ارسال به دیگران پرینت

خلاصه اخبار | خلاصه اخبار ۲۴ شهریور

خلاصه اخبار نیم روزی ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار امروزی

خلاصه اخبار گوناگون ۲۴ شهریور را در سایت ۵۵ آنلاین میخوانید .

خلاصه اخبار نیم روزی ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار امروزی

خلاصه اخبار

خلاصه اخبار گوناگون ۲۴ شهریور را در سایت ۵۵ آنلاین میخوانید .

قصاص یک زن بعد از قتل صاحب باشگاه بدنسازی؛ سرانجام عشق ممنوعه

زن جوان که به دنبال عشق ممنوعه و با همدستی مرد غریبه شوهرش را کشته بود، در برابر حکم قطعی قصاص و شلاق قرار گرفت‌. همدست او نیز به ۲۵ سال زندان و شلاق محکوم شد. افشای رابطه پنهانی این زن و مرد غریبه راز جنایت خاموش آنها را فاش کرد.

سارا در بازجویی‌ها گفت:مدتی قبل در فضای مجازی با ناصر آشنا شدم .من همیشه با شوهرم مشکل داشتم و مدت‌ها بود هیچ رابطه عاطفی با هم نداشتیم. ناصر پیشنهاد ازدواج را مطرح کرد اما شوهرم سد راه بود .به همین خاطر تصمیم به قتل شوهرم گرفتیم. ناصر برایم سیانور آورد و آن را داخل دلستر ریختم و به شوهرم دادم. شوهرم بعد از خوردن نوشیدنی مسموم جان سپرد و من هراسان به اورژانس تماس گرفتم .همه فکر می‌کردند شوهرم به خاطر سکته قلبی فوت شده است .

قهرمانی «فاطمه مجلل» در روئینگ زیر ۲۳ سال آسیا

فاطمه مجلل، آخرین نماینده ایران در این دور از رقابت‌ها بود که در فینال روئینگ تک‌نفره زیر ۲۳ سال بانوان با حریفانی از چین‌تایپه، چین، ازبکستان، ویتنام و هنگ‌کنگ مسابقه داد و در پایان با زمان ۷:۵۷.۲۰ دقیقه در جایگاه نخست ایستاد و صاحب مدال طلا شد.

هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای ۶ استان

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور:

طبق اطلاعیه سازمان هواشناسی احتمال وقوع سیلاب در استان‌های مازندران، گلستان، شرق گیلان، شمال سمنان، شمال و شرق تهران، شمال و غرب خراسان شمالی وجود دارد.هموطنان از صعود به ارتفاعات، و نزدیک شدن به بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

افزایش دزدی بار از کامیون‌های در حال حرکت/ ترفند عجیب دزدان جاده‌ای

نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران:

دزدی بار از کامیون‌های در حال حرکت بسیار شایع شده‌ و بیمه  هم خسارت ناشی از دزدی بار را نمی‌پذیرد.بعضا دیده شده سرنشین خودروی نیسان با نردبان، در حین حرکت، خود را به کامیون رسانده و با پاره کردن چادر یا باز کردن درب کامیون، بار را به سرقت می‌برند.در این سرقت‌ها بارها شاهد ضرب و شتم رانندگان و کمک رانندگان بودیم و  اینکه با وجود صورت جلسه پلیس و آثار ضرب و شتم، بیمه این خسارت را متقبل نمی‌شود، ظلم در حق رانندگان است.

توصیه استاد حقوق بین‌الملل به پزشکیان؛ رفتار دیپلماتیک رئیس‌جمهور طوری باشد که کشورهای دیگر دچار سوءتعبیر نشوند

یوسف مولایی:

مسعود پزشکیان واجد ویژگی‌های خاصی است؛ اساسا مردم به پزشکیان به خاطر صداقت، صمیمیت، دوری از کلیشه‌ها و رفتارهای صادقانه‌اش با مردم و توجهش به تخصص و شایسته‌سالاری رای داده‌اند.تصویری که از پزشکیان در سفرهای بیرونی‌اش ثبت می‌شود، مثبت خواهد بود چرا که او به تخصص و رویکردهای کارشناسی اعتقاد دارد. نه فقط در حوزه سیاسی و دیپلماسی، بلکه در زندگی روزمره افراد هم این رفتارها و گفتارها و زبان بدن تاثیرگذار است.عدم رعایت تشریفات برای مردم به منزله صداقت و صمیمیت رییس‌جمهور با مردم است. در عین حال باید توجه داشت، سطح بین‌المللی حتی اگر ایده خاصی مدنظر است، باید به صورت تدریجی و بسیار هوشمندانه باشد تا کشورهای دیگری دچار سوءتعبیر نشوند.

پاداش ۳ میلیارد و پانصد میلیون تومانی به اعضای هیات مدیره در ۹ بانک کشور!

۹ بانک ازمجموع ۲۹ بانک و موسسه اعتباری در کشور، سال گذشته مجموعا ۱۵۶میلیارد و۷۵۰ میلیون تومان به ۴۴ نفر عضوهیات‌مدیره خود پاداش داده‌اند! درواقع پایان سال گذشته، اعضای هیات‌مدیره در ۹ بانک کشور به‌طورمیانگین ۳ میلیارد و ۵۶۲ میلیون و ۱۵هزار تومان پاداش دریافت کرده‌اند.

همچنین بررسی گزارش‌های یازده بانکی که میزان حقوق هیات‌مدیره خود را در سال ۱۴۰۲ اعلام کرده‌اند نشان می‌دهد این بانک‌ها در یک سال، ۵ میلیارد و ۲۲میلیون تومان حقوق برای حق حضور در حداکثر دو جلسه در ماه، اختصاص داده‌اند. این در حالی است که به تازگی شایعاتی درباره وام ۵ میلیارد تومانی به رییس کل بانک مرکزی نیز شنیده شده که البته روابط عمومی بانک مرکزی بدون تکذیب آن، عنوان کرده که باید منتظر بازگشت رییس کل بانک مرکزی از عراق باشیم تا درباره صحت و سقم این خبر اطلاع‌رسانی شود.

 

قهرمان بوکس ایران و آسیا درگذشت

سهراب وکیل‌منفرد، پیشکسوت بوکس ایران که سابقه قهرمانی در آسیا در سال ۱۹۷۱ را داشت و از چهره‌های مطرح این‌ رشته ورزشی است، دارفانی را وداع گفت.

IMG_20240914_135407_580

حراج شاهکاری که در زباله‌ها پیدا شد

یک چاپ ۵۰۰ ساله اثر «آلبرشت دورر»، استاد چیره‌دشت رنسانس شمالی که از یک محل دفن زباله‌ها نجات داده شده بود، درحالی به زودی به مزایده گذاشته خواهد شد که انتظار می‌رود به قیمت ۲۶,۰۰۰ دلار فروخته شود.

IMG_20240914_135354_746

سیدجواد هاشمی هم از چشم کیهان افتاد

روزنامه کیهان طی مطلبی از سیدجواد هاشمی به خاطر حمایت از گلشیفته فراهانی انتقاد کرد و نوشت:

کوچک‌ترین سندی و مطلبی و شاهدی دال بر وجود مسئله‌ای که مهاجرت خانم بازیگر را ناگریز سازد، وجود نداشته و ندارد. به‌عبارتی مهاجرت وی، تحمیلی و برخاسته از دلایل سیاسی و امنیتی و حقوقی نبوده است.

به تازگی یک بازیگر و کارگردان مرد سینمای ایران، در گفت‌وگویی ویژه فضای مجازی با بیان اینکه «کسی به چشم‌های آن زن نگاه نکرد و تنها به...!» تلاش کرد از یک‌سو وقاحت نقش‌های جنسی و سیاسی بازیگر زن را کتمان کند و از دیگر سو تلویحا شاید، نظام سیاسی کشور را مسبب اندوه و حرمان و محرومیت و آزار و سرآخر؛ مهاجرت او معرفی سازد؟!

باید در پاسخ به بازیگر و کارگردان هدف نظر گفت:برادر بزرگوار! هنرمند نقش‌آفرین سابق در آثار دینی و انقلابی! اولا: چرا تقیدگریزی و حریم شکنی و بلندپروازی یک فرد را به انکار می‌نشینی و برای آن دلیل و منطق می‌تراشی؟!

دوم: چرا یک بار هم شده، اقدامی ناپسند را محکوم و مذمت نمی‌کنی؟ چرا از چشم تو و همفکرانت، یک مجرم، یک مقصر، صرف هنرمند بودن (بر فرض هنرمند بودن) نه مجرم است و نه مقصر و صرفا دیگران و خاصه نظام سیاسی کشور بانی هر پیشامد بد و ناپسندی است؟

سوم: فردی در داخل کشورش از همه امکانات و مواهب برخوردار بوده است. به خواست و دلیل شخصی، آزادانه تصمیم به مهاجرت گرفته است و در فیلم‌های تهی از ارزش‌های دینی و اخلاقی نقش‌آفرینی می‌کند. چه کسی به تو و امثال تو ماموریت دفاع از وی را سپرده است؟

چهارم: شما بر پایه کدام پشتوانه علمی در عرصه دین، بر مقاصد پلشت و معایب و زشتی رفتار و عوارض اقدامات یک فرد سرپوش می‌گذاری و بلکه آن را -گویی-امری عادی جلوه می‌دهی؟!

علی باقری دبیر شورای راهبردی روابط خارجی شد

صبح امروز (شنبه) در مراسم تودیع «سید عباس عراقچی»، دبیر سابق شورا، «علی باقری کنی» به عنوان عضو جدید و دبیر شورای راهبردی روابط خارجی معرفی شد و از تلاش‌های عراقچی در دوران تصدی دبیری شورا تقدیر به عمل آمد.

بیماری ساده‌ای که مرگ را جلوی چشمتان می‌آورد!

 آنفولانزا یک بیماری عفونی حاد دستگاه تنفسی است که توسط ویروس آنفولانزا ایجاد می‌شود. این ویروس به سرعت جهش پیدا می‌کند و همین امر باعث می‌شود واکسن آن هر ساله تغییر کند.

ویروس آنفولانزا به سه گروه اصلی A، B و C تقسیم می‌شود. هر گروه دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و توانایی ایجاد بیماری با شدت‌های مختلف است. گروه A: متنوع‌ترین و خطرناک‌ترین گروه است. بیشتر همه‌گیری‌های آنفولانزا توسط این گروه ایجاد می‌شود.

گروه B: معمولاً باعث بیماری‌های خفیف‌تر می‌شود، اما می‌تواند در برخی افراد عوارض جدی ایجاد کند.

گروه C: معمولاً باعث بیماری‌های خفیف و شبیه سرماخوردگی می‌شود.

محمد درویش: فرونشست ممکن است تا صحن مطهر امام رضا برسد

محمد درویش، فعال و کنشگر محیط زیست:

براساس آخرین گزارش سازمان زمین‌شناسی، مشهد، به عنوان دومین کلان شهر بزرگ ایران گوی سبقت در فرونشست را از بقیه مناطق ایران ربود.

در فاصله مشهد به چناران ما با بزرگ‌ترین فرونشست مواجهه شدیم و این فرونشست می‌تواند تا صحن مطهر حرم امام رضا هم برسد و آنجا را دستخوش ترک‌های نگران‌کننده کند.مصرف آب در مشهد ۱۲ هزار لیتر در ثانیه است. ۱۱ هزار لیتر از این مصرف را نمی‌توانیم تسویه کنیم و به شکل فاضلاب و آب خاکستری متعفن وارد کشف‌رود می‌کنیم. با همین آب محصولات کشاورزی تولید می‌کنیم که به سلامت مردم آسیب زده است.وقتی می‌گویم چرا تسویه‌خانه احداث نمی‌کنید، می‌گویند: بودجه نداریم. چطور در شهری که تنها یکی از هتل‌هایش ۱۰ برابر تسویه خانه ارزش دارد، پول نداریم؟ چطور شما برای تسوی‌خانه پول ندارید اما ۱۰۰ برابر این مبلغ برای انتقال آب به مشهد هزینه می‌کنید؟

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه