ارسال به دیگران پرینت

یخچال | مواد ممنوعه در یخچال

این 10 تا چیز رو هرگز تو یخچال نذارید

هرچند به نظر خیلی افراد یخچال مکانی همه منظوره برای نگهداری انواع مختلف مواد غذایی به نظر برسد، اما واقعاً اینطور نیست. در ادامه ببینید که چه چیزهایی را هیچوقت نباید داخل یخچال بگذارید.

این 10 تا چیز رو هرگز تو یخچال نذارید

هرچند به نظر خیلی افراد یخچال مکانی همه منظوره برای نگهداری انواع مختلف مواد غذایی به نظر برسد، اما واقعاً اینطور نیست. در ادامه ببینید که چه چیزهایی را هیچوقت نباید داخل یخچال بگذارید.

این فضا معمولاً برای نگهداری سبزیجات و لبنیات و میوه‌ها در نظر گرفته شده‌است اما باز هم برخی سبزیجات و چاشنی‌ها هستند که در دمایی بیشتر از یخچال بیشتر عمر می‌کنند و نگهداری از آن‌ها در یخچال می‌تواند عمر مفید آنها را کوتاه کند و حتی کیفیت غذا را بدتر کند.

در این مطلب لیستی از ۱۰ ماده‌ای که نباید در یخچال بگذارید را برای شما آورده‌ایم.

۱۰ ماده‌ای که نباید در یخچال بگذارید

۱- سس تند

سس تند تا سه سال در کابینت و انبار به راحتی دوام می‌آورد و نیازی به نگهداری در انبار ندارد.

۲- سیب‌زمینی

سیب زمینی وقتی در یخچال نگهداری شود، تغییر طعم خواهد داشت. بهترین کار نگهداری سیب زمینی در کیسه کاغذی است. کیسه‌های پلاستیکی رطوبت را به دام می‌اندازند و پوسیدگی سیب زمینی را تسریع می‌کنند. بیشتر انواع سیب زمینی با این روش تا سه هفته دوام خواهندداشت. 

۳- نان

یخچال نان را سریع خشک می کند. هرچه که در چهار روز خورده می‌شود را در دمای اتاق نگه دارید و بقیه را فریز کنید. 

۴- پیاز

پیازها را در همان کیسه توری یا کیسه‌ای که هوا جریان دارد ذخیره کنید. مراقب باشید پیاز را از سیب زمینی دور نگهدارید چون باعث پوسیدگی پیاز می‌شود.

۵- باتری

برخی افراد باتری را در یخچال نگهداری می‌کنند اما کار بسیار اشتباهی است. باتری را در یک کشو در دمای اتاق نگهداری کنید. سرمای شدید (یا گرما) می‌تواند عملکرد باتری را کاهش دهد.

۶- سیر

بهترین جا برای نگهداری سیر به مدت دو ماه، انبار و جای خشک و خنک است. هوا که جریان داشته‌باشد برای ماندگاری سیر کافی است.

۷- گوجه فرنگی

بهترین جا برای گوجه فرنگی که نرم نشود، روی اپن آشپزخانه و خارج از نایلون است. گوجه فرنگی‌های رسیده سه روز ماندگاری دارند.

۸- قهوه

یخچال و فریزر طعم قهوه آسیاب شده و دانه قهوه را تغییر می‌دهد. قهوه‌ای که در ظرف دربسته باشد و در جای تاریک و خشک نگهداری شود بهترین کیفیت را دارد.

۹- لاک ناخن

واضح است که نگهداری لاک ناخن در یخچال می‌تواند باعث غلیظ شدن آن شود. لاک ناخن را در دمای اتاق، دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.

۱۰- کدو حلوایی

کدو حلوایی و انواع آن را تا حدود یک ماه و بیشتر می‌توانید در انبار نگهداری کنید.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه