ارسال به دیگران پرینت

نخست‌وزیر ارمنستان | پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان

پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان: ارمنستان آماده ارائه مسیر به آذربایجان با شرایط ایران است

نخست‌وزیر ارمنستان در اجلاس جهانی این کشور اعلام کرد که ارمنستان با کمال میل آماده است تا مسیرهای ارتباطی به آذربایجان را با رعایت شرایط ایران فراهم کند .

 پاشینیان،  نخست‌وزیر ارمنستان: ارمنستان آماده ارائه مسیر به آذربایجان با شرایط ایران است

 پاشینیان: ارمنستان آماده ارائه مسیر به آذربایجان با شرایط ایران است

 نخست‌وزیر ارمنستان در اجلاس جهانی این کشور اعلام کرد که ارمنستان با کمال میل آماده است تا مسیرهای ارتباطی به آذربایجان را با رعایت شرایط ایران فراهم کند و به واکنش‌های اخیر با تأکید بر تمایل ارمنستان به همکاری در این زمینه پاسخ داد.

 نخست‌وزیر ارمنستان گفت کشورش آماده است تا با همان شرایطی که ایران تعیین کرده است، مسیر عبور به جمهوری آذربایجان را فراهم کند.
«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان روز چهارشنبه و در پاسخ به اظهارات مقامات جمهوری آذربایجان درخصوص گشایش راه‌های ارتباطی منطقه‌ای تاکید کرد ایروان آماده است تا تنها با همان شرایط ایران، عبور به جمهوری آذربایجان را فراهم کند.
 
پاشینیان که در اجلاس جهانی ارمنستان صحبت می‌کرد، اظهار داشت: زمانی که ما در مورد باز شدن ارتباطات منطقه‌ای صحبت می‌کردیم، واکنش آذربایجان این بود که «بسیار خوب، ارمنستان نمی‌خواهد، پس ما این پروژه‌ها را از طریق خاک ایران اجرا خواهیم کرد». قبل از هر چیز می‌خواهم یک بار دیگر رسماً تائید کنم که ارمنستان می‌خواهد و آماده است با همان شرایط ایران، دقیقاً همان شرایط عبور به آذربایجان را فراهم کند.
 
وی ادامه داد: علاوه‌براین، ما (ارمنستان) ساده‌سازی رویه‌ها را غیر محتمل نمی‌دانیم و ما این را در منطق دوجانبه‌گرایی درک می‌کنیم.
 
نخست‌وزیر ارمنستان خاطرنشان کرد: ما صادقانه و شفاف می‌گوییم که آماده ارائه آن راه (به جمهوری آذربایجان) هستیم. البته ما مخالف عبور آن‌ها از ایران نیستیم. این، موضوع روابط ایران و جمهوری آذربایجان است اما ما مجدداً تأکید می‌کنیم که ما نیز آماده‌ایم تا با همان شرایط راه عبور رافراهم کنیم.

پاشینیان در پاسخ به سوالی درباره فضای امنیتی ارمنستان در میان همسایگانش، بیان کرد: روابط ارمنستان با همسایگانش، ایران و گرجستان بسیار عمیق و مثبت است و در درازمدت امکان درگیری در این زمینه وجود ندارد.

 

منبع : انتخاب
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه