ارسال به دیگران پرینت

روابط زناشویی | تست روابط زناشویی

همسرت رو اینطوری بشناس! | ۲ تست رابطه برای روابط زناشویی که هر زوج باید انجام دهد

در روابط زناشویی هر زوجی باید این ۲ تست رابطه را انجام دهد. از این رو اوج ها را باید لذت برد و پستی ها را باید با مهربانی مدیریت کرد.به اشتراک گذاشتن خبرهای خوب و لحظات شادی در روابط زناشویی، که به عنوان “حرف بزرگ” شناخته می شود، می تواند کیفیت رابطه شما را بر اساس پاسخ آنها افزایش دهد یا مانع از آن شود.

همسرت رو اینطوری بشناس! | ۲ تست رابطه برای روابط زناشویی که هر زوج باید انجام دهد

 ۲ تست رابطه برای روابط زناشویی که هر زوج باید انجام دهد

 در روابط زناشویی هر زوجی باید این ۲ تست رابطه را انجام دهد. از این رو اوج ها را باید لذت برد و پستی ها را باید با مهربانی مدیریت کرد.به اشتراک گذاشتن خبرهای خوب و لحظات شادی در روابط زناشویی، که به عنوان “حرف بزرگ” شناخته می شود، می تواند کیفیت رابطه شما را بر اساس پاسخ آنها افزایش دهد یا مانع از آن شود.

 در روابط زناشویی هر زوجی باید این ۲ تست رابطه را انجام دهد. از این رو اوج ها را باید لذت برد و پستی ها را باید با مهربانی مدیریت کرد.

پاسخ و نحوه ارتباط شریک در هر دو لحظات چالش برانگیز و شاد مهم است. تحقیقات ارزش راهبردها را برای حل تعارضات و بازگرداندن هماهنگی در بحث ها برجسته می کند. وقتی یک شریک در شادی ما شریک است، نشان می دهد که او به شادی و رفاه ما اهمیت می دهد.

یک مطالعه در سال ۲۰۲۱ که در مجله Frontiers in Psychology منتشر شد، اهمیت ارتباط سالم را در یک رابطه، نه تنها در لحظات پرتنش مانند دعوا یا شرایط اضطراری، بلکه همچنین در هنگام تجربه زمان‌های خوب مانند ترفیع یا تعطیلات عاشقانه، برجسته کرد. واکنش و نحوه ارتباط شریک در این لحظات می تواند منجر به سطوح بالاتر رضایت از رابطه شود یا نشان دهنده پایان رابطه باشد.

در اینجا دو لحظه مهم در یک رابطه وجود دارد که می تواند بر آینده آن تأثیر بگذارد.

۱. چگونه شریک زندگی شما در یک دعوا واکنش نشان می دهد

تحقیقات نشان می دهد که مشاجرات و مسائل ارتباطی برخی از دلایل اصلی پایان دادن به روابط هستند. با این حال، تنها موضوع اختلاف نیست، بلکه نحوه ارتباط شرکا در طول آن نیز مهم است.

به عنوان مثال، لحن صدای شریک، تمایل آنها به قطع صحبت یا صحبت کردن با طرف مقابل، و اینکه آیا آنها احساس تحقیر می کنند یا اینکه مشکلاتشان به حداقل می رسد، همگی در نتیجه یک درگیری نقش دارند. تحقیقات نشان می دهد که در حالی که اختلاف نظر به خودی خود مضر نیست، تدافعی، لجبازی یا کناره گیری از مکالمه می تواند برای روابط مضر باشد.

در مقابل، “پاسخگویی درک شده شریک”، که نشان می دهد چگونه مراقبت، درک، و اعتبار یک شریک درک می شود، اثر شفابخش در مواقع سختی دارد. حتی در طول یک مشاجره شدید، ممکن است لحن محترمانه خود را حفظ کنید و به شریکتان بگویید که علیرغم مخالفت با او، به او اهمیت می دهید. «جنگ به حق» همچنین به پرداختن به نگرانی‌ها بدون استفاده از زبان سرزنش و ادامه رفتار با احترام با یکدیگر بستگی دارد.

محققان بیشتر بر اهمیت «انطباق» در بحث‌ها تأکید می‌کنند، که شامل استراتژی‌هایی است که افراد برای حل تعارضات و بازگرداندن هماهنگی در روابط به کار می‌گیرند.

معمولاً چهار نوع پاسخ تطبیقی وجود دارد:

فعال-سازنده. شرکا عمداً در مورد مسائل بحث می کنند و فعالانه برای حل مشکلات کار می کنند.

منفعل-سازنده. یک شریک ممکن است در سکوت ببخشد و صبورانه منتظر بهبود شرایط باشد، بدون ابراز مخالفت آشکار.

فعال-مخرب. در اینجا، افراد تمایل دارند از شریک زندگی خود انتقاد کنند و حتی ممکن است تهدید به پایان دادن به رابطه در پاسخ به مسائل شوند.

منفعل – مخرب. افراد هم شریک زندگی خود و هم مشکل اساسی را نادیده می گیرند که منجر به فقدان ارتباط سازنده یا راه حل احتمالی می شود.

یک پاسخ سازگار سازنده به احتمال زیاد به نفع رابطه است و ممکن است شامل سازش کردن یا همکاری با یکدیگر برای یافتن راه حل های سودمند متقابل باشد.

درگیر شدن در گوش دادن فعال با توجه به دیدگاه، احساسات و نگرانی های شریک زندگی خود در حالی که به وضوح نظرات خود را بیان می کنید. اعتراف به اشتباهات و ارائه بخشش؛ و در صورت نیاز موقتاً از درگیری دور شوید تا خنک شوید و دوباره جمع شوید.

با اقامت سالم، یک شریک سعی می کند با رویکردی مثبت، سازنده و تمایل به اولویت دادن به رابطه بر تفاوت های فردی پاسخ دهد. هنگامی که دیگری مرتکب اشتباه می شود، ممکن است در برابر میل به سرزنش کردن یا عصبانی شدن مقاومت کند و تصمیم بگیرد که با صبر و درک موقعیت را مدیریت کند.

۲. چگونه شریک زندگی شما به اخبار خوب واکنش نشان می دهد

به اشتراک گذاشتن خبرهای خوب و لحظات شادی با یک شریک، که به عنوان “حرف بزرگ” شناخته می شود، می تواند کیفیت رابطه شما را بر اساس پاسخ آنها افزایش دهد یا مانع از آن شود.

یک مطالعه در سال ۲۰۲۳ نشان داد که احساس قدردانی توسط یک شریک، که اغلب نتیجه یک پاسخ مثبت به حروف بزرگ است، همچنین باعث می‌شود که شما نسبت به آنها قدردانی بیشتری داشته باشید، همچنین به نیازهای آن‌ها پاسخ دهید و به احتمال زیاد به آنها متعهد بمانید.

مشابه پاسخ های تطبیق، یک پاسخ فعال-سازنده به سرمایه گذاری با اشتیاق، حمایت و علاقه واقعی مشخص می شود و بیشترین تأثیر مثبت را بر رضایت از رابطه دارد. این احساس پاسخگویی، ارتباط و صمیمیت عاطفی درک شده شریک را تقویت می کند و به افراد اجازه می دهد تا رویدادهای مثبت را به طور کامل از طریق واکنش های مشتاقانه عزیزان خود تجربه کنند.

از سوی دیگر، پاسخ‌های منفعلانه یا مخرب می‌تواند باعث شود که شریک زندگی خود را نادیده گرفته شود یا مورد قدردانی قرار نگیرد، زیرا یا چیزی فراتر از یک تصدیق زودگذر دریافت نمی‌کند یا مورد انتقاد و بی‌اعتباری قرار می‌گیرد. در درازمدت، این نوع پاسخ ها منجر به از هم گسیختگی روابط می شود.

تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که پاسخ‌های فعال-سازنده که فعال هستند یا از شریک زندگی خود می‌خواهند تا اخبار خوب را توضیح دهد و در نتیجه شادی مشترک را تقویت می‌کند، منجر به رضایت جنسی بیشتر می‌شود، در حالی که انواع دیگر پاسخ‌ها با رضایت کمتر یا حتی ناراحتی جنسی مرتبط بودند.

وقتی یک شریک در شادی شما شریک است، نشان می دهد که او به شادی و رفاه شما اهمیت می دهد. این لحظات می تواند نشان دهنده میزان فضای عاطفی آنها برای شما باشد و چقدر با شما در “توجه” راحت هستند.

یک مطالعه در سال ۲۰۲۲ اهمیت مراقبت از سلامت روان خود را برای تبدیل شدن به شریکی پاسخگوتر نشان می دهد. محققان دریافتند که افراد زمانی که خودشان احساسات مثبت را تجربه می کنند، بهتر می توانند با اشتیاق به اخبار خوب شریک خود پاسخ دهند.

هر روز می توان فرصت هایی را برای تعاملات با حروف بزرگ پیدا کرد. تحقیقات نشان می دهد که وقتی شریک زندگی شما حتی یک تلاش کوچک برای برقراری ارتباط انجام می دهد، مانند یک نظر، سوال یا اشاره ای که به دنبال جلب توجه یا مشارکت شماست، پاسخ مثبت و با دقت بسیار مهم است.

به عنوان مثال، شریک زندگی شما ممکن است به گل زیبایی که در حین پیاده روی متوجه شده است اشاره کند. برای ارتباط با شما و به اشتراک گذاشتن شادی خود، آنها ممکن است بگویند “خیلی خوشحالم که امروز برای پیاده روی طولانی رفتیم!” پاسخ مثبت شما، مانند ذکر یک لحظه خاص در طول پیاده روی یا پیشنهاد گذراندن اوقات فراغت بیشتری با هم، مانند «من هم واقعاً از آن لذت بردم! چطور می‌شود این آخر هفته مسیر پیاده‌روی جدید را امتحان کنیم؟» تلاش آنها برای استفاده از حروف بزرگ را تصدیق می کند و به تقویت ارتباط شما به روشی طولانی مدت و معنی دار کمک می کند.

نتیجه

اولویت دادن به ارتباطات حمایتی و پاسخگو می تواند به زوج ها کمک کند تا روابط سالم تر و رضایت بخش تری ایجاد کنند و حفظ کنند. نحوه برقراری ارتباط شرکا در هر دو زمان چالش برانگیز و شاد فرصتی برای رشد و گسترش روابط است.

منبع : اندیشه معاصر
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه