ارسال به دیگران پرینت

نمایشگاه گروهی؛

تحلیل ساختارهای ضد ریتمیک در ویدئوآرت؛ نمایشگاه گروهی «هندسه خلقت» در تهران

نمایشگاه گروهی ویدئوآرت با عنوان "هندسه خلقت: تحلیل ساختارهای ضد ریتمیک" از روز جمعه، ۶ مهرماه ۱۴۰۳ در گالری ایوان تهران افتتاح شد و تا روز جمعه، ۲۰ مهرماه ادامه خواهد داشت.

تحلیل ساختارهای ضد ریتمیک در ویدئوآرت؛ نمایشگاه گروهی «هندسه خلقت» در تهران

نمایشگاه گروهی ویدئوآرت با عنوان "هندسه خلقت: تحلیل ساختارهای ضد ریتمیک" از روز جمعه، ۶ مهرماه ۱۴۰۳ در گالری ایوان تهران افتتاح شد و تا روز جمعه، ۲۰ مهرماه ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه که به عنوان چهارمین دوره از پلتفرم ۱۰۱ برگزار می‌شود، توسط کیوریتورهای برجسته، رامین سعیدیان و محمدعلی فاموری، مدیریت و برنامه‌ریزی شده است. این دوره از پلتفرم ۱۰۱ به بررسی مفاهیم جدید و متفاوتی در زمینه ویدئوآرت می‌پردازد و با بهره‌گیری از هنر دیجیتال و تکنیک‌های پیچیده بصری، رویکردی نوآورانه به ساختارهای ریاضیاتی و طبیعی ارائه می‌دهد.

در این نمایشگاه، جمعی از هنرمندان بین‌المللی و ایرانی حضور دارند و آثار خود را در قالب ویدئوآرت به نمایش می‌گذارند. از جمله هنرمندان برجسته شرکت‌کننده می‌توان به آبارکا، علی اتحاد، آرش معصوم، صابر غرضی، آنیتا هاشمی‌مقدم، آرزو رمضانی، بابک سپنتا، کلود سیکوللا، دیوفانگ، مهدی بروسان، نغمه جهانی، محمدعلی فاموری، نیلوفر بنی‌اسدی، محمد قنبری و بسیاری دیگر اشاره کرد. این رویداد با حضور هنرمندانی از کشورهای مختلف، فضایی متنوع و چندفرهنگی ایجاد کرده و به نمایش آثار ویدیویی در قالب هنر دیجیتال می‌پردازد.

"هندسه خلقت: تحلیل ساختارهای ضد ریتمیک" با تمرکز بر ترکیب مفاهیم هندسه فرکتالی و تکنیک گلیچ، به تحلیل و تفسیر پدیده‌های بصری در نظم و آشوب می‌پردازد. در بخشی از بیانیه کیوریتورهای این نمایشگاه آمده است: "بررسی ساختارهای ضد ریتمیک در هندسه خلقت، گفتمانی جذاب میان نظم و آشوب در هستی را آشکار می‌کند. در طبیعت و فرم‌های ریاضیاتی، ما اغلب با الگوهای ریتمیکی روبه‌رو می‌شویم که نماد هماهنگی و تعادل هستند. هرکجا هندسه فرکتالی در مسیر تکاملی خود دچار گلیچ شود، این کل منظم دچار آشوب شده اما همچنان به مسیر فرکتالی خود ادامه می‌دهد."

این نمایشگاه نه‌تنها برای علاقه‌مندان به هنر دیجیتال، بلکه برای افرادی که به ترکیب علوم ریاضی و هنر علاقه‌مند هستند، جذابیت بسیاری دارد. با استفاده از تکنیک‌های جدید ویدیویی و ترکیب آن با مفاهیم علمی، هنرمندان شرکت‌کننده توانسته‌اند فضایی ایجاد کنند که تماشاگران را به تأمل در مورد ساختارهای پنهان در دنیای اطراف خود وادار کند.

نمایشگاه "هندسه خلقت: تحلیل ساختارهای ضد ریتمیک" از روز جمعه ۶ مهر تا جمعه ۲۰ مهرماه در گالری ایوان واقع در تهران، الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، خیابان لسانی، بن‌بست حمید، شماره یک برپا خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند در ساعات ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه بازدید کنند و با جدیدترین دستاوردهای هنری در حوزه ویدئوآرت آشنا شوند. این رویداد، فرصتی نادر برای دیدار با آثار هنرمندان برجسته از سراسر جهان است و به نوعی یک دیالوگ فرهنگی و هنری بین‌المللی را ایجاد می‌کند.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه