ارسال به دیگران پرینت

احمد نوروزی | احمد نوروزی معاون برون‌مرزی صداوسیما

واکنش احمد نوروزی به مدیر شبکه تی آر تی ترکیه | حق انجام اقدامات متقابل را برای خود محفوظ می‌داریم!

احمد نوروزی در توییتی نوشت: ما در صداوسیما امیدواریم مقامات ترکیه به طور مناسبی این اظهارات را محکوم نموده و در این خصوص شفاف‌سازی کنند.

واکنش احمد نوروزی به مدیر شبکه تی آر تی ترکیه | حق انجام اقدامات متقابل را برای خود محفوظ می‌داریم!

واکنش احمد نوروزی به مدیر شبکه تی آر تی ترکیه

احمد نوروزی در توییتی نوشت: ما در صداوسیما امیدواریم مقامات ترکیه به طور مناسبی این اظهارات را محکوم نموده و در این خصوص شفاف‌سازی کنند.

در حالی که تمرکز ما بر گزارش قتل عام روزانه رژیم صهیونی در فلسطین و لبنان و عدم حواس پرتی بخاطر اظهارات ناسالم و غیر محتاطانه است، حق انجام اقدامات متقابل مناسب را برای خود محفوظ می‌داریم. ما در صداوسیما امیدواریم مقامات ترکیه به طور مناسبی این اظهارات را محکوم نموده و در این خصوص شفاف‌سازی کنند.

photo_2024-10-13_20-00-53

"زاهد سوباچی" مدیر شبکه های رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه (تی آر تی) در مراسمی که روز پنجشنبه انجام گرفته و تصاویر آن به تازگی منتشر شده است، با اشاره به اقدامات این مجموعه، در اقدامی عجیب به اظهاراتی علیه ایران پرداخته است.

وی در این اظهارات با اشاره به راه اندازی 41 زبان خارجی در تی آر تی گفته است: تا پایان سال، زبان فارسی این شبکه را راه اندازی خواهیم کرد. ما در موقعیت آشفته و ناراحت کردن ایران هستیم. ما باید این کار را انجام دهیم.

این اظهارات عجیب در حالی مطرح می شود که روابط دو کشور ایران و ترکیه در سطح خوبی قرار دارد و بیان چنین اظهاراتی در سطح یک مدیر دولتی باعث شگفتی شده است.

این شگفتی تا اندازه ای است که بسیاری از مقامات حزبی و پارلمانی در ترکیه نسبت به آن اعلام انزجار و برائت کرده و برخی نیز خواستار برکناری هر چه سریعتر سوباجی از مدیریت شبکه های تی آر تی شده اند.

در همین خصوص امید اوزداغ رهبر حزب ملی گرای ظفر با انتقاد شدید نسبت به رویکرد این مدیر دولتی در صفحه مجازی خود نوشت: ظاهراً حزب عدالت و توسعه تصمیم گرفته در کنار آمریکا و اسرائیل علیه ایران باشد. ما این تصمیم را اشتباه می دانیم. شما 22 سال است که یاد نگرفتید چگونه دولت را اداره کنید.

دوغو پرینچک رهبر حزب وطن نیز در این خصوص در بیانیه ای اعلام کرد: فقط حامیان آمریکا و اسرائیل می توانند چنین اظهار نظری کنند. آنچه ایران را آشفته می کند، آمریکا و اسرائیل را خشنود خواهد کرد. این اظهارات بیان خط جدید اتخاذ شده است. 

هرچند ظاهراً به دستور سابانجی و برای سرپوش گذاشتن بر این رسوایی، این بخش از سخنان وی در مراسم مذکور حذف شده است، اما انتظار می رود که دستگاه سیاست خارجی ایران واکنش مناسب را نسبت به اظهارات گستاخانه این مدیر دولتی ترکیه نشان دهد.

منبع : تسنیم
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه