ارسال به دیگران پرینت

معرفی کتاب | معرفی کتاب هنر یافتن جریان

اگه مشکل تمرکز داری این کتاب رو از دست نده | معرفی کتاب هنر یافتن جریان

به‌طور کل خواندن این کتاب را به عموم مردم توصیه می‌کنیم، اما اگر مشکل تمرکز دارید این کتاب می‌تواند نکات مفیدی را در رسیدن به این منظور به شما آموزش دهد.

اگه مشکل تمرکز داری این کتاب رو از دست نده | معرفی کتاب هنر یافتن جریان

معرفی کتاب صوتی هنر یافتن جریان

به‌طور کل خواندن این کتاب را به عموم مردم توصیه می‌کنیم، اما اگر مشکل تمرکز دارید یا می‌خواهید در رشته‌ی تخصصی خودتان با بهره‌وری، خلاقیت و کیفیت بیشتری فعالیت کنید، این کتاب می‌تواند نکات مفیدی را در رسیدن به این منظور به شما آموزش دهد.

دیمون زاهاریادس در کتاب صوتی هنر یافتن جریان که یکی از عناوین پرفروش در وب‌سایت آمازون به‌شمار می‌رود، به شما یاد می‌دهد که چطور از صددرصد پتانسیل مغز خود استفاده کنید و جریان تمرکزتان را بر اراده‌ی خویش، کنترل کنید.

7914727986127706

درباره‌ی کتاب صوتی هنر یافتن جریان

تابه‌حال حس کرده‌اید که مغزتان، گاهی روشن است و پر توان کار می‌کند، و گاهی هم انگار که به کل خاموش است و هر چه تلاش می‌کنید، قدرتی برای جمع کردن تمرکز و راه انداختن موتور یادگیری‌تان ندارید؟ تابه‌حال پیش آمده در هنگام یادگیری موضوعی، حس کنید که دایره‌ی تمرکزتان لحظه‌به‌لحظه کوچک‌تر و کوچک‌تر می‌شود و با اینکه در کلاس حاضرید و به حرف‌های مدرس گوش می‌دهید، دیگر چیزی از محتوای درسیتان را نمی‌فهمید؟ یا اینکه برای یک آزمون، آزمایش یا نمایشی که باید اجرا کنید، آمادگی کامل داشته باشید،اما حس کنید ممکن است درست در لحظه‌ی شروع، مغزتان درست و مثل همیشه کار نکند و زحمت‌هایتان به باد برود؟ در این صورت کتاب صوتی هنر یافتن جریان (The Art of Finding FLOW) نوشته‌ی دیمون زاهاریادس (Damon Zahariades) مخصوص شماست.

دیمون زاهاریادس در شروع این کتاب، از پدیده‌ای به نام «جریان» صحبت می‌کند که در نظر مردمِ عادی بسیار مرموز و ناشناخته است، اما تمام افراد معروف و موفق دنیا، از جمله ورزشکاران، سیاستمداران، هنرمندان، مدیران و غیره، با آن آشنا هستند و از آن بهره می‌گیرند. جریان در واقع همان روشن بودن و روشن ماندن مغز و کار کردن آن در بالاترین ظرفیت ممکن است، همان حالتی که بیشتر افراد در حد چند دقیقه، توانایی اجرایش را دارند، اما گستره‌ی این تواناییشان به بیش از چند دقیقه تجاوز نمی‌کند. یادگیری استفاده از جریان مانند این است که برای مغزتان یک دکمه‌ی روشن و خاموش تعبیه کنید که هرموقع که نیاز داشتید و به هر اندازه که لازم بود، آن را روشن نگه دارید.

نویسنده در کتاب صوتی هنر یافتن جریان، در ابتدا توضیح می‌دهد که تسلط بر جریان، تا چه اندازه می‌تواند تأثیرات مثبتی روی زندگی افراد بگذارد. سپس به سراغ معرفی عواملی می‌رود که می‌توانند تحریک‌کننده‌ی شروع جریان باشند. بعد از یادگیریِ به دست گرفتن کنترل جریان، دیمون زاهاریادس توضیح می‌دهد عواملی هم هستند که جریان را متوقف یا روند آن را کند می‌کنند و ضمن نام بردنشان، روش مقابله با آن‌ها را نیز یاد می‌دهد. سپس نحوه‌ی شروع فرایند جریان، طبق اراده و اختیار شما، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.اگر مطمئن نیستید که آیا جریان ذهنتان فعال شده یا نه، نویسنده راه‌هایی را برای امتحان کردن این موضوع نیز به شما یاد می‌دهد تا مطمئن شوید جریان را درست و باموفقیت به کار انداخته‌اید. در آخر نیز دیمون زاهاریادس، نکات منفی و تیره‌ی ماندن طولانی‌مدت در جریان را گوشزد می‌کند و توصیه می‌کند در استفاده از این تکنیک، اعتدال را رعایت کنید.

کتاب صوتی هنر یافتن جریان برای چه کسانی مناسب است؟

به‌طور کل خواندن این کتاب را به عموم مردم توصیه می‌کنیم، اما اگر مشکل تمرکز دارید یا می‌خواهید در رشته‌ی تخصصی خودتان با بهره‌وری، خلاقیت و کیفیت بیشتری فعالیت کنید، این کتاب می‌تواند نکات مفیدی را در رسیدن به این منظور به شما آموزش دهد.

در بخشی از کتاب صوتی هنر یافتن جریان می‌شنویم

نکته‌ای که باید آن را در نظر بگیرید، این است که تمرکز بر «حالت جریان» مقدم است. اما توانایی ما برای تمرکز، نیازمند انرژی کافی است. هنگامی که احساس بی‌حالی می‌کنیم، تمرکز، به‌خصوص برای زمانی طولانی دشوار است. به همین دلیل بسیار اهمیت دارد که ما از زمان اوج انرژیمان مطلع باشیم. این به ما کمک می‌کند تا زمان مناسب با میزان انرژیمان را در طول روز (عصر) برای تجربه‌ی «حالت جریان» انتخاب کنیم.

بدن ما دارای یک ساعت داخلی است. این ساعت سه ضرب‌آهنگ شبانه‌روزی بیولوژیکی را کنترل می‌کند. شما با ضرب‌آهنگ شبانه‌روزی بدنتان آشنا هستید. این یک چرخه‌ی بیست‌وچهارساعته است که توسط نور روز تنظیم می‌شود و بدن ما را به روش‌های زیادی تحت تأثیر قرار می‌دهد.

منبع : کتابراه
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه