ارسال به دیگران پرینت

جام مقدس گم‌شده | «جام مقدس گم‌شده» مسیحیان

کشف شیئی شبیه به «جام مقدس گم‌شده» مسیحیان در پترا | آیا جام مقدس در پترا پنهان شده است؟

در اکتشافی حیرت‌انگیز، باستان‌شناسان موفق به کشف یک گور مخفی در قلب شهر باستانی پترا شده‌اند.

کشف شیئی شبیه به «جام مقدس گم‌شده» مسیحیان در پترا | آیا جام مقدس در پترا پنهان شده است؟

 کشف شگفت‌انگیز: آیا جام مقدس در پترا پنهان شده است؟

در اکتشافی حیرت‌انگیز، باستان‌شناسان موفق به کشف یک گور مخفی در قلب شهر باستانی پترا شده‌اند. در داخل این گور، شیئی اسرارآمیز پیدا شده است که شباهت بسیار زیادی به جام مقدس، یکی از مهم‌ترین نمادهای مسیحیت دارد. این کشف سوالات بسیاری را در مورد تاریخ و اسرار این شهر باستانی برانگیخته است.

باستان‌شناسان یک آرامگاه مخفی در یکی از شگفتی‌های هفتگانه جهان پیدا به همراه شیئی شبیه به جام مقدس مسیحیان پیدا کردند.  

 پروفسور ریچارد بیتس، از مدرسه علوم و محیط‌زیست اندروز، که به همراه گروه باستان‌شناسی در «الخزانه» در میراث باستانی پترا در اردن کار کرده، خبر از این کشف باستانی داده است.

این تیم تحقیقاتی توانسته گوری را به همراه 12 اسکلت باستانی در زیر یکی از نمادین‌ترین ساختمان‌های جهان پیدا کند که هر سال حداقل بیش از 1میلیون گردشگر را جذب می‌کند.

الخزانه در مرکز یک شهر کامل قرار گرفته است. این بنا بیش از 2000سال قبل، توسط مردمان پادشاهی نبطیان، توسط دست روی دیوارهای دره‌‌های صخره‌ای ( موسوم به کَنیون) کنده‌کاری شده است.

محققان می‌گویند، گوری که در زیر این بنای باستانی پیدا شده است حاوی شیئی است که در فیلم سینمایی ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی به عنوان جام مقدس نمایش داده می‌شود.

این تیم تحقیقاتی با کسب مجوز تونست از حسگرهای از راه دور استفاده کند و اعماق الخزانه را حفاری کند. سنجش از دور غیر تهاجمی با هدایت الکترومغناطیسی و رادار نفوذ به زمین انجام شد.

هدف اصلی از این حفاری ارزیابی وضعیت ناحیه در اطراف الخزانه، حیاط و سایر نقاط این محوطه باستانی بود.

وقتی که بررسی خبر از وجود اتاقک‌های مخفی در زیر زمین ساختمان الخزانه داد، برنامه‌ حفاری تغییر کرد و با هدایت باستان‌شناسان یک مقبره اسرارآمیز با گورهایی که هنوز در مکان‌های باستانی‌شان قرار داشتند، پیدا شد.

پروفسور بیتس می‌گوید: «این کشف دارای اهمیت بین‌المللی است زیرا تعداد کمی گور که متعلق به دوره نبطیان باشد قبلاً در پترا کشف شده است. گورها، اشیاء آن‌ها و بقایای انسان می‌توانند به ما کمک کنند تا شکاف‌های موجود در دانش‌مان درباره اینکه پترا چگونه ساخته شده و نبطیان که بودند، را پر کنیم.»

به گفته کارشناسان این قبر اسرارآمیز احتمالاً به عنوان زیارتگاه ساخته شده و به قرن اول میلادی باز می‌گردد.

یکی از اسکلت‌های موجود درحالی پیدا شده که یک جام سرامیکی را در چنگ گرفته است.

باستان‌شناسان می‌گویند که با دیدن این صحنه که شبیه به «جام مقدس» نمایش‌داده شده در فیلم سینمایی ایندیانا جونز و آخرین صلیبی بود، شگفت‌زده شدند. آن‌ها می‌گویند: «این آخرین لحظه از زندگی بوده که شبیه به هنر ظاهر شده است. »

بررسی‌های دقیق این جام نشان می‌دهد که احتمالاً بخشی از یک کوزه بوده که به قرن اول قبل از میلاد بازمی‌گردد. بررسی‌ها درباره این گور و اشیاء آن ادامه دارد.

 
 
 
منبع : راهنماتو
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه