ارسال به دیگران پرینت

توت‌فرنگی | ژله توت‌فرنگی

تا حالا توت‌فرنگی هندوانه خوردی؟ | ترفند ژله توت‌فرنگی با تزئین هندوانه +ویدئو

اگر میخواهید حسابی برای مهمان‌هایتان سلیقه به خرج دهید پیشنهاد میکنم حتما این ژله توت‌فرنگی را درست کنید در ادامه برای یادگیری ترفند ژله توت‌فرنگی با تزیین هندوانه با ما همراه باشید.

تا حالا توت‌فرنگی هندوانه خوردی؟ | ترفند ژله توت‌فرنگی با تزئین هندوانه +ویدئو

 ترفند ژله توت‌فرنگی با تزئین هندوانه

اگر میخواهید حسابی برای مهمان‌هایتان سلیقه به خرج دهید پیشنهاد میکنم حتما این ژله توت‌فرنگی را درست کنید در ادامه برای یادگیری ترفند ژله توت‌فرنگی با تزیین هندوانه با ما همراه باشید.

یه عمر قارچ سوخاری رو اشتباه درست میکردیم! | طرز تهیه قارچ سوخاری شکم پر با گوشت بدون نیاز به فر | اینو درست کنی همه پای ثابت غذاهات میشه! + ویدئو

انواع دسرهایی که با ژلاتین تهیه می‌شوند، پودینگ‌ها و پای‌های خامه‌ای بدون نیاز به پخت همگی زیر گروه ژله به حساب می‌آیند.نام ژله که این روزها برای دسر ژلاتینی استفاده می‌کنیم در واقع به یک برند معروف با نام Jell-O اشاره دارد.ژله در واقع به دو صورت فوری و آماده و به شکل پودری در رنگ‌ها و طعم‌های متفاوت تولید شده و به فروش می‌رسد.

نوع پودری آن شامل پودر ژلاتین و طعم‌دهنده از جمله شکر یا شیرین‌کننده‌های مصنوعی بوده و در آب جوش کامل حل می‌شود. سپس بعد از آن که مدتی گذاشتید تا سرد شود، اجازه بدهید تا خودش را بگیرد تا برای میل کردن آماده شود.


برای درست کردن یک دسر مفصل و خوشمزه می‌توان میوه، سبزیجات و خامه زده شده را نیز به ژله اضافه کرد و در قالب‌هایی با شکل‌های متفاوت قرار داد تا تزئینات آن جذاب‌تر شود. ژله را معمولا در یخچال قرار می‌دهند تا سفت شود و سپس برای خوردن کاملاً آماده می‌شود.

آناناس تازه، پاپایا، کیوی و ریشه زنجبیل به دلیل داشتن آنزیم‌های خاصی که در ساختارشان وجود دارد نباید در تهیه ژله مورد استفاده قرار بگیرند چرا که از سفت شدن و شکل گرفتن ژله جلوگیری می‌کنند.

از ژله برای ساخت دسر معروف “قالب ژله” استفاده می‌شود که برای تهیه آن تنها نیاز به قالبی دارید که ژله را نگه دارد؛ سعی کنید قبل از گذاشتن ژله برای سفت شدن از سایر مواد مانند میوه خرد شده، آجیل و سایر مواد نیز برای تهیه این دسر خوشمزه استفاده کنید.

سالاد ژله، در واقع سالادی است که با ژلاتین طعم‌دار، میوه و گاهی‌ اوقات نیز هویج یا سایر سبزیجات تهیه می‌شود. سایر ترکیبات این سالاد شامل پنیر محلی، پنیر خامه‌ای، مارشمالو، آجیل و انواع مغزها به دلخواه یا چوب‌شور است.

سالادهای ژله در دهه 1960 بسیار محبوب بودند و امروزه نیز گاهاً به عنوان یک سالاد قدیمی در منوی رستوران‌ها مشاهده می‌شوند.ژلاتین در واقع پروتئینی است که از کلاژن استخراج شده و از استخوان‌های جوشانده، بافت‌های همبند و سایر محصولات حیوانی تهیه می‌شود و جالب است بدانید از قرن پانزدهم جزو دسرهای پرطرفدار بوده است.

ژلاتین در شهر نیویورک و در زمان سلطنت ملکه‌ ویکتوریا بسیار رواج پیدا کرد و ترکیب‌های بسیار خاص و جذابی از این دسر پرطرفدار در این دوره ابداع شد. ژلاتین در آن زمان به صورت ورقه‌ای تولید و فروخته می‌شد چرا که خالص‌سازی آن بسیار زمان‌بر بود. نکته جالب آن که این دسر در زمان ملکه ویکتوریا به عنوان یک دسر اشرافی و سلطنتی شناخته می‌شد!

 

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه