ارسال به دیگران پرینت

استیک خانگی | روش پخت استیک خانگی

اینبار استیک رو خونگی بپز ببین چه طعمی داره | روش پخت استیک خانگی +ویدئو

اگر دوست دارید استیک خانگی درست کنید این مطلب را تا انتها دنبال کنید در ادامه برای اطلاع از روش پخت استیک خانگی با ما همراه باشید.

اینبار استیک رو خونگی بپز ببین چه طعمی داره | روش پخت استیک خانگی +ویدئو

روش پخت استیک خانگی


اگر دوست دارید استیک خانگی درست کنید این مطلب را تا انتها دنبال کنید در ادامه برای اطلاع از روش پخت استیک خانگی با ما همراه باشید.

برای پخت استیک در خانه، مراحل زیر را دنبال کنید:
مواد لازم:- قطعه‌های گوشت استیک (مثلاً نوع بیف تندرلوین یا ریب‌ای)- نمک- فلفل سیاه- روغن (مثلاً روغن زیتون یا روغن کنجد)- اختیاری: ادویه‌ها یا حشیش‌های خشک (مثلاً رزماری یا ترخون)
مراحل پخت:
1. گوشت را از یخچال بیرون بیاورید و به اتاق‌دمای اطاق خود بگذارید تا به دمای اتاق برسد. این کار به پخت یکنواخت‌تر و بهتر کمک می‌کند.
2. گوشت را با کاغذ آشپزی خشک کنید تا سطح اضافی رطوبت از آن جذب شود.
3. ابزارهای پخت مانند ماهیتابه یا تابه را روی حرارت بالا (حدود 200-250 درجه سانتیگراد) گرم کنید.
4. سطح گوشت را با نمک و فلفل سیاه پوشانده و اختیاری می‌توانید ادویه‌های دلخواه خشک را هم اضافه کنید.
5. روغن را به تابه بریزید و اجازه دهید داغ شود. سپس گوشت را در تابه قرار دهید.
6. گوشت را برای پخت به مدت حدود 2-4 دقیقه از هر طرف بگذارید. زمان پخت بستگی به ضخامت گوشت و ترجیحات شما دارد. برای استیک خو داشته، می‌توانید زمان پخت را کمتر کنید.

سرو استیک با روکش طلا همراه با نیرو های امنیتی! + ویدئو

7. برای به دست آوردن دندانی استیک دلخواه، می‌توانید دمای دلخواه درون استیک را با یک ترمومتر خوراکی بسنجید. به عنوان راهنمای عمومی، برای استیک خو داشته، دما باید حدود 55-60 درجه سانتیگراد باشد.
8. پس از پخت، استیک را از تابه خارج کرده و به مدت 2-3 دقیقه در خنک شدن دهید. این کار به توزیع بهتر طعم و افزایش عصاره در گوشت کمک می‌کند.
9. استیک را برش دهید و به همراه نوعی سس یا تزئینات دلخواه مصرف کنید.
لذت ببرید!

انواع معمول گوشت استیکی

1. بیف تندرلوین (Tenderloin Steak): گوشت تندرلوین یکی از لطیف‌ترین و طراوت‌ترین انواع گوشت استیکی است. این استیک از قسمت پشت گوشت گاو گرفته می‌شود و بسیار نرم و ملایم است.
2. ریب‌ای استیک (Ribeye Steak): این نوع استیک از قسمت ریب‌های گوساله یا گاو گرفته می‌شود و دارای چربی بیشتری درون و دور گوشت است. این چربی‌ها به طعم و ارتعاشات خاصی به استیک می‌دهند.
3. نیویورک استیک (New York Strip Steak): این استیک از قسمت عضله لوین گاو گرفته می‌شود. آن دارای تعداد معتدلی چربی است و طعمی خوشبو و قوی دارد.
4. فیله مینیون (Filet Mignon): مشابه تندرلوین است، اما عضله مینیون کوچکتر است. این استیک بسیار نرم و ملایم است و عمدتاً بدون چربی است.
5. گوشت گوساله استیک (Veal Steak): این استیک از گوساله‌های جوان گرفته می‌شود و دارای طعم ملایمی است. به عنوان یک استیک رقیق و نرم معروف است.
6. استیک تنگو (T-Bone Steak): این استیک دارای دو قسمت گوشت مختلف، یکی از قسمت ریب‌ای و دیگری از قسمت تندرلوین است. این استیک دارای طعم و ترکیب متنوعی است.
7. استیک برگر (Burger Steak): این نوع استیک از گوشت چرخ‌کرده تهیه می‌شود و به عنوان برگر یا پتسی سرو می‌شود. این نوع استیک بسیار محبوب برای تهیه همبرگرها است.
هر یک از این انواع استیک دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است و انتخاب نوع استیک بستگی به سلیقه شما دارد.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه