ارسال به دیگران پرینت

کشف گروه خونی جدید

گامی بزرگ در علم خون‌شناسی | کشف سیستم جدید گروه خونی

دانشمندان پس از نیم قرن تحقیق و بررسی، موفق به کشف یک گروه خونی جدید شده‌اند. این کشف مهم، حاصل تلاش‌های طولانی‌مدت محققان در زمینه خون‌شناسی بوده است.

گامی بزرگ در علم خون‌شناسی | کشف سیستم جدید گروه خونی

کشف جدیدی در دنیای گروه‌های خونی: شناسایی یک گروه خونی نادر پس از ۵۰ سال تحقیق

دانشمندان پس از نیم قرن تحقیق و بررسی، موفق به کشف یک گروه خونی جدید شده‌اند. این کشف مهم، حاصل تلاش‌های طولانی‌مدت محققان در زمینه خون‌شناسی بوده است.

ماجرا از سال ۱۹۷۲ آغاز می‌شود، زمانی که پزشکان در حین بررسی خون یک زن باردار متوجه یک تفاوت عجیب شدند. آنتی‌ژنی که روی گلبول‌های قرمز خون تمام افراد شناخته شده وجود داشت، در خون این زن وجود نداشت. این یافته، شروع یک تحقیق طولانی‌مدت بود که سرانجام به کشف یک سیستم جدید گروه خونی منجر شد.

لوئیز تیلی، متخصص خون‌شناسی و سرپرست این تیم تحقیقاتی، این کشف را دستاوردی بزرگ می‌داند. او معتقد است که این کشف به پزشکان کمک خواهد کرد تا به بیماران دارای این گروه خونی نادر، خدمات بهتری ارائه دهند.

تحقیقات قبلی نشان داده بود که بیش از ۹۹.۹ درصد از جمعیت جهان، آنتی‌ژنی به نام "AnWj" را روی گلبول‌های قرمز خون خود دارند. اما این آنتی‌ژن در خون زنی که در سال ۱۹۷۲ مورد بررسی قرار گرفت، وجود نداشت. جالب اینجاست که این آنتی‌ژن علاوه بر گلبول‌های قرمز، روی پروتئین‌های میلین و لنفوسیت‌ها نیز یافت می‌شود. به همین دلیل، محققان نام "MAL" را برای این سیستم خونی جدید انتخاب کرده‌اند.

تأثیر گروه خونی بر شخصیت: واقعیت یا شبه‌علم | آیا گروه خونی می‌تواند شخصیت شما را تعریف کند؟ نگاهی به باورهای ketsueki-gata

اهمیت این کشف:

توسعه دانش در زمینه خون‌شناسی: این کشف، درک ما از پیچیدگی سیستم گروه‌های خونی را افزایش می‌دهد.

بهبود مراقبت‌های پزشکی: با شناسایی این گروه خونی نادر، پزشکان می‌توانند به بیماران دارای این گروه خونی، خدمات انتقال خون ایمن و دقیق‌تری ارائه دهند.

گشودن راه برای تحقیقات بیشتر: این کشف، می‌تواند منجر به تحقیقات جدیدی در زمینه ژنتیک، ایمونولوژی و بیماری‌های خونی شود.

با این کشف، دنیای خون‌شناسی وارد فصل جدیدی شده است و محققان همچنان به بررسی و کشف اسرار نهفته در خون انسان ادامه خواهند داد.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه