ارسال به دیگران پرینت

جذاب‌ترین نقاط استانبول برای سفر با نوجوانان

استانبول شهر شگفت‌انگیزی که در میان دو قاره واقع شده، ظرفیت‌های بسیار زیادی برای جذب گردشگر دارد. از مکان‌های تاریخی، مراکز خرید، پلاژهای ساحلی و جزیره‌های زیبا بگیرید تا دیگر مکان‌هایی که باعث می‌شود سفر به استانبول طرفداران زیادی داشته باشد.

جذاب‌ترین نقاط استانبول برای سفر با نوجوانان

استانبول شهر شگفت‌انگیزی که در میان دو قاره واقع شده، ظرفیت‌های بسیار زیادی برای جذب گردشگر دارد. از مکان‌های تاریخی، مراکز خرید، پلاژهای ساحلی و جزیره‌های زیبا بگیرید تا دیگر مکان‌هایی که باعث می‌شود سفر به استانبول طرفداران زیادی داشته باشد. با این وجود، این جذابیت تنها برای بزرگسالان خلاصه نمی‌شود. بلکه در این شهر، مکان‌های بسیاری دیگری نیز برای افراد کم سن‌و‌سال‌تر وجود دارد. آشنایی با جذاب‌ترین نقاط استانبول برای سفر با نوجوانان به شما کمک می‌کند تا سفر دلپذیرتری را با فرزندانتان تجربه کنید. در ادامه به چند مورد از بهترین مکان‌ های دیدنی استانبول اشاره خواهیم کرد.

 

تم پارک ویالند Isfanbul (Vialand)

ویالند یا اسفانبول، یک پارک موضوعی بزرگ در استانبول فرصت خوبی برای گذراندن ساعت‌هایی جذاب و هیجان‌انگیز برای شما و فرزندتان است. در این تم پارک، فعالیت‌های خانوادگی فراوانی وجود دارد که می‌توانید با فرزندان خود از آن لذت ببرید. مثلا یک برج کوچک برای کسانی که از ارتفاع نمی‌ترسند، یک مزرعه سرگرم‌کننده با جوجه‌های شاد و یک تونل سافاری عجیب و غریب وجود دارد که بچه‌ها را هیجان‌زده می‌کند. علاوه‌ بر همه این‌ها، فروشگاه‌ها و رستوران‌هایی وجود دارد که می‌توانید در آن‌جا غذا بخورید و خستگی چندین ساعت بازی را از تن به در کنید. چه با تور استانبول سفرمارکت سفر کردید چه به طور شخصی این پارک را در برنامه سفر خود قرار دهید.

آدرس: Yeşilpınar, Şht. Metin Kaya Sk. No: 11/1, 34065 Eyüpsultan

 

مینیاتورک Miniatürk

پارک موزه مینیاتورک استانبول، ویترینی است که میراث تاریخی و فرهنگی در هر گوشه از ترکیه را به صورت کوچک‌شده و مینیاتوری منعکس می‌کند. مینیاتورک دارای مدل‌هایی از مکان‌های دیدنی معروف شهر و کشور از جمله مسجد آبی و ایاصوفیه است. چیزهای دیدنی در موزه مینیاتورک شامل بسیاری از شهرهای باستانی، معابد و کاخ‌هایی است که از زمان‌های قدیم در منطقه آناتولی و آسیای صغیر وجود داشته‌اند. شعار مینیاتورک «مدل کوچک یک کشور بزرگ» است و یک چهارم از مساحت ۶۰۰۰۰ متر مربع موزه را ماکت‌ها تشکیل می‌دهند. لازم به ذکر است که ماکت‌ها با مهارت بسیار ساخته شده‌اند و آثار به اصل خود وفادار هستند. رفتن به این پارک یک روز جالب را برای نوجوانان شما می‌سازد. همچنین باتوجه به هزینه کم بلیط، مقرون به صرفه نیز هست.

آدرس: Örnektepe, İmrahor Cd. No:7, 34445 Beyoğlu

 

پارک آبی مارینا آکوا استانبول Marina Aqua Water Park

پارک آبی مارینا که به دلیل نزدیکی به ساحل توزلا به پارک آبی توزلا نیز معروف است، بزرگترین و جذاب‌ترین پارک آبی استانبول است که در سال ۲۰۱۹ در منطقه آسیایی شهر افتتاح شد. این پارک آبی در فضایی باز به وسعت ۱۵۰۰۰ متر مربع واقع شده است. توزلا شامل ۱۷ سرسره آبی متفاوت و جذاب از جمله بلندترین سرسره آبی جهان است که ۲۴ متر ارتفاع دارد. اما ارتفاع تنها چیزی نیست که این سرسره را خاص می‌کند؛ بلکه مسیر پیچ در پیچ به طول ۱۰۰ متر آن است. علاوه بر این سرسره ها، استخر غواصی، استخر شنا، استخر موج و تعدادی جاذبه دیگر نیز وجود دارد. همچنین یک فودکورت و تعدادی رستوران و همچنین یک مرکز خرید در این پارک موضوعی در استانبول وجود دارد. برای گردش و تفریح در این پارک آبی کافی است یک بلیط تهران استانبول بخرید و در کمترین زمان به استانبول برسید.

آدرس: Tuzla district, Jami, Balikcilar Street, No. 20.1

2-2

 

کیدزانیا KidZania

کیدزانیا اصالتی مکزیکی دارد و اولین بار در مکزیک و سپس در چند نقطه دیگر جهان افتتاح شد. کیدزانیا در استانبول نیز شعبه دارد. این مرکز تفریحی، برای کودکان و نوجوانان فعالیت‌های مختلفی مانند آشپزی، پزشک بودن و آتشنشان بودن را ارائه می‌دهد. کیدزانیا به آن‌ها اجازه می‌دهد خود را در شرایطی ببینند که ممکن است در آینده به آن‌ برسند. این تم پارک افزون‌بر اینکه باعث سرگرم شدن فرزند شما می‌شود؛ رویکرد آموزشی و تربیتی نیز دارد. در این مجموعه تفریحی کودکان می‌توانند در ازای خدماتی که ارائه می‌دهند حقوق بگیرند. واحد پولی به نام کیدزوس، وجه رایج کیدزانیا است و کودکان می‌توانند کیدزوس‌ها را در قبال کار انجام شده در بانک کیدزانیا نگهداری کنند. این پول می‌تواند در فروشگاه‌ها یا فعالیت‌های تفریحی در نظر گرفته شده صرف شود.

آدرس: Üsküdar, Acıbadem, Akasya Avm No:25A, 34660

 

دلیفیناریوم استانبول Istanbul Dolphinarium

یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی استانبول، دلفیناریوم استانبول است. دلفیناریوم استانبول مجموعه وسیعی است که از زمان افتتاح آن در سال ۲۰۰۸ بزرگترین دلفیناریوم سرپوشیده اروپا محسوب می‌شود. تجربه حس واقعی شنا در کنار دلفین‌های آموزش‌دیده، اصلی‌ترین امکانی است که در پارک دلفین‌های استانبول به راحتی می‌توان شاهد آن بود. فضایی بکر و ناب که امکان شنا برای همه علاقمندان را، به شرط آشنایی و توانایی شنا، فراهم می‌سازد. دلفیناریوم استانبول یکی از محورهای اصلی تور استانبول است که امروزه با توجه به محبوبیت بسیار زیاد آن، شاهد افزایش قابلیت‌ها و امکانات این پارک آبی زیبا برای گردشگران هستیم. در مجموع چهار نمایش در این مجموعه برگزار می‌شود که تمامی آن‌ها حدود یک ساعت به‌طول می‌انجامد.

آدرس: Silahtarağa Mh, Silahtarağa Cd. No:20, 34050 Eyüpsultan

 

پارک ماجراجویی فارستانبول Forestanbul Macera

فارستانبول یک شهر ماجراجویی با ۱۲ فعالیت سرگرم‌کننده در مقیاسی به ابعاد ۶۵ هزار مترمربع است که همه، به‌ویژه نوجوانان، می‌توانند از آن لذت ببرند. این پارک ماجراجویی موضوعی، برای افرادی که به‌دنبال هیجان هستند فوق‌العاده است. فارستانبول به شما و فرزندانتان این امکان را می‌دهد که به دور از استرس و هرج و مرج شهر با فعالیت‌هایی مانند طناب زنی بلند، دیواره کوهنوردی، تاب غول پیکر و زیپ لاین به ورزش و تفریح ​​هماهنگ با طبیعت بپردازید. فارستانبول همچنین رستورانی دارد که می‌توانید پس از تجربه جاذبه‌های فراوان پارک در آن غذا بخورید. این پارک نیز افزون بر کارکرد تفریحی، کارکردی آموزشی دارد و کودکان را با قرار دادن در شرایط سخت و طبیعی، برای مواجهه با شرایط پیش‌بینی‌نشده و سخت، آشنا و آماده می‌سازد.

آدرس: Taşdelen, Taşdelen cad, Mesire Alanı, 34000 Çekmeköy

2-3

 

موزه اسباب‌بازی استانبول Istanbul Oyuncak Müzesi

موزه اسباب بازی استانبول که توسط شاعر و نویسنده ترکیه‌ای، «سونای آکین» تأسیس شده است، مکانی بی‌نظیر و جذاب برای کودکان و بزرگسالان است. مجموعه خصوصی اسباب‌بازی‌های هنرمند که از حراجی‌ها و عتیقه‌فروشی‌ها از سراسر جهان جمع‌آوری شده است، اکنون در یک عمارت چوبی نفیس در خیابانی فرعی، درست در یک مرکز خرید لوکس اصلی شهر در سمت آسیایی، به نمایش گذاشته شده است. بچه‌ها می‌توانند در بخشی که به اسباب‌بازی‌های فضایی اختصاص دارد، در مورد تلاش بشریت برای رفتن به ماه بیاموزند و در بخشی که قطارهای اسباب‌بازی کلاسیک در آن نمایش داده می‌شوند، از انقلاب صنعتی مطلع می‌شوند. در کل تجربه جالبی برای بچه‌های عصر دیجیتال خواهد بود که یاد بگیرند اجدادشان با چه اسباب‌بازی‌هایی سرگرم می‌شدند. نمایش‌های تئاتر و کارگاه‌های منظم برای بچه‌ها نیز توسط موزه برگزار می‌شود، جایی که آن‌ها می‌توانند نحوه ساخت اسباب‌بازی، روبات‌ها و اوریگامی‌ها یا کشف اسرار طبیعت و فضا را بیاموزند.

آدرس: Göztepe, Dr. Zeki Zeren Sk No:17, 34730 Kadıköy

 

کلام آخر:

در استانبول فرصت‌های بسیاری برای گذران اوقات فراغت با نوجوانان وجود دارد. این گروه سنی بسیار حساس هستند و فراهم کردن لحظاتی که آن‌ها را به‌وجد بیاورد، هم به شما و هم به آن‌ها احساس خوبی می‌دهد. برای اینکه سفری راحت به استانبول داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم از طریق سفرمارکت بلیط هواپیما استانبول را بخرید. سفرمارکت شرایطی فراهم می‌کند تا شما هم تمام بلیط‌ها را به‌صورت یک‌جا در این سایت ببینید و هم با مقایسه قیمت‌هایی که ارائه شده است، ارزانترین بلیط هواپیما استانبول را بخرید. 

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه