ارسال به دیگران پرینت

ترک سیگار | ترک سیگار در سنین بالا

افزایش امید به زندگی با ترک سیگار | افزایش طول عمر با ترک سیگار در سن بین 35 تا 75 سال

مطالعات متعدد نشان داده‌اند که ترک سیگار در هر سنی با فواید کوتاه‌مدت سلامتی همراه است اما اکنون محققان دانشگاه میشیگان دریافته‌اند فواید طولانی‌مدت ترک سیگار فقط محدود به افراد جوان و میانسال نیست.

افزایش امید به زندگی با ترک سیگار | افزایش طول عمر با ترک سیگار در سن بین 35 تا 75 سال

با ترک سیگار در سن بین 35 تا 75 سال

مطالعات متعدد نشان داده‌اند که ترک سیگار در هر سنی با فواید کوتاه‌مدت سلامتی همراه است اما اکنون محققان دانشگاه میشیگان دریافته‌اند فواید طولانی‌مدت ترک سیگار فقط محدود به افراد جوان و میانسال نیست.

براساس تحقیقات جدید، افرادی که سیگار را ترک می‌کنند، حتی در سن 75 سالگی، می‌توانند امید به زندگی خود را افزایش دهند. به عبارتی افراد می‌توانند حتی در سنین کهنسالی سیگار را ترک و طول عمر خود را بیشتر کنند.

براساس گزارش ScienceAlert، محققان بهداشت عمومی دانشگاه میشیگان می‌گویند تحقیقات آن‌ها بیش‌ازپیش ثابت می‌کند که ترک سیگار از بهترین کارهایی است که افراد می‌توانند برای افزایش امید به زندگی خود انجام دهند. ارزیابی محققان نشان می‌دهد که افراد با ترک سیگار در سن بین 35 تا 75 سال، زمان قابل‌توجهی به طول عمر خود اضافه کردند.

افزایش امید به زندگی با ترک سیگار

براساس یک مطالعه جداگانه که روی حدود 13 هزار مرد میانسال انجام شده بود، کسانی که در شروع تحقیق روزانه 30 نخ سیگار یا بیشتر می‌کشیدند، در 25 سال آینده با 21 درصد خطر مرگ بیشتر مواجه بودند. بااین‌حال مطالعات متعدد نشان داده‌اند که ترک سیگار در هر سنی با فواید کوتاه‌مدت سلامتی همراه است اما اکنون محققان دانشگاه میشیگان دریافته‌اند فواید طولانی‌مدت ترک سیگار فقط محدود به افراد جوان و میانسال نیست.

چجوری سیگار را ترک کنیم؟ | با این روش های ترک سیگار هرگز سمت سیگار نمی‌روید

همچنین پیش‌ازاین محققان کره‌ای به این نتایج دست یافته بودند که ترک سیگار در هر سنی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

محققان در پژوهش حاضر با استفاده از داده‌های سلامتی عمومی، میانگین سال‌های ازدست‌رفته به‌دلیل سیگارکشیدن و میانگین سال‌های به‌دست‌آمده با ترک سیگار در سنین مختلف را تخمین زده‌اند. سنین ترک نیز 35، 45، 55، 65 و 75 سالگی در نظر گرفته شد.

افرادی که در 35 سالگی سیگار می‌کشیدند و آن را تا پایان عمر خود ترک نکردند، در مقایسه با افرادی که هرگز سیگار نکشیده بودند، به‌طور میانگین ​​حدود 9 سال از زندگی خود را از دست می‌دادند؛ یعنی 23 درصد کل امید به زندگی.

در مقابل، برای افرادی که سیگار را در 35 سالگی ترک کردند، فقط حدود یک سال بین امید به زندگی آن‌ها و افرادی که هرگز سیگار نکشیده بودند، تفاوت بود؛ به عبارت دیگر، آن‌ها میانگین ​​حدود 8 سال از طول عمر خود را به دست آورده بودند.

همچنین افرادی که در 75 سالگی سیگار می‌کشیدند و تا پایان عمر نیز آن را ترک نکردند، متوسط ​​حدود 4.4 سال از زندگی خود را از دست می‌دادند (حدود 50 درصد امید به زندگی خود در این سن) اما براساس منحنی‌های احتمال، شانس به‌دست‌آوردن حداقل یک سال زندگی میان افرادی که سیگار را در 65 و 75 سالگی ترک کرده‌اند، به‌ترتیب 23 و 14 درصد بود که رقم قابل‌توجهی است و نشان می‌دهد هیچ‌وقت برای ترک‌ سیگار دیر نیست.

یافته‌های این پژوهش در American Journal of Preventive Medicine منتشر شده است.

منبع : دیجیاتو
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه