ارسال به دیگران پرینت

آینده روشن بازار مسکن | استمرار فعالیت سامانه خودنویس

کارشناس سیاست‌گذاری مسکن اعلام کرد که با ادامه فعالیت سامانه خودنویس در دولت چهاردهم، انتظار می‌رود سقف اجاره مسکن رعایت شود.

آینده روشن بازار مسکن | استمرار فعالیت سامانه خودنویس

ایجاد آرامش در بازار مسکن

کارشناس سیاست‌گذاری مسکن اعلام کرد که با ادامه فعالیت سامانه خودنویس در دولت چهاردهم، انتظار می‌رود سقف اجاره مسکن رعایت شود.

از خردادماه سال گذشته که این سامانه راه‌اندازی شده، ثبت قراردادهای اجاره در آن انجام می‌شود و از ماه گذشته، ثبت قراردادهای خرید و فروش نیز امکان‌پذیر شده است. این سامانه به بهبود وضعیت بازار مسکن و ایجاد ثبات در بازار اجاره کمک کرده است.

پیش بینی بازار مسکن در آینده | رکود٬ روند طبیعی این بازار را برهم زده است

در حال حاضر، بازار اجاره مسکن به راه‌اندازی این سامانه نیاز دارد و برای تقویت و بهبود وضعیت آن، تکمیل این سامانه یکی از وظایف اصلی دولت و وزیر راه و شهرسازی است.

ایلاتی، کارشناس سیاست‌گذاری مسکن، در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت که این سامانه توانسته بخشی از نیاز مستاجران را برآورده کند. وی افزود: با اجرای این سامانه، هزینه‌های مستاجران کاهش یافته و باید این روند در دولت چهاردهم ادامه یابد. همچنین، این سامانه حدود هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی برای بخش اجاره مسکن داشته است که نگرانی‌های مستاجران را کاهش داده است.

ایلاتی تاکید کرد که فعالیت‌های این سامانه باید ادامه یابد تا بازار مسکن به آرامش و ثبات برسد و با ثبت قراردادهای بیشتر، دلالان و سوداگران از این بازار حذف شوند. او همچنین اشاره کرد که باید هر چه سریع‌تر بازار مسکن را به سمت آرامش و کنترل قیمت‌ها هدایت کرد و این امر تنها از طریق سامانه خودنویس ممکن است.

وی افزود که این سامانه می‌تواند زمینه را برای بهبود وضعیت بازار خرید و فروش نیز فراهم کند و در حال حاضر باید فعالیت‌های آن تقویت شود. با راه‌اندازی سامانه خودنویس، علاوه بر ایجاد ثبات در بازار، سقف اجاره مسکن نیز در آن ثبت شده است. ایلاتی پیش‌بینی کرد که با ادامه فعالیت این سامانه، صرفه‌جویی بیشتری در این بخش حاصل خواهد شد.

 

منبع : اقتصادآنلاین
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • انسان ارسالی در

      چرا مسولان ما سری به این دیوار نمیزنن تا ببینند چه خبره قیمتها رو فقط دیوار بالا می‌بره لطفا این برنامه رو حذف کنید تا اتفاقات خوب رقم بخوره انشاالله

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه