظت کند. دانشمندان دانشگاه فلوریدا دریافته‌اند که پوست پرتقال حاوی یک ترکیب زیست‌فعال به‌نام فرولویل پوترسین (feruloylputrescine) یا FP است که می‌تواند فوایدی برای سلامت قلب داشته باشد.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه