ارسال به دیگران پرینت

امدادگران

امدادگران به ۵۰ متری کارگاه بلوک C معدن طبس رسیدند

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: گروه‌های مجهز امدادی ۸۰۰ متر را با شیب ۱۴ درجه به پایین می‌روند تا به سطح افق برسند و اکنون نیز به ۵۰ متری این سطح رسیدند.

امدادگران به ۵۰ متری کارگاه بلوک C معدن طبس رسیدند

محمدحسن نامی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گروه‌های مجهز امدادی 800 متر را با شیب 14 درجه به پایین می‌روند تا به سطح افق برسند و اکنون نیز به 50 متری این سطح رسیدند.

وی گفت: لحظاتی قبل با مهندس مرادی مسئول این گروه امدادی گفت‌وگو کردیم. گروه امدادی اکنون به فاصله 510 متری سطح افق رسیده‌اند یعنی 50 متر دیگر باقی است تا تخلیه گاز انجام شود و به انتهای معدن C برسند. هر 10 متر به 10 متر تخلیه گاز انجام می‌شود. تخلیه گاز توسط سنسورهایی که غلظت گاز متان را کاهش می‌دهند، سنجش می‌شوند هرگاه این غلظت پایین می‌آید آنها 10 متر جلوتر می‌روند. روز گذشته اجساد 31 نفر از تونل‌ها بیرون کشیده شد و امروز تاکنون 7 نفر دیگر از اجساد خارج شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از محبوس بودن 14 نفر دیگر در تونل C خبر داد و گفت: 14 نفر باقی مانده در همان 50 متری که تخلیه گاز انجام نشده هستند و چون امدادگران 10 متر به 10 متر جلو می‌روند کمی کار زمان بر است. هنوز نمی توان اعلام کرد که در این 50 متر باقی ریزشی هم صورت گرفته است یا نه؟! امیدواریم تا انتهای شب عملیات جستجو توسط تیم‌های عملیاتی به پایان برسد؛ اما شرط آن این است که ریزشی اتفاق نیفتاده باشد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: 40 نفر امدادگر تخصصی، به صورت شیفتی در حال انجام کار هستند. تونل‌های معدنی کشور باید به مانیتورینگ و سنسور تشخیص غلظت گاز مجهز شوند تا وقتی غلظت از حد استاندارد فراتر رود، کارگران و مسئولان معادن متوجه شوند و به موقع از معدن خارج شوند. وجود مانیتورینگ در تونل‌های معادن از ضروریات است تا وضعیت سلامت کارگران مشغول به کار در معادن مرتب کنترل شود  که در زمینه سنسورهای تشخیص غلظت گاز متان و مانیتورینگ معادن باید از توانایی شرکت‌های دانش بنیان کمک گرفت.

 

منبع : تسنیم
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه