ارسال به دیگران پرینت

انتخابات | انخابات ریاست جمهوری

ثبت‌نام ۶ نفر برای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم | دومین روز از ستاد انتخابات کشور

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که تا ساعت ۱۰ صبح روز جمعه (امروز)، ۶ نفر به‌طور قطعی برای داوطلبی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام ۶ نفر برای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم | دومین روز از ستاد انتخابات کشور

ثبت‌نام قطعی شش نفر برای انتخابات تاکنون

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که تا ساعت ۱۰ صبح روز جمعه (امروز)، ۶ نفر به‌طور قطعی برای داوطلبی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور، صبح جمعه - ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - در جریان دومین روز نام‌نویسی داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، از ثبت‌نام ۶ نفر تا ساعت ۱۰ صبح خبر داد و گفت: تاکنون آقایان محمدرضا صباغیان بافقی، مصطفی کواکبیان، عباس مقتدایی، قدرت‌علی حشمتیان، سعید جلیلی و علی اردشیر لاریجانی در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه «ثبت‌نام از ساعت ۸ صبح آغاز شده و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت»، از کسانی که قصد داوطلبی دارند خواست تا از فرصت روز جمعه استفاده کرده و از ازدحام و شلوغی ستاد انتخابات در روزهای پایانی مهلت قانونی جلوگیری کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره امکان ثبت‌نام ایرانیان خارج از کشور گفت: اگر ایرانیان خارج از کشور قصد ثبت‌نام دارند، می‌توانند وکیل خود را معرفی کنند تا این وکیل با حضور در ستاد انتخابات کشور، فرآیند ثبت‌نام را انجام دهد.

چهاردهمین دوره ریاست جمهوری | دومین روز ثبت‌نام کاندیداها

اسلامی با بیان اینکه «در نخستین روز مهلت ثبت‌نام، ۳۳ نفر شامل ۲ خانم به ستاد انتخابات مراجعه کردند»، افزود: از این تعداد، ۵ نفر واجد شرایط بودند. امروز نیز یک خانم به دلیل نقص مدرک، موفق به ثبت‌نام نشد.

وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی در مورد شرایط ثبت‌نام به‌خوبی انجام شده و افرادی که واجد شرایط بودند، مراجعه کرده‌اند. همچنین در صورت عدم پذیرش ثبت‌نام، فرد می‌تواند درخواست رسیدگی به شورای نگهبان ارائه دهد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با تاکید بر برخورد یکسان با همه داوطلبان گفت: همه داوطلبان از یک در وارد می‌شوند و در فرصت سخنرانی پشت تریبون، هر کدام ۵ دقیقه فرصت دارند. همچنین هر داوطلب می‌تواند حداکثر ۳ نفر را با خود همراه داشته باشد.

اسلامی درباره احتمال تمدید مهلت ثبت‌نام گفت: جدول زمان‌بندی انتخابات با هماهنگی مجری و ناظر تهیه شده است و در صورت نیاز به تمدید، موضوع مطرح خواهد شد.

وی در پایان توضیح داد: مدارک داوطلبان شامل سن، مدرک تحصیلی، سوابق شغلی و گواهی سوء پیشینه بررسی می‌شود و این فرآیند بیشتر از ۲ دقیقه طول نمی‌کشد. در صورتی که مدارک کامل و شرایط اولیه مهیا باشد، فرد به سالن ثبت‌نام اصلی هدایت می‌شود.

 

منبع : ایسنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه